ביורק על שער "ווג סקנדינביה"

חשופה: השמלה השקופה של ביורק

הזמרת ביורק הצטלמה ל"ווג סקנדינביה" בשמלה שקופה של מרג'יאלה שחושפת כל מה שהמעצב ג'ון גליאנו תכנן לחשוף: ירכי סיליקון תותבות ופאה המדמה שיער ערווה

פורסם:
תצוגת האופנה התיאטרלית של ג'ון גליאנו לבית האופנה מייזון מרג'יאלה בשבוע ההוט קוטור בחודש ינואר, עושה בשבועות האחרונים את דרכה אל שערי מגזינים והשטיחים האדומים (קנדל ג'נר, אניה טיילור-ג'וי והאנטר שפר כבר סימנו וי), עם שמלות שקופות ושיער ערווה חשוף לעיני כל.
האחרונה להצטרף למגמה היא המוזיקאית האיסלנדית ביורק (58) שהופיעה השבוע על שער מגזין "ווג סקנדינביה" - שער ה"ווג" הראשון שלה ב-30 שנות קריירה (מאז הוציאה לאור את אלבום הבכורה Debut ב-1993). בכל זאת, ממוזיקאית הפועלת בזירות האוונגרד, העדיפה מי שכונתה "השדון האיסלנדי" לככב עד היום על שערי מגזינים עצמאיים.
1 צפייה בגלריה
לשימוש הכתבה בלבד ביורק על שער ווג סקנדינביה
לשימוש הכתבה בלבד ביורק על שער ווג סקנדינביה
ביורק על שער "ווג סקנדינביה"
(צילום: vidar logi)
בצילום השער ובהפקה הנלווית מופיעה ביורק בשמלת טול שקופה שמתחתיה מחוך לופת מותניים וירכיים תותבות מסיליקון. השמלה השקופה גם חושפת מעין שיער ערווה, סוג של פאה עשויה שיער טבעי בשם "מרקין" (Merkin) - שהופיעה בהיסטוריה כבר במחצית המאה ה-15, לאחר שנשים ועובדות מין גילחו את שיער הערווה שלהן לצורך היגיינה אישית וכיסו את האיבר בפאה. בבית האופנה יצרו בטכניקת רקמה מקצועית של הוט קוטור שערות אדם אמיתיות על הבד, מה שמדמה באופן כמעט אמיתי את שיער הערווה.
האנסמבל שבו צולמה ביורק (שנלבש בתצוגה על ידי הדוגמנית מאיה סירון) הוא חלק מסדרה של שלוש שמלות שנוצרו בהשראת ציוריו של האמן ההולנדי קייס ואן דונגן. כולן היו מקושטות מרקין אנושי. ב"ווג" כתבו כי הרעיון להוסיף לשמלה מרקין קרה לפני תחילת התצוגה. "30 דקות לפני שהחלה התצוגה, הגיעה אליי תופרת, כרעה על רגליה והחלה לתפור לי שיער ערווה", סיפרה סירון.
"כשלבשתי את השמלה של מרג'יאלה והחלקתי על הירכיים התותבות, זה הרגיש כמו רגע שלם. זה היה דבר כל כך עמוק", אמרה ביורק בריאיון ל"ווג". עוד סיפרה כי על עטיפת אלבום הבכורה שלה לבשה סריג אפור של מרג'יאלה, אז בעיצוב המייסד מרטין מרג'יאלה, שפרש מבית האופנה ב-2009.
ג'ון גליאנו עומד בראש בית האופנה מאז 2014, לאחר ששלוש שנים קודם לכן פוטר ממשרתו בבית "דיור" בעקבות התבטאויות אנטישמיות. סרט תיעודי על חייו יצא החודש וצפוי להגיע לישראל במאי. תצוגת ההוט קוטור בעיצובו לאביב-קיץ 2024 נערכה בלילה גשום מתחת לגשר אלכסנדר השלישי בפריז, ונחרטה כשיאו של השבוע עם מוזיקאי קטוע יד ודוגמניות בשלל מידות. היה זה שילוב הרמוני בין כתב היד המזוהה של גליאנו לזה של בית האופנה המפורסם בזכות אסתטיקה שבורה ודה-קונסטרוקטיבית, עולם שלם של עליבות מפוארת: דוגמניות ודוגמנים חנוטים במחוכי צרעה בלתי אפשריים ללבישה צעדו בכוריאוגרפיה אקסצנטרית, ופניהם נצבעו בגוון בהיר.
ביורק עלתה השנה לכותרות בארץ לאחר שהתבטאה באופן חד-צדדי נגד ישראל. בפוסט שפרסמה תחת הכותרת "לזה אתם קוראים לחלוק?" הוצגו ארבע מפות שמתארות את הצטמצמות שטחי המחיה של הפלסטינים מאז 1946 ועד למפה האחרונה המתוארכת לשנת 2012. הפוסט עורר תגובות זועמות שציינו כי העובדות המוצגות בו שגויות, והוא מהדהד מסר פלסטיני בלבד.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button