גיליונות ספטמבר

חוגגים את ספטמבר: איך נראים שערי המגזינים בעולם לחודש האופנתי בשנה

הסופר-מודלס משנות ה-90 רוטשו בפוטושופ, פארל וויליאמס לא מתייאש מעולם האופנה, ריילי קיאו נזכרת בילדות הסוערת לצד מייקל ג'קסון, וסופיה ריצ'י כובשת לבבות – הכוכבים של גיליונות ספטמבר

פורסם:
גיליונות ספטמבר כבר כאן, מציגים על שעריהם את מיטב הכוכבות, הדוגמניות והסיפורים הגדולים של הזמן האחרון. בעולם האופנה נחשב גיליון ספטמבר לחשוב בשנה, ומופיעים בו באופן קבוע גם הקמפיינים החדשים של בתי האופנה ותאגידי היוקרה הגדולים. בשבועיים החולפים נחשפו אט-אט השערים החשובים של השנה, כמו דואה ליפה בשער מפתיע לווג פריז, הטופ-מודלס של שנות ה-90 בשער משותף לווג אמריקה ובריטניה, פארל וויליאמס ב-GQ ואחרים.
בעידן של רשתות חברתיות ודעיכת המגזינים המודפסים – יוקרתם של גיליונות ספטמבר יורדת משנה לשנה, וכך גם עובי הגיליונות שמעידים על הידלדלות המפרסמים. לשם השוואה: בשנת 2012 פרסמו בווג אמריקה את הגיליון הגדול ביותר של ספטמבר עם 916 עמודים, כשעל השער הופיעה ליידי גאגא – השנה הוא עומד על כמעט שליש: 354 עמודים בלבד. ועדיין, מדובר באירוע אופנתי מהגדולים של השנה, גם אם הוא מתקיים בדוכני העיתונים בלבד. הנה השערים הבולטים של החודש.

ווג אמריקה ובריטניה

השער המדובר והמשותף של מהדורות ווג אמריקה ובריטניה, הספיק לייצר לא מעט מאמרי דעה בעד ונגד הופעתן המשותפת של הסופר-מודלס המפורסמות משנות ה-90: לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד, נעמי קמפבל וכריסטי טרלינגטון. מחוץ לפריים: קלאודיה שיפר, הלנה כריסטנסן, סטפני סימור ונדיה אורמן, שהיו גם הן חלק מהגוורדיה השולטת באותם ימים. השער המשותף מגיע לקראת שידור מיני-סדרת דוקו חדשה באפל TV על עלייתן והצלחתן של הסופר-מודלס לפני שלושה עשורים, כשחלקן ממשיכות לשלוט בצמרת עולם האופנה: קמפבל שממשיכה לדגמן ללא הפסקה, קרופורד עם דור ההמשך שהצמיחה, ואוונג'ליסטה עם השערורייה האחרונה שעיוותה את פניה וגופה (פייר, לא רואים) והטיסה אותה לכותרות בשנה החולפת.
12 צפייה בגלריה
כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד ולינדה אוונג'ליסטה על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג אמריקה
כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד ולינדה אוונג'ליסטה על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג אמריקה
כריסטי טרלינגטון, נעמי קמפבל, סינדי קרופורד ולינדה אוונג'ליסטה על שער ווג
(צילום: Rafael Pavarotti for Vogue)

השער שסוגנן על ידי עורך ווג בריטניה אדוארד אנינפול וצולם על ידי הצלם הצעיר והעולה רפאל פברוטי, הוא מחווה לשער האייקוני מינואר 1990 של ווג בריטניה שצילם פיטר לינדברג המנוח. בתצלום ההוא בשחור-לבן כיכבו נעמי קמפבל, לינדה אוונג'ליסטה, סינדי קרופורד, כריסטי טרלינגטון וטטיאנה פטיץ, שהלכה לעולמה בינואר השנה. אחריו שכר ג'יאני ורסאצ'ה את שירותיהן יחד לקמפיין עבור בית האופנה שלו, והן לוהקו לקליפ המיתולוגי Freedom של ג'ורג' מייקל. לפני כמה שנים שבו חלק מהן להצטלם כקבוצה אצל לינדברג עבור מגזין ווג האיטלקי, במעין מחווה לאותו רגע היסטורי משמעותי. בריאיון למגזין Art Forum במאי 2016 הסביר לינדברג כי פעל מתוך אינטואיציה, והוסיף: "לא ידעתי שזה יהפוך לנקודה היסטורית בזמן".
(צפו: הסופר-מודלס בצילומים לווג)

