"לא רציתי להתפרסם דרך תוכנית ריאליטי או בן זוג מפורסם בארץ, שלצערי זה מה שמקפיץ פה דוגמנית". אוריאן יצחקי

הדוגמנית אוריאן יצחקי: "האיטלקים אוהבים אותי כי אני משוגעת והם פסיכים"

צלמים שביקשו ממנה להתפשט, הערות אנטישמיות, הצעה לבלות עם ליאונרדו דיקפריו תמורת כסף ורומנים מזויפים שמצמידים לה – מי שירשה את הדוגמנות בגנים מככבת בארץ המגף, אבל עדיין מנהלת יחסים מורכבים עם הפרסום

פורסם:
לפני כחודש נפתחו מדורי הרכילות באיטליה בשאלה: "האם פדריקו רוסי מצא שוב אהבה?" פדריקו רוסי הוא כוכב פופ איטלקי, לשעבר חצי מהצמד בנג'י ופדה, מעין ג'סטין ביבר של ארץ המגף. "המציאו עליי שמועות שאני יוצאת עם פדריקו, אבל אנחנו רק חברים טובים", הודפת הדוגמנית הישראלית אוריאן יצחקי את השמועות, שוודאי הודלפו מכיוונה של סוכנות הדוגמנות סלקט האיטלקית שבה היא מיוצגת, ובה חתומה גם בר רפאלי. "כל האינסטגרם שלי התפוצץ בשבוע האחרון מתגובות, אלוהים ישמרני. איזה חברה חדשה?! אין בינינו שום דבר. הוא היה בעניין, אני לא. אנחנו סתם חברים טובים".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"הגענו לדוגמנות ממקומות שונים: אמא הביאה פרנסה הביתה, אני בכלל לא רציתי לדגמן בתור נערה"
(צילום: מיכאל טופיול)

אוריאן יצחקי היא קראנץ' הקורנפלקס של הקיץ. 176 סנטימטרים של אנרגיה בלונדינית משעשעת, תווי פנים שמזכירים את פריס הילטון ומנעד רגשי שנע בין רצון להתפרסם תוך שליפת ניים דרופינג בינלאומי לבין אישיות נחבאת אל הכלים שחולמת על הקמת משפחה עם קיבוצניק רחוק מעולם הזוהר. וגם הרבה "אלוהים ישמור" יוצא לה מהפה, כי להזיק זה לא יכול. כבר שמונה שנים שהיא מנסה לחצוב לעצמה מסלול בעולם הדוגמנות, קריירה שהתחממה עד עכשיו על אש קטנה.
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי בקמפיין חורף 2023-24 לקולקציית אקטיב של Guess
אוריאן יצחקי בקמפיין חורף 2023-24 לקולקציית אקטיב של Guess
אוריאן יצחקי בקמפיין חורף 2023-24 לקולקציית אקטיב של Guess
(צילום: יחצ)

אם לא יהיה שום שינוי כתוצאה מכוח עליון, בחודשים הקרובים יצחקי (24) תשטוף את איטליה בצונאמי עם שעשועון טלוויזיה חדש בהשתתפותה וקמפיין למותג Guess. כמו מורן אטיאס לפניה – שעשתה דרך דומה לפני 20 שנה ובסוף חזרה הביתה ולעברית – גם יצחקי, שלא ממש התפרסמה בישראל, מנסה לעשות זאת דרך הטלוויזיה האיטלקית ומדורי הרכילות שם. עובדה שזה עובד לה.
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"יש מחסור בגברים בישראל. או שכולם היו עם כולם, או שלא מתחילים איתי"
(צילום: מיכאל טופיול)

