אימצה את הטרנד. מיילי סיירוס בטקס הגראמי 2024

פרוות, הדפסי נמר ותכשיטי ענק: אופנת נשות המאפיה

אחרי שנה שבה המראה האופנתי הנחשק היה "יוקרה שקטה ומאופקת", נולד בטיקטוק טרנד ה-#MobWife, נשואות למאפיה. הלוק החדש שאומץ בהתלהבות על ידי משפיעניות אופנה וסלבס הוא הכול חוץ משקט ומאופק: חצאיות מיני קצרות, מעילי פרווה מוגזמים, שיער מנופח, איפור כבד ותכשיטים מוזהבים. מי התגעגעה לכרמלה סופרנו?

פורסם:
הייתה זו מעצבת האופנה היפנית ריי קאווקובו, ממותג האופנה "קום דה גרסון" שניסחה מחדש את חשיבותו של הטעם הרע. קולקציית ״טעם רע״ בעיצובה לסתיו-חורף 2008-9, הגדירה מחדש את גבולות הטעם באמצעות מערכות לבוש שכללו, לדוגמה, דוגמנית לבושה שמלת טול ורודה ולראשה כובע פרווה מנומר. מתוך הכובע השתלשלו מטה זוג צמות חומות בתוספת שיער שחורה. "אני מאמינה שעדיף להיות בעל טעם רע מלהיות ללא טעם כלל", הסבירה קאווקובו בריאיון שהעניקה לי עם השקת הקולקציה לפני 16 שנים. "אין דבר רע יותר מלהיות אדם ללא טעם".
6 צפייה בגלריה
גראמי 2024 מיילי סיירוס
גראמי 2024 מיילי סיירוס
אימצה את הטרנד. מיילי סיירוס בטקס הגראמי 2024
(צילום: AP)

6 צפייה בגלריה
מיילי סיירוס
מיילי סיירוס
לוק נוסף מהטקס
(צילום: Neilson Barnard/Getty Images)
השיח על מותו של הטעם הטוב בפרט והתקינות הפוליטית בכלל, זוכה בשבועות האחרונים לחיזוק מאחת המגמות הבולטות בטיקטוק: The Mob Wife. במילים אחרות, נשואות למאפיה. עד כה נתקלנו במאות מיליוני צפיות בסרטונים בטיקטוק, האשטגים, מפורסמות כמו קים קרדשיאן, מיילי סיירוס והיילי ביבר שמאמצות אלמנטים מתוך הטרנד, טטוריאלים (שיעורים) ביוטיוב שמסבירים איך להתאפר וכתבות שמפרטות כיצד לאמץ ולהרכיב את הלוק המדובר. ואם לא די בכך, הבמאי פרנסיס פורד קופולה בכבודו ובעצמו טרח להתייחס לעניין באינסטגרם. בשורה התחתונה, טרנד ה-#MobWife הוא סיפור הצלחה עולמי.
בניגוד למגמות אופנה אחרות שמגיעות היישר ממסלולי התצוגות של בתי האופנה - הטרנד החדש נולד ברשתות החברתיות, עד כי יש מי שטוענים, ולא באופן מופרך, שהוא הונדס על ידי מחלקת השיווק של רשת HBO האמריקנית. לציון חצי יובל לסדרת הטלוויזיה האיקונית "הסופרנוס", השיקו ברשת חשבון טיקטוק רשמי לסדרה, הכולל תקצירים בני 25 שניות של כל 86 הפרקים, שהוביל לדור של צעירים שגילו אותה מחדש. כך הפכה דמותה של כרמלה סופרנו (אשתו של טוני סופרנו) למודל לחיקוי, עם סגנון לבוש שמורכב מחצאיות מיני קצרות, מעילי פרווה אקסטרווגנטים, שיער מנופח, הדפסים מנומרים, איפור כבד ותכשיטים מוזהבים. בעברית היו מצמידים לנשים כאלו את מילת הגנאי פרחה.
6 צפייה בגלריה
אין על מנומר. כרמלה סופרנו
אין על מנומר. כרמלה סופרנו
אין על מנומר. כרמלה סופרנו
(צילום: Jacques LE GOFF )
דמותה של כרמלה סופרנו אינה היחידה שקמה לתחייה. אליה הצטרפו דמויות בדיוניות של נשים בלתי נשכחות מהקולנוע והטלוויזיה שמתגלגלות מחדש על הלשון: אדריאנה לה סרווה מ"הסופרנוס", קארן היל מ"החבר'ה הטובים", ג'ינג'ר מק'קנה ב"קזינו" ואנג'לה דה מרקו ב"נשואה למאפיה". וישנן גם לא מעט נשים בשר ודם שסגנון הלבוש שלהן מעניק השראה למגמה, כמו ויקטוריה גוטי, בתו של הרוצח המורשע ג'ון גוטי ממשפחת הפשע גמבינו, שנראית כמו כפילה של דונטלה ורסאצ'ה; רנה גרציאנו, בתו של אנתוני גרציאנו, קונסיליירי של משפחת הפשע הסיציליאנית בוננו; ואיך לא, פטריציה רג'יאני, "הכלה של גוצ'י", שדמותה בסרט "בית גוצ'י" הופקדה בידי ליידי גאגא, שהבליטה את סגנונה העודף בדיוק רב.
6 צפייה בגלריה
ויקטוריה גוטי
ויקטוריה גוטי
השראה. ויקטוריה גוטי
(צילום: AP)

6 צפייה בגלריה
מתוך הסרט "בית גוצ'י"
מתוך הסרט "בית גוצ'י"
גלאם לא מתנצל. מתוך הסרט "בית גוצ'י"
(צילום: יחצ)

