גם על מותרות אפשר לשלם יותר או פחות. תיק של ג'קומוס

התיקים הנחשקים של המותגים הבינלאומיים: האם משתלם לקנות אותם בישראל?

יבול חדש של תיקים מעוצבים ומדוברים מוצג בחנויות האופנה, אך עם המשלוחים מחו"ל שהפכו לפופולריים במיוחד בשנתיים האחרונות – איפה הכי כדאי לרכוש? העמדנו למבחן חמישה מותגים

פורסם:
גל ההתייקרויות במשק, בדיור, בדלק ואיפה לא, בעצם, פוגש גם את ענף האופנה. אם בשנים האחרונות שומרים מותגי-על בינלאומיים על מחירים (כמעט) זהים בין ישראל לאירופה ולארצות הברית, דווקא במותגי הביניים וברשתות האופנה (ע"ע מסימו דוטי, Other Stories& ואחרים) עוד ניתן למצוא פערים של 40-20 אחוז לרעת הצרכן הישראלי. לרגל הקיץ יצאנו לבחון את התיקים הרותחים של העונה ולבדוק האם משתלם יותר לרכוש אותם בארץ או להזמין במשלוח מחו"ל. כן, גם על מותרות אפשר לשלם יותר או פחות.
לאחרונה נחת באתר טרמינל X מותג התיקים הפופולרי By Far, שחביב על מפורסמות כמו ג'יג'י חדיד, היילי ביבר, קאיה גרבר ומשפיעניות אופנה נוספות שנהנות להשקיע בתיק איכותי במחיר של כמה מאות דולרים. עם מעבר הגבול לישראל, מתברר, קפצו מחירי המותג במאות שקלים. אם מבצעים הזמנה ישירה מאתר המותג הבינלאומי, המחיר הסופי ללקוח – בדומה לאתרים נוספים כמו AZ Factory ואחרים – מופיע בשקלים, כולל משלוח (חינם) והמיסים שתשלמו.
במותג מבטיחים ומתחייבים כי זהו המחיר הסופי ולא תופתעו עם הגעת המשלוח לארץ, כפי שקורה לא מעט בהזמנות מאתרים בינלאומיים. זוהי החלטה שקיבלו מאז הקורונה מותגים רבים, מתוך שתי מטרות מרכזיות: רצון לשלוט במחיר אחיד של פריטי המותג הנמכרים בכל העולם, לצד חיזוק ופיתוח חנות האונליין מאז שכולם גילו את הקלות שברכישה מקוונת של פריטי לבוש ואביזרי אופנה.
12 צפייה בגלריה
תיק של By Far
תיק של By Far
דגם "בייבי בילי" של By Far
(צילום: מתוך https://www.terminalx.com/)

בדיקה שערכנו על שלושה תיקים מצאה פערים של עשרות אחוזים. דגם "בייבי בילי" הפופולרי של המותג בצבע חאקי בהיר נמכר בישראל ב-2,020 שקל, כשבאתר הרשמי הוא נמכר כעת בהנחה במחיר של 1,200 שקל – פער של 820 שקל, שהם 40 אחוז. במקרה אחר, מציעים באתר הישראלי תיק מיני סגול בדוגמת קרוקודיל במחיר של 1,280 שקל, כשבאתר הרשמי בחו"ל הוא נמכר ב-745 שקל. הלקוחות בישראל נדרשים לשלם 535 שקל יותר, שהם כ-42 אחוז. תיק נשיאה מדגם "מירנדה" נמכר בטרמינל X במחיר של 2,650 שקל, 400 שקל יותר ממחירו באתר המותג – פער של 15 אחוז.
12 צפייה בגלריה
תיק של By Far
תיק של By Far
תיק מיני סגול של By Far
(צילום: מתוך https://www.terminalx.com/)

12 צפייה בגלריה
תיק של By Far
תיק של By Far
תיק מדגם "מירנדה" של By Far
(צילום: מתוך https://www.terminalx.com/)

הסיבה לפער המחירים הגדול נובע מכך שחלק מהמוצרים באתר הבינלאומי כבר נמצאים במכירת סוף עונה, בעוד בישראל הם נמכרים במחיר מלא. אבל גם כשבודקים את המחירים שאינם בסוף עונה, מוצאים פער משמעותי של מאות שקלים, כזה שבמותגי אופנה נוהגים לרוב להסביר כתוצאה ממשלוח לישראל, מע"מ, שינויים במט"ח וכדומה.
מטרמינל X נמסר בתגובה: "אתר TERMINAL X מציע למעלה מ-180 מותגים מקומיים ובינלאומיים בהנחות משתנות ומחירים תחרותיים למגוון המותגים הרחב המוצע באתר, זאת לצד שירות משלוח מהיר מהיום למחר, אפשרות להחלפה והחזרה באמצעות שליח ושירות לקוחות נגיש בעברית. המוצרים המצוינים בכתבה הם חלק קטן מההיצע, והושוו למבצע ספציפי ביום מסוים ולא מייצגים את כלל המוצרים באתר".