את הדוגמנות ירשה בגנים. אמה היא רויטל מור, נומרולוגית ומטפלת, שהתגלתה על ידי בטי רוקאווי כשמלצרה בבית קפה בגיל 14. בשנת 1988 זכתה בתואר נסיכת היופי בתחרות מלכת היופי של השבועון "לאשה" וקטפה את המקום השני בתחרות הבינלאומיות מיס אסיה והפסיפיק שנערכה בהונג קונג. אביה הוא איש העסקים גיא יצחקי. היא נולדה וגדלה בהרצליה, שם היא מתגוררת כשהיא לא באיטליה, שבה היא חיה ועובדת לסירוגין בשנתיים האחרונות. כנערה שרה ורקדה, ולדבריה מעולם לא התעניינה בדוגמנות באופן מקצועי. יחד עם אחיה הצעיר רן, השניים הם הבעלים של מותג תכשיטים הנושא את שמם.
14 צפייה בגלריה
רויטל מור במגזין "לאשה"
רויטל מור במגזין "לאשה"
"אני זוכרת שכילדה שיחקתי עם הכתר של אמא". רויטל מור במגזין "לאשה"
(צילום: משה ששון)

"אני זוכרת שכילדה שיחקתי עם הכתר של אמא ששמור אצל סבתא", היא מספרת. "לא הבנתי בדיוק את החשיבות של זה, אבל דיברו על זה קצת בבית. לא גדלתי בצל הדוגמנות, כי אמא הפסיקה לדגמן כשהיא נכנסה להיריון איתי. אני חושבת שהגענו לדוגמנות ממקומות שונים: אמא הביאה פרנסה הביתה, אני בכלל לא רציתי לדגמן בתור נערה. בגיל 16 פגשתי עם אמא את מוטי רייף באירוע הביוטי סיטי והוא המליץ לי לדגמן. הוא חיבר אותי לעופר רפאלי מסוכנות MC2 ובשלוש השנים האחרונות אני חתומה אצל אלינור שחר".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי בקמפיין של Flirtt by Gottex
אוריאן יצחקי בקמפיין של Flirtt by Gottex
אוריאן יצחקי בקמפיין של Flirtt by Gottex
(צילום: דור שרון)

בשש השנים האחרונות ראיתם אותה בפרסומות לחברות מסחריות ולמותגי אופנה כמו גוטקס, עדיקה, גולברי ואחרים. אף פעם לא במרכז, תמיד על תקן הסייד-קיק. לאחר שירות צבאי מלא בתפקיד פיקודי במחלקת שחרורים של צה"ל בתל השומר, עזבה למילאנו עם בן זוגה דאז, בן מסיקה, שאיתו ניהלה מערכת יחסים בת ארבע שנים. מסיקה הוא בנם של היהלומן הצרפתי אנדרה מסיקה ומעצבת האופנה דנה סטינה-מסיקה, אחיו הצעיר של אילן מסיקה, מי שהיה עד לאחרונה בן זוגה של עדן פינס. השתיים הפכו מאז לחברות טובות, דאבל-טרבל.
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"מילאנו זה מקום קשה, בעיקר לדוגמניות"
(צילום: מיכאל טופיול)
"עברתי תקרית אנטישמית בכיכר הדומו. הלכתי לתומי וניגש אליי בחור, הטריד אותי ממש, ניסה לשלוח ידיים. עניתי לו בעברית כי חשבתי שככה אנפנף אותו. הוא כנראה זיהה את השפה והתחיל לצרוח עליי 'לכי תזדייני, יהודייה מסריחה'"
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי בתצוגה של מסיקה
אוריאן יצחקי בתצוגה של מסיקה
אוריאן יצחקי מדגמנת בתצוגה של מסיקה
(צילום: Getty Images)