עם זאת, פרץ הנוסטלגיה הנוכחי השאיר לקוראים טעם מר בפה, בעיקר בכל מה שקשור לייצוג ונראות. בתמונות הסתמיות שמלוות את הפקת השער נראות הארבע חסרות גיל, פנים והבעה. מרוטשות עד חורמה, בניגוד, לדוגמה, להופעתן בווידיאו שבאתר המגזין ובו אפשר לראות קמטים המפארים את פניהן של קרופורד וטרלינגטון, ששיבה גם נזרקה בשערה. את קרופורד אפילו קצת קשה לזהות על השער, ולרגע התבלבלנו לחשוב שזאת בתה קאיה בת ה-21. זכותה של כל אישה להיראות איך שהיא רוצה ולשמר את נעוריה, אבל הניסיון של עורכי המגזין – אנה ווינטור ואדוארד אנינפול – להראות ארבע נשים בנות 50 פלוס כאילו הזמן לא נגע בהן, הוא בעיקר איתות של גילנות לקוראות. לא משנה כמה ינופף אנינפול בשיח על רבגוניות וקבלה, בפועל הוא הוציא תחת ידיו מוצר מנותק ולא אמין.

Elle

כוכבת השער של מגזין Elle האמריקני היא זנדאיה, בליווי הפקת אופנה מרהיבה של סטיבן קליין והסטייליסט הצמוד שלה לואו רואץ', שלאחרונה הודיע על פרישתו מסטיילינג לכוכבות. בריאיון היא נפתחת באופן שלא שגרתי לכתבות במגזינים בארצות הברית, ומספרת על חייה הפרטיים, הבית שבו גדלה, וגם על מה שהיה נראה במרץ האחרון כמו ריב בינה לבין לואץ', לאחר שהגיעו באיחור לתצוגה של לואי ויטון (שמלבישים אותה בשער) בשבוע האופנה בפריז. בעוד לזנדאיה נשמר מקום בשורה הראשונה, בווידיאו שהופיע ברשתות החברתיות נראה לואץ' אבוד ומופנה על ידה לשבת מאחוריה ולא לצידה.
12 צפייה בגלריה
זנדאיה על שער גיליון ספטמבר 2023 של Elle
זנדאיה על שער גיליון ספטמבר 2023 של Elle
"ברור שאנשים רוצים להניח את הגרוע מכל". זנדאיה על שער Elle
(צילום: Steven Klein)

בתגובה היא מספרת בכתבה כי היא הפנתה את האסיסטנטית שלה לשבת מאחור. "כשזה קרה, אמרתי, 'אוי לא, אני מקווה שאנשים לא ינסו ליצור מזה משהו'", אמרה. "אנחנו כל כך רגילים לשבת ביחד, שהוא לא ידע לאן ללכת. אבל ברור שאנשים רוצים להניח את הגרוע מכל".

וניטי פייר

אתם בטח מתקשים לזהות את כוכבת השער, אבל השחקנית ריילי קיאו היא נצר לשושלת מלוכה אמריקנית. סבה הוא אלביס פרסלי, אמה היא ליסה מארי פרסלי שהלכה לעולמה השנה במפתיע מדום לב, ואביה החורג הוא מייקל ג'קסון, שגידל אותה בשנים 1996-1994. בריאיון רחב יריעה לווניטי פייר היא חושפת את מחלת הליים שממנה היא סובלת, וכמובן, משתפת בקמצנות על החיים לצד מייקל ג'קסון. קצת רקע: ב-1993 הואשם ג'קסון בהתעללות מינית בנער בן 13. הוא פנה לחברתו הקרובה ליסה מארי פרסלי לתמיכה, ושנה לאחר מכן, לאחר שגם הגיע לעסקה מול משפחתו של הילד תמורת סכום של 20 מיליון דולר, השניים התחתנו ברפובליקה הדומיניקנית. כעבור שנתיים התגרשו. "כל הילדות שלי כנראה הייתה מאוד קיצונית", אמרה קיאו לווניטי פייר. "בדיעבד, אני יכולה לראות איך הדברים האלה נראים מטורפים למישהו מבחוץ, אבל כשאתה חי בהם, זה רק החיים שלך והמשפחה שלך. אתה רק זוכר את האהבה, והייתה לי אהבה אמיתית למייקל".
12 צפייה בגלריה
ריילי קיאו על שער גיליון ספטמבר 2023 של וניטי פייר
ריילי קיאו על שער גיליון ספטמבר 2023 של וניטי פייר
"כל הילדות שלי כנראה הייתה מאוד קיצונית". ריילי קיאו על שער וניטי פייר
(צילום: Mario Sorrenti)