למעשה, סגנון העודפות האופנתי הזה מגיע לאחר שנה שבה המראה האופנתי הנחשק היה של "יוקרה שקטה" - בגדים נטולי לוגו עשויים בדים איכותיים בצבעוניות מונוכרומטית. בגדים ל"כסף ישן", 180 מעלות מנשואות למאפיה. כך, בעוד נובורישים חובבי לוגו מפגינים את עושרם בחולצות מרוחות לוגו ותיקי שאנל מנקרי עיניים - עשירים אמיתיים מעדיפים בגדים דיסקרטיים, כמו אלה של המותגים האיטלקים "לורו פיאנה" ו"ברונלו קוצ'ינלי" עם תג מחיר של 3,000 יורו לז'קט מניילון ו-700 יורו לחולצת פולו. תרמו לכך סדרת הטלוויזיה "יורשים" ומשפטה של גווינת' פאלטרו, שבו התייצבה לכל דיון במערכת לבוש דיסקרטית שהורכבה מפריטים של המותג The Row של התאומות מרי-קייט ואשלי אולסן.
6 צפייה בגלריה
מתוך "יורשים"
מתוך "יורשים"
בדים איכותיים בצבעוניות מונוכרומטית. מתוך "יורשים"
(באדיבות yes, HOT וסלקום TV)
"מה שהיה חסר לעולם האופנה זמן רב הוא גלאם נועז עם הפרוות, התכשיטים הגדולים ותיקי המעצבים", הסבירה לניו יורק פוסט משפיענית האופנה קיילה טריביירי. סגנון ה-In Your Face עם בגדים שלא משדרים חולשה, מלווה גם את משפיענית האופנה והסופרת שרה ארקורי, שעמוד האינסטגרם שלה הוא אתר עליה לרגל וירטואלי לסגנון המדובר. "זה אקספריסיבי, זה נועז, זה לא מתנצל! זוהי קריצה נוסטלגית לאופנה הפרועה של שנות ה-80, ה-90 וה-2000 עם השפעתן של כרמלה סופרנו וויקטוריה גוטי", הוסיפה בריאיון ל"ניו יורק טיימס". "הנשים האלה מגלמות כוח וביטחון עצמי. הן בוסיות אמיתיות שמנהלות את הבית בזמן שהגברים שלהם רצים ברחובות, ולא אכפת להן מה חושבים עליהן. אין דרך טובה יותר להפגין את הבוסיות הזו מאשר דרך אופנה".
קיילה טרייברי מסבירה:
@ktrivz Replying to @jasmine mob wife fashion is making a comeback all 2024, mark my words, call your nonna get that fur ✨🍾💅🏼🖤💎 #greenscreen ♬ original sound - kayla trivieri

שרה ארקורי מתלהבת:

בעוד עוקבי הטיקטוק מאמצים את המגמה בעיניים עצומות לצד מפורסמות כמו דואה ליפה, קים קרדשיאן, היילי ביבר והשיער המנופח של מיילי סיירוס, יש מי שפחות מתלהב מהטרנד הנוכחי ומצביע על ניכוס תרבותי. בסוף השבוע פרסם עמוד האינסטגרם הפופולארי "דיאט פראדה" ידיעה על משתמשות טיקטוק, בעיקר מהקהילה האיטלקית -אמריקנית, שנעלבו מתיוג המגמה כטרנד חולף. רובן תקפו את האופן שבו צעירות "מתחפשות" לטרנד על ידי אימוץ סטריאוטיפים כמו לבוש מנומר ועגילי חישוק, או שימוש נרחב בשיזוף גוף או הזרקות שפתיים כדי לחקות סגנון "לא לבן". בסרטון טיקטוק שצבר כבר 2.2 מיליון צפיות מסבירה היוזרית אלי קיי, כי להיות Mob Wife זה לא רק אופנה, זה גם לחמוק משוטרים שמחפשים אחריו. ואחרייך.
אלי קיי כועסת:
@anonymousally198 Mob wife makeup vs clean girl makeup. Mob wife makeup is not makeup, its a lifestyle and if you’re not ITALIAN, you just look silly. #mobwifeaesthetic #mobwife #cleangirlaesthetic #makeuplooktrends ♬ original sound - Ally K
"Mob Wife זה סגנון חיים שלם. ואם את לא איטלקייה, את פשוט נראית מטופש", היא אומרת ומוסיפה שכל מי שמאמצת את המגמה ואינה מגיעה מהרקע התרבותי, נראית לבסוף כמו "ילדת וואייט טראש". גם ג'ולייט פולצ'ה, מעצבת התלבושות של "הסופרנוס", סיפרה לגרדיאן הבריטי כי העניין המחודש בדמותה של כרמלה סופרנו "מחמיא אך מביך". כדי לעצב את דמותה של כרמלה, סיפרה פול'צה כי תצפתה על נשים רבות בקניונים בניו ג'רזי, ארצות הברית, ופחות סגננה אותה על פי Mob Wife אמיתיות. "כרמלה היא פשוט עקרת בית נובורישית מהפרברים. לא היה לה את התחכום של אישה עשירה, אבל היה לה כסף. השנה היתה 1999 ותכשיטי בלינג, ציפורניים עשויות ושיער מטופח היו חשובים מאוד בעולם האופנה. וככה הלבשנו אותה".
בריאיון נוסף ל-Page six אמרה פולצ'ה כי "יש היום כל כך הרבה אי ודאות וחוסר ביטחון, אז להתלבש כמו אשת מאפיה... גורם לחוש חזקה ובטוחה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button