חצי שנה לאחר שהגיעה למילאנו עם מסיקה ג'וניור, נפרדו השניים ובאחת מחופשות הקיץ הכירה את הראפר האיטלקי מנואל צפאדו, שופט בתוכנית "אקס פקטור איטליה", המוכר יותר בשם הבמה שלו: Hell Raton. "היינו ידידים טובים במשך תקופה ובהמשך זה עבר לקשר אינטנסיבי של חצי שנה, שבמהלכה עברנו לגור יחד", היא מספרת על צפאדו שמבוגר ממנה בתשע שנים. "האהבה סחפה אותי והוא הגיע לישראל לבקר את המשפחה שלי. אבל גם זה נגמר".
טוב, האמת שאין לי מושג מי הוא. "האמת שגם אני לא ידעתי מי הוא, עד שהתחילו לשלוח מבטים לעברנו ברחוב. הייתה תקופה שכבר התחילו לדבר עליי באיטליה, אבל אני מעדיפה לשמור על הפרטיות שלי. אני לא אוהבת את כל הרחש-בחש סביבי".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי ו-Hell Raton בווג איטליה
אוריאן יצחקי ו-Hell Raton בווג איטליה
אוריאן יצחקי ו-Hell Raton בווג איטליה
(צילום מסך)

ואחרי שנפרדתם חזרת להרצליה? "חזרתי לישראל. מילאנו זה מקום קשה, בעיקר לדוגמניות. עברתי גם תקרית אנטישמית בכיכר הדומו. הלכתי לתומי וניגש אליי בחור, ניסה את מזלו. הרגשתי אנרגיה לא טובה ממנו, הוא הטריד אותי ממש, ניסה לשלוח ידיים".
איזו שפה את מדברת עם אנשים ברחוב? "אני בדרך כלל לא מדברת, עניתי לו בעברית כי חשבתי שככה אנפנף אותו. הוא כנראה זיהה בגלל העברית שאני יהודייה והתחיל לצרוח עליי 'לכי תזדייני, יהודייה מסריחה'. מפה לשם, נמלטתי. לא אשקר, אני מרגישה אנטישמיות באירופה. תמיד כשאני אומרת שאני מישראל, אני זוכה לחיוך מזויף. מאחורי הגב ברור לי שיש אנטישמיות".
האם זו אנטישמיות או אנטי-ישראליות?
"אנטישמיות, כי ההערות הן תמיד על יהודים, על כסף, פחות על ישראל. אני יכולה לצאת למסיבה ולהגיד שאני מישראל, ולקבל פרצוף. אבל אני מנסה לשנות את הגישה, לספר על ישראל כמקום טוב, להסביר להם שאנחנו מטפלים במחבלים אחרי פיגוע. אני עושה יחסי ציבור טובים לישראל".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"תמיד כשאני אומרת שאני מישראל, אני זוכה לחיוך מזויף. מאחורי הגב ברור לי שיש אנטישמיות"
(צילום: מיכאל טופיול)

את מרגישה שנפסלת מעבודות בגלל שאת ישראלית? "ביטלו לי צילומים למעצב ממדינות ערב לאחר שהוא גילה שאני מישראל. הוא כנראה פחד על המותג שלו, אבל אני גם מבינה אותו לגמרי".

"אין דוגמנית שלא עברה הטרדה בחייה"

ואולי זה עוד אחד מהפספוסים שקורים לדוגמניות שלא מקבלות עבודה ברגע האחרון, כאלה שיש לכל אחת ברזומה, לא בהכרח בגלל הדרכון הישראלי שלה. במהלך שהותה באיטליה הצטלמה וצעדה בתצוגות של מותג ההלבשה התחתונה קלצדוניה וחברת הבת טזניס (שצפויים גם לנחות השנה בישראל). לדבריה, זה גם מה שהוביל את מותג האופנה Guess ללהק אותה לצילומי הקמפיין העולמי החדש שלהם, שצולם לפני כמה שבועות בשווייץ. יצחקי מככבת בקמפיין קו הספורט של המותג לצד צילומים ללוק-בוק, והיא חלק מנבחרת דוגמנים ודוגמניות בקמפיין.
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי ופול מרציאנו
אוריאן יצחקי ופול מרציאנו
"בחיים לא הרגשתי קמצוץ של הטרדה מצידו". יצחקי ופול מרציאנו
(צילום: Federico Greco)