ווג צרפת

האם הקורא הממוצע שולף גיליון מדוכן העיתונים מסקרנות? מהפנים המפורסמות שניבטות אליו? מכוח האינרציה? גיליון ספטמבר של ווג צרפת עושה מהלך מפתיע: הוא מציב על שערו את אחת מזמרות הפופ המפורסמות של התקופה, ועושה הכול כדי לגרום לצופה לא לזהות אותה. עם גבות מחומצנות, פנים נקיות מאיפור כבד וצווארון בצבע שוקולד מעור נאפה בעיצוב בית האופנה אלאיה שמכסה חצי מראשה – הזמרת דואה ליפה מציגה מראה נקי וחשוף בתמונות של מרט אלאס לאורך כל הריאיון עם העיתונאי והסופר היהודי ארתור דרייפוס.
12 צפייה בגלריה
דואה ליפה על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג צרפת
דואה ליפה על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג צרפת
מציגה מראה נקי וחשוף. דואה ליפה על שער ווג צרפת
(צילום: Mert Alas)

GQ

מגזין הגברים GQ מרח על שערו את אחד השמות המדוברים של השנה באופנת הגברים: המוזיקאי פארל וויליאמס, שהציג הקיץ את קולקציית הביכורים שלו לקו הגברים בלואי ויטון. מצד אחד, מדובר בשיחוק. בכל זאת, מלבד היותו ידוען בתחום המוזיקה, וויליאמס מינף את מקומו בעולם האופנה. מצד שני, הקולקציה זכתה לביקורות קרירות בתעשייה, ונראה כי היא מתקשה לייצר באזז מאז הוצגה בחודש יוני בשבוע האופנה לגברים בפריז.
12 צפייה בגלריה
פארל וויליאמס על שער גיליון ספטמבר 2023 של GQ
פארל וויליאמס על שער גיליון ספטמבר 2023 של GQ
אחד השמות המדוברים של השנה באופנת הגברים. פארל וויליאמס על שער GQ
(צילום: Fanny Latour-Lambert for GQ)

ווג מקסיקו

הראפרית קארדי בי זוכה החודש לצמד שערים במגזין ווג מקסיקו – לא מהיוקרתיים במהדורות הבינלאומיות של קונדה נאסט, אבל ניחא. בריאיון הפתוח שהעניקה דיברה בעיקר על הביקורת שהיא חוטפת ברשתות החברתיות, מאחר שלטענתה היא לא חוששת להתעמת מילולית עם אנשים מתוך התעשייה. "יש הרבה ראפריות שם בחוץ שלא נשפטות כפי שאני נשפטת", אמרה. "אני חושבת שהתרחשה מהפכה ברשתות החברתיות: אנשים הפכו לרגישים יותר, אבל גם לאכזריים יותר. באופן אישי, מעולם לא ירדתי לחיים של אמנים אחרים, לא רציתי לבטל אותם או להרוס להם את החיים".
12 צפייה בגלריה
קארדי בי על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג מקסיקו
קארדי בי על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג מקסיקו
"יש הרבה ראפריות שם בחוץ שלא נשפטות כפי שאני נשפטת". קארדי בי על שער ווג מקסיקו
(צילום: Alique)

בהמשך דיברה גם על מערכת היחסים שלה עם המוזיקאי אופסט, שלא תמיד נאמן לה, תוך שהיא משתפת כי לא קל לה להביע את רגשותיה כלפיו כשמנגד המעריצים כותבים את דעתם עליו ברשתות החברתיות. "אני מאמינה שבני זוג צריכים לנהל שיחות פתוחות בנושאים אישיים", הסבירה. "למשל כשאת אוהבת מישהו ומפסיקה להיות איתו, ובמדיה החברתית כותבים לך לא להיות בקשר עם בן הזוג שלך כי הוא בוגדני, אבל בתוך תוכך את רוצה לנהל איתו שיחה. ואז את יודעת שגם אם תחזרו להיות יחד, יתקפו אותך ויכתבו לך 'איך יכולת? אכזבת את כולנו'. לכן אני מאמינה שבזוגיות ארוכה מדברים על הכול".
12 צפייה בגלריה
קארדי בי על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג מקסיקו
קארדי בי על שער גיליון ספטמבר 2023 של ווג מקסיקו
"אנשים הפכו לרגישים יותר, אבל גם לאכזריים יותר". קארדי בי על שער ווג מקסיקו
(צילום: Alique)