כמה באמת עולה המשלוח מחו"ל?

על פי חוקי רשות המיסים בישראל, יש פטור מלא מתשלום מיסים ומע"מ על טובין עד מחיר של 75 דולר. אבל מה הדין כשרוצים לרכוש תיק שמחירו 450 דולר? במקרה כזה תצטרכו להיפרד מתשלום נוסף של 17 אחוז מע"מ, אגרת ביטחון ומחשב, ובנוסף גם לשלם דמי משלוח (במידה שיש) ועמלות שונות ומשונות לחברות השילוח שלרוב מתגלות רק עם הגעת החבילה ארצה. רשות המיסים מפעילה מחשבון מסודר, אך הוא כולל רק את המע"מ ואגרות שונות. במילים אחרות, אם לא כתוב לכם במפורש שהמשלוח כולל את כל תשלומי המיסים הנלווים, כמו במקרה של By Far – רכישה אונליין הופכת למשחק רולטה.
אין ספק שקנייה בישראל מגיעה עם יתרונות: קירבה לבית, שירות לקוחות בעברית ומשלוח (לרוב) מהיר יותר. עם זאת, מבחינה כלכלית עדיף בחלק מהמקרים לרכוש את המוצר במדינת היעד בביקור מחוץ לגבולות ישראל, מאחר שכתיירים תקבלו החזר מע"מ בשדה התעופה. אבל האם משתלם יותר להזמין את התיקים המדוברים של הקיץ לישראל?
יצאנו לבדוק תיקים של מותגים נוספים החביבים על הלקוחה הישראלית ועל אושיות אופנה בעולם: ג'קומוס הנמכר בחנויות פקטורי 54, המותג השוודי אקנה והמעצב הבריטי ג'ונתן אנדרסון הנמכרים בבוטיק ורנר, ובית האופנה פראדה הנמכר בבוטיק הלגה הוותיק בכיכר המדינה.
12 צפייה בגלריה
תיק של ג'קומוס
תיק של ג'קומוס
תיק "לה במבינו" בצבע ורוד של ג'קומוס
(צילום: מתוך https://www.factory54.co.il)

מעצב האופנה סימון פורטה ג'קומוס הוא אחד השמות הרותחים בסצנת העיצוב. תיקי העור הצבעוניים שלו הפכו לפריטי מפתח במלתחה של כל סלבריטאית או משפיענית אופנה. בדקנו שלושה תיקים של המעצב באתר פקטורי 54 ובאתר המותג בחו"ל. על אף שמדובר במותג צרפתי – כשמשנים את היעד לישראל, המחירים מופיעים בדולרים. הדגם הראשון שנבחן הוא תיק "לה במבינו" בצבע ורוד. מחירו בישראל עומד על 4,390 שקל, כשבאתר המעצב הוא נמכר ב-910 דולר (3,148 שקל). לכך יש להוסיף מיסים (מע"מ + אגרת ביטחון ומחשב) בגובה 586 שקל. המשלוח הוא חינם. המחיר הסופי להזמנה מחו"ל הוא 3,734 שקל – פער של 656 שקל, שהם כ-15 אחוז.
12 צפייה בגלריה
תיק של ג'קומוס
תיק של ג'קומוס
תיק מדגם "לה סק רונד" בצבע טורקיז של ג'קומוס
(צילום: מתוך https://www.factory54.co.il)

במקרה נוסף בדקנו תיק מדגם "לה סק רונד" בצבע טורקיז שנמכר בימים אלו בישראל ב-30 אחוז הנחה, מה שהופך אותו לזול משמעותית מהמחיר באתר המעצב בחו"ל. מחירו של התיק כעת 2,303 שקל (במקום 3,290 שקל), כשבאתר של ג'קומוס הוא נמכר במחיר מלא של 850 דולר (2,941 שקל) שעליו תצטרכו להוסיף מע"מ ואגרות בגובה 551 שקל. בסך הכול: 3,492 שקל, מחיר היקר ב-202 שקל מהמחיר המקורי בארץ, וחיסכון של 1,189 שקל אם רוכשים את התיק כעת בישראל בהנחה. לבסוף בדקנו את דגם "לה צ'יקיטו" הפופולרי בצבע כתום. בפקטורי 54 הוא יעלה 2,190 שקל, ובאתר הבינלאומי 575 דולר (1,990 שקל) שעליהם תתבקשו להוסיף מע"מ ואגרות של 393 שקל. בסך הכול יעלה התיק במשלוח מחו"ל 2,383 שקל – יקר ב-193 שקל מהמחיר בחנות בישראל. איפה משתלם יותר? שלוש הדוגמאות האלה מוכיחות כי לפעמים זה תלוי במוצר עצמו.
מפקטורי 54 לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.
12 צפייה בגלריה
תיק של ג'קומוס
תיק של ג'קומוס
דגם "לה צ'יקיטו" בצבע כתום של ג'קומוס
(צילום: מתוך https://www.factory54.co.il)