באחת התמונות שהתפרסמו מאירוע של המותג באגם קומו באיטליה, היא מצולמת מחובקת עם מייסד החברה, פול מרציאנו, מי שכמה דוגמניות, לרבות הפנים של Guess בעבר, הדוגמנית קייט אפטון, האשימו אותו בהטרדה מינית. לפני חמש שנים חשפה אפטון כי כשהייתה בת 18 הותקפה על ידו במסגרת צילומים למותג.
"הוא תפס את הירכיים והידיים שלי כדי לקרב אותי אליו, ואז תפס את הכתפיים, הצוואר והחזה, והתחיל להריח אותי. בשלב מסוים פול תפס אותי בכוח בעורפי, והחל לנשק את פניי וצווארי. לא רציתי לומר לו 'תסתלק ממני', כי חששתי שאם אפתח את הפה להגיד משהו, הוא יוכל לדחוף את הלשון שלו לפי. היו לי שתי אפשרויות: לעשות כל מה שאני יכולה כדי להתחמק מהמגע שלו, או להכות את מנכ"ל גס. החלטתי פשוט לנסות להשתחרר ממנו".
"כשהייתי צעירה, צלם חמוד ביקש לצלם אותי בלי חולצה ותמיד אמרתי לא. אני לא שם. אבל לא חסר אנשים על הסט ששולחים יד לישבן, או כשהייתי בת 16 הציעו לי ללכת למסיבה עם ליאונרדו דיקפריו תמורת כסף"
"התחלתי לעבוד עם גס לפני ששמעתי על הסיפור הזה", אומרת יצחקי בתגובה. "הייתי עם פול באירועים ובמסיבות, ובחיים לא הרגשתי קמצוץ של הטרדה מצידו. הוא יהודי שמדבר עברית וגר בקיבוץ כשהיה צעיר. אני חושבת שאין דוגמנית שלא עברה הטרדה בחייה. כשהייתי צעירה, צלם חמוד ביקש לצלם אותי בלי חולצה ותמיד אמרתי לא. אני לא שם. אבל לא חסר אנשים על הסט ששולחים יד לישבן, או כשהייתי בת 16 הציעו לי ללכת למסיבה עם ליאונרדו דיקפריו תמורת כסף. אמא שלי אמרה לי יפה מאוד כשנכנסתי לתחום: ברגע שמטרידים אותך וברגע שמתחילים להעיר לך על המשקל – אני מוציאה אותך בשנייה".

אבל היא לא הוציאה. וגם עם הפרעות אכילה לא נאלצה להתמודד, למרות דרישות של סוכנים שתרד במשקל. "היו סוכנים ולקוחות שאמרו לי שיש לי מראה אתלטי", היא מכוונת לביקורת על המשקל שלה. "היו תקופות שקצת עליתי במשקל ובהיקפים, אבל היום הסוכנים שלי צועקים עליי לעלות במשקל כי היקף הישבן שלי הוא 86 סנטימטרים. אני אוהבת שלאישה יש ציצי ותחת, ולי מעולם לא היה. מעולם לא סבלתי מהפרעות אכילה, אבל יש ימים שאת לא אוהבת את איך שאת נראית בגלל הערה מסוכן. עדן (פינס, א"י) מדברת רבות על הנושא וזו מצווה שהיא עושה את זה. 90 אחוז מהחברות שלי סובלות מהפרעת אכילה כזו או אחרת: בולמוסים קיצוניים או הרעבה. אני תמיד אומרת לבנות שהן לא דוגמניות: 'תאכלו, תיהנו מזה'. אישית, אני יכולה לאכול מה שאני רוצה, יש לי מטבוליזם טוב".
את גם בת 24. "כן, לא רוצה לדעת מה יקרה בעוד שלוש שנים, לא עלינו".
מה יקרה? "הגוף ישתנה, שמע ישראל. לא אוכל לאכול סופגניות כמו פעם".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"אני אוהבת שלאישה יש ציצי ותחת, ולי מעולם לא היה"
(צילום: מיכאל טופיול)

"החלום שלי זה לצאת עם קיבוצניק, לא עם גבר מפורסם"