רולינג סטון

מגזין רולינג סטון הימר החודש על זמרת הרגאטון הקולומביאנית קרול ג'י, שלהיט הענק שלה WATATI מלווה את פסקול סרט הקולנוע "ברבי". על השער היא מופיעה בסטיילינג של ניקולא פורמיקטי עם שיער ורוד ואובייקט מפוסל בדוגמת כריש כסוף של האמן בריאן רוטינגר.
12 צפייה בגלריה
קרול ג'י על שער גיליון ספטמבר 2023 של רולינג סטון
קרול ג'י על שער גיליון ספטמבר 2023 של רולינג סטון
קרול ג'י על שער רולינג סטון
(צילום: Giel Domen & Kenneth Van De Velde for Rolling Stone)

(צפו: הקליפ לשיר WATATI של קרול ג'י)

הרפר'ס בזאר

דוג'ה קאט, קנדל ג'נר, פול מסקל ועוד עשרה מפורסמים אחרים מעטרים את גיליון האייקונים השנתי של הרפר'ס בזאר, שמדי שנה מכתיר את האייקונים העכשוויים. דוג'ה קאט בשמלת נוצות מרהיבה של דולצ'ה & גבאנה בהחלט ראויה לתואר, וכך גם ג'נר בתחתונים מתוכשטים וסריג גולף פסטלי של מיו מיו.
12 צפייה בגלריה
דוג'ה קאט על שער גיליון ספטמבר 2023 של הרפר'ס בזאר
דוג'ה קאט על שער גיליון ספטמבר 2023 של הרפר'ס בזאר
דוג'ה קאט בשמלת נוצות של דולצ'ה & גבאנה על שער הרפר'ס בזאר
(צילום: Mario Sorrenti)

אסקווייר

על השער של מגזין אסקווייר מככב השחקן הבריטי אהרון טיילור-ג'ונסון, שהתפרסם ב-2009 כשהתארס לבת זוגו, הצלמת ובמאית הקולנוע סם טיילור-ג'ונסון, המבוגרת ממנו ב-23 שנה. השניים הכירו על סט הצילומים של הסרט "נער משום מקום" על חייו של ג'ון לנון, שהיא ביימה והוא שיחק, כשהוא היה בן 19 והיא בת 42. הצהובונים הבריטיים כינו אותו Toy Boy במשך תקופה ארוכה, אך כיום השניים הורים לשתי בנות משותפות, בנוסף לשתי בנות מנישואים קודמים שלה.
12 צפייה בגלריה
אהרון טיילור ג'ונסון על שער גיליון ספטמבר 2023 של אסקווייר
אהרון טיילור ג'ונסון על שער גיליון ספטמבר 2023 של אסקווייר
כבר לא Toy Boy. אהרון טיילור-ג'ונסון על שער אסקווייר
(צילום: Norman Jean Roy for Esquire)

בריאיון הוא ממעט לדבר על חייו האישיים – למרות שכמה אפשר לדבר על הסרט החדש שלו למארוול – אבל חושף צוהר לחיים המשותפים של השניים: "פגשתי את סם כשחקן ובמאית. אני חושב שאנחנו ממש מעולים בשיתוף פעולה, אבל לא בגלל זה התאהבתי בה". כך או כך, שווה להיכנס לכתבה המלאה כדי לחזות בתמונות החייתיות והפיוטיות של הצלם הקנדי נורמן ג'ין רוי.

טאון & קאנטרי

יש סיכוי גדול שתתאהבו בסופיה ריצ'י מחדש אחרי הריאיון המתוק הזה בטאון & קאנטרי. נכון, זה לא ווג, וגם לא קוסמופוליטן, אבל לפעמים דווקא בפריפריה המגזינית נמצאות סוכריות לקריאה. סופיה ריצ'י גריינג' היא בתו הצעירה של ליונל ריצ'י, ודוגמנית-שחקנית-טיקטוקרית-מה לא. השנה היא התגיירה לקראת נישואיה המתוקשרים עם המפיק המוזיקלי היהודי אליוט גריינג', בחתונה שהוציאה לכולם את העיניים בריביירה הצרפתית. עליה, כמו גם על החיים המפורסמים שלה, תוכלו לקרוא במגזין.
12 צפייה בגלריה
סופיה ריצ'י גריינג' על שער גיליון ספטמבר 2023 של טאון אנד קאנטרי
סופיה ריצ'י גריינג' על שער גיליון ספטמבר 2023 של טאון אנד קאנטרי
להתאהב בה מחדש. סופיה ריצ'י גריינג' על שער טאון אנד קאנטרי
(צילום: Rebekah Campbell)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button