"אני רואה בעצמי אדם המוביל לשינוי". נעמי קמפבל בפסטיבל קאן, 2023

נעמי קמפבל משיקה קולקציה ומסתבכת: "שיתוף הפעולה המאכזב ביותר"

דוגמנית-העל שידעה לא מעט שערוריות בחייה האישיים והמקצועיים, חברה למותג אופנה מהירה שהואשם בעבר בהעסקה לא הוגנת ופגיעה באיכות הסביבה. ברשתות החברתיות לא נשארו אדישים

פורסם:
בגיל 53, נעמי קמפבל בתנופה של עשייה. בחודש האחרון היא הצטלמה לקמפיין החדש של מותג הלנז'רי ויקטוריה'ס סיקרט, הופיעה על שער גיליון ספטמבר המשותף של ווג ארצות הברית ובריטניה, והשבוע משיקה קולקציית קפסולה בעיצובה לחברת האופנה המהירה Pretty Little Thing. פריטי הערב שעיצבה ייחשפו השבוע בתצוגת אופנה בניו יורק וצפויים להיכנס לאתר המותג ביום שלישי הקרוב, ובהם שמלות סאטן קצרות, שמלת מיני כסופה מפאייטים בגזרת קולר, אוברול שחור במראה טוקסידו גברי וסדרה של שמלות מיני שיתאימו בעיקר לקהל לקוחות צעיר, שמשלם 25 ליש"ט (120 שקל) בממוצע על שמלת ערב של המותג. לא בדיוק ההוט קוטור שמזוהה עם קמפבל מתחילת הקריירה שלה בשנות ה-80.
הקולקציה של נעמי קמפבל למותג Pretty Little Thing

כמו במקרים רבים בקריירה של קמפבל – שיתוף הפעולה עם החברה לא עובר חלק. Pretty Little Thing הוקמה בשנת 2012 כחברת-בת מקבוצת Boohoo הידועה. בשנת 2020 נחשף בתחקיר עיתונאי של הגרדיאן הבריטי כי החברה מוכרת בגדים שיוצרו על ידי עובדים בפקיסטן שהרוויחו 29 פני לשעה (שקל וארבעים אגורות), ודו"ח עצמאי שבוצע באותה שנה על ידי חברת אליסון לויט מצא כי רשת האופנה המהירה ידעה על "בעיות חמורות" ביחס לעובדי המפעל שלה, אך לא הצליחה לטפל בהן.
7 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בקולקציית אייקון של ויקטוריה'ס סיקרט, 2023
נעמי קמפבל בקולקציית אייקון של ויקטוריה'ס סיקרט, 2023
נעמי קמפבל בקולקציית אייקון של ויקטוריה'ס סיקרט, 2023
(צילום: Mikael Jansson/Courtesy of Victoria's Secret)

כמו כן, רוב בגדי המותג עשויים פוליאסטר שלא ניתן למחזר, מה שהופך את Pretty Little Thing – על אף רווחים של 75 מיליון ליש"ט (358 מיליון שקל) ב-2022 – לחברה שאינה מתחשבת באיכות הסביבה ובתנאי ההעסקה של עובדיה. בתגובה, מינתה החברה את סר בריאן לבסון לפקח על שרשרת הייצור, ובדו"ח שפורסם אשתקד הודיעה כי היא "מחויבת להבטיח שכל עובדי הייצור קיבלו שכר מינימום". בנוסף פרסמה החברה גם תוכנית קיימות חדשה הטוענת שכל הפוליאסטר והכותנה ימוחזרו או יהיו ברי קיימא עד 2025.
7 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, 2023
נעמי קמפבל בגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, 2023
חזקה מכל ביקורת? בגאלה של המטרופוליטן בניו יורק, 2023
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)

כמי שבחרה לשתף פעולה עם החברה, הופנו החיצים ישירות אל קמפבל, שידעה בעבר לא מעט שערוריות סביב חייה המקצועיים והפרטיים. מאז נחשף שיתוף הפעולה לפני חודשיים, התמלאו הרשתות החברתיות בביקורת נגד הצעד של הדוגמנית, שהונה נאמד בכ-80 מיליון דולר. "מעולם לא חשבתי שאראה את היום שבו PLT ונעמי קמפבל ישתפו פעולה", צייץ אחד המבקרים. "איך עוברים מלוונטינו ל-PLT? יש שאלות שמצריכות תשובות".
7 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בתצוגת אביב-קיץ 2022 של ורסאצ'ה
נעמי קמפבל בתצוגת אביב-קיץ 2022 של ורסאצ'ה
מדגמנת בתצוגת אביב-קיץ 2022 של ורסאצ'ה
(צילום: Getty Images)

"נעמי קמפבל ו-PLT הוא שיתוף הפעולה המאכזב ביותר שיצא בזמן האחרון. אין לי מילים", הוסיף משתמש טוויטר אחר. ואחרת סיכמה: "החדשות על נעמי קמפבל ו-PLT פגעו בי מאוד. האם זו הוכחה לכך שאופנה בת-קיימא כל כך בלתי ניתנת להשגה, שדי ויתרנו/החלטנו שזו לא בעיה שזקוקה לתיקון?"
7 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בתצוגת סתיו-חורף 2022-23 של אוף ווייט
נעמי קמפבל בתצוגת סתיו-חורף 2022-23 של אוף ווייט
בתצוגת סתיו-חורף 2022-23 של אוף ווייט
(צילום: Getty Images)

בריאיון שהעניקה השבוע ליומון האופנה Women's Wear Daily, הסבירה קמפבל כי היא לא רואה במהלך שלה בעיה, להפך. "אני רואה בעצמי אדם המוביל לשינוי", אמרה בדיפלומטיות. "אני יודעת שזו אופנה מהירה ושלאנשים יש את הביקורות שלהם, אבל בתור אדם שמוביל לשינוי, הרגשתי שזו דרך מצוינת לחולל שינוי בתעשייה בכך שהמעצבים הצעירים שעבדתי איתם (קמפבל עבדה בשיתוף פעולה עם המעצבים הצעירים ויקטור ענאט ואדווין תומפסון) יזכו להכרה בפלטפורמה גלובלית".
7 צפייה בגלריה
נעמי קמפבל בשורה הראשונה של לואי ויטון
נעמי קמפבל בשורה הראשונה של לואי ויטון
בשורה הראשונה של לואי ויטון
(צילום: Victor Boyko/Getty Images for Louis Vuitton)

האם מדובר בהצהרת כוונות שאחריה יגיעו מפורסמות אחרות ברמתה של קמפבל ויובילו את האופנה המהירה בחזרה אל חוד החנית האופנתית תוך ויתור על ערכים של קיימות? או שאולי הדבר יפגע בקריירה היציבה של קמפבל? את התשובות לשאלות אלו ניתן לנסות לקבל מקמפבל של שנות ה-90. ותיקי התחום עוד זוכרים אותה מתפשטת עם דוגמניות נוספות לקמפיין אנטי-פרווה של ארגון Peta, רק כדי לגלות את קמפבל מצטלמת כמה שנים לאחר מכן לבושה בפרווה אמיתית תמורת תשלום נאה. בעבר שמה נקשר גם ליהלומי הדמים באנגולה, ובין היתר הואשמה באלימות פיזית כלפי עובדות שלה. כל אלה לא פגעו במותג "נעמי קמפבל", שככל הנראה חזק יותר מכל ביקורת המופנה אל הדוגמנית.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button