לא ברור מה מניע את יצחקי להפוך לכוכבת מפורסמת, ועוד באיטלקית. מה גם שהיא שבה ואומרת כי מעולם לא רצתה להיות דוגמנית והיעד הוא להיות מגישת טלוויזיה באיטליה. לדבריה, לאורך השנים הדפה הצעות להשתתפות בתוכניות ריאליטי. "יש מחיר מאוד גדול שמשלמים על הפרסום", היא אומרת. "אני רואה איזה מחיר עדן משלמת ואיך היא מתמודדת עם הפרסום. רציתי להתפרסם מעשייה בלבד, ועכשיו הדברים קורים. לא רציתי להתפרסם דרך תוכנית ריאליטי או בן זוג מפורסם בארץ, שלצערי זה מה שמקפיץ פה דוגמנית. הריאליטי היחיד שהייתי שוקלת לעשות זה 'המרוץ למיליון' עם עדן, בשביל הצחוקים – אני אקפוץ מבניינים והיא תאכל נחשים. אולי בעתיד, נראה מה יזרום. יש מחיר לפרסום ומזה אני חוששת".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"יש מחיר מאוד גדול שמשלמים על הפרסום"
(צילום: מיכאל טופיול)

ממה את מפחדת? "אני לא אוהבת תשומת לב. אני מעדיפה להיות נחבאת אל הכלים".
את במקצוע הלא נכון. "אני יודעת".
למה בכל זאת? "כי אני אוהבת אתגרים וכשהחלטתי שאני רוצה לעשות את זה, אני רוצה להצליח. לומר לך את האמת, ישראל קטנה עליי ואיטליה מרגישה כמו בית שני. הקריירה שלי מתפתחת שם בצורה טובה. האיטלקים אוהבים אותי כי אני משוגעת והם פסיכים. אני היפרית, אוהבת לעשות שמח, ומשב רוח רענן. באחד הפרקים שאני משתתפת בהם, המנחה מציג אותי כ'הישראלית המשוגעת שלי' וכבר מזהים אותי ככה. בסופו של דבר, אני זוכה להרבה חוויות במקצוע הזה: נוסעת הרבה בעולם, מוזמנת לאירועים שאנשים היו חולמים להגיע אליהם. כאילו, אני חיה בסרט, מבלה במסיבות בפריז ומסתובבת עם מפורסמים".
14 צפייה בגלריה
אוריאן יצחקי
אוריאן יצחקי
"לומר את האמת, ישראל קטנה עליי ואיטליה מרגישה כמו בית שני"
(צילום: מיכאל טופיול)

אבל את יודעת שהתהילה היא מזויפת. "חד-משמעית, הכול הבל הבלים, בולשיט, חרטא. תהילה זה לא דבר אמיתי. ואני אומרת לך: החלום שלי זה לצאת עם קיבוצניק, לא עם גבר מפורסם. זה החלום ובסוף זה מה שיקרה. בסופו של דבר, אני אוהבת את החיים השקטים והפשוטים, אבל זה חלק מהמקצוע".
אז לכתוב בכותרת שאת מחפשת להכיר קיבוצניק? "ברור! דרוש קיבוצניק דחוף! שמע, יש מחסור בגברים בישראל. או שכולם היו עם כולם, או שלא מתחילים איתי. בחורים רגילים לא מתחילים איתי ובאינסטגרם מתחילים רק מפורסמים שאני לא רוצה. אמא שלי אומרת שאני כנראה מאיימת עליהם. באסה. אני לא חושבת שאני משדרת את זה, אבל אולי הם חוששים שאין להם סיכוי איתי".

צילום: מיכאל טופיול | סטיילינג: יובל ניסים | איפור: שירלי סידיק | שיער: ירין ששון | סוכנות אלינור שחר ניהול אישי | בגדים: מכנסיים לבנים וגופייה לבנה – אתא | פריטי לבוש נוספים - אוסף פרטי של הסטייליסטית
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button