את התיקים של המותג השוודי אקנה, שמיובא לארץ על ידי בוטיק ורנר, אפשר להזמין לישראל במחיר שיחד עם המיסים זהה כמעט לזה המקומי (בהבדל של שקלים בודדים עד עשרות שקלים כתוצאה משינויים במט"ח). תיק נשיאה בצבע חאקי בשילוב לשונית עור ורודה נמכר בבוטיק ורנר ב-1,650 שקל, כשמחירו בעולם עומד על 450 יורו (1,638 שקל). תיק נוסף של המותג, מדגם מסנג'ר קטן בצבע שחור, נמכר בארץ ב-1,600 שקל – 70 שקל יותר מהמחיר באתר הבינלאומי, שעומד על 420 יורו. בבדיקה שערכנו עם תיקי המותג של המעצב ג'ונתן אנדרסון, שלא ניתן להזמין ישירות לארץ, מצאנו יתרון לרכישה בוורנר של המותג. תיק עור גדול מדגם Twist שנמכר בוורנר ב-3,079 שקל, יעלה באנגליה 3,259 שקל (765 ליש"ט) לפני מיסים ואגרות.
12 צפייה בגלריה
תיק של אקנה
תיק של אקנה
תיק נשיאה בצבע חאקי בשילוב לשונית עור ורודה של אקנה
(צילום: מתוך https://verner.co.il)

12 צפייה בגלריה
תיק של אקנה
תיק של אקנה
דגם מסנג'ר קטן בצבע שחור של אקנה
(צילום: מתוך https://verner.co.il)

בשיחה עם בעלת ורנר שירה דולינגר, היא מספרת כי המחירים הזהים בין ישראל לחו"ל הם תולדה של משא ומתן שניהלה בשנתיים האחרונות עם המותגים שאיתם היא עובדת. בתקופת הקורונה גילו לקוחות רבים את האונליין ואת פערי המחיר שהיו לרעתו של הלקוח הישראלי – כתוצאה מדמי שילוח גבוהים שרק עלו מאז ומיסים – וזה הצריך את בעלי הבוטיקים ואת בעלי המותגים לחשיבה מחודשת. "זה לא כדי להרוויח יותר – זה כדי שהצרכן לא יפסיד", אומרת דולינגר על המהלך שיצרה מול הספקים שאיתם היא עובדת כבר שנים ארוכות ומול לקוחותיה. כך שני הצדדים יצאו מורווחים: המותגים שנתפסים כקשובים ללקוח, והאחרונים שנהנים ממחירים זהים לאלה שהיו מוצאים בבוטיק המותג בחו"ל.
12 צפייה בגלריה
תיק של ג'ונתן אנדרסון
תיק של ג'ונתן אנדרסון
תיק עור גדול מדגם Twist של ג'ונתן אנדרסון
(צילום: מתוך https://verner.co.il)

המותג האחרון שבדקנו הוא פראדה, שזוכה לפופולריות חובקת עולם בשנים האחרונות בזכות תיקי הניילון האהובים על בני דור ה-Z. באתר המקוון של בוטיק הלגה, שזכה לחיזוק משפחתי בתקופת הקורונה, בחרנו לבדיקה מקרית שני תיקים טרנדיים של בית האופנה האיטלקי: תיק קליאו אדום ותיק רשת שחור עם לוגו המותג. באתר הבינלאומי של פראדה אומנם לא מבצעים משלוחים לארץ, אך מעניין לבחון את הבדלי המחירים בין ישראל לאתר האיטלקי של בית האופנה.
12 צפייה בגלריה
תיק של פראדה
תיק של פראדה
תיק קליאו אדום של פראדה
(צילום: מתוך https://helgadesign.biz)

חשוב לציין שחלק מבתי האופנה אחראים על המחירים של מוצריהם בשווקים שונים בעולם, כך שבאתר של פראדה אפשר למצוא תיק זהה במחירים שונים למדינות שונות כתוצאה ממיסוי, שערי מט"ח והחלטות של המותג. תיק קליאו אדום של פראדה יעלה בהלגה 7,495 שקל, באיטליה (ובמערב אירופה) מחירו הוא 1,950 יורו (7,098 שקל), בבריטניה כבר תשלמו עליו 1,950 ליש"ט (8,307 שקל) ובארצות הברית 2,800 דולר (9,688 שקל) – שהם כמעט 2,200 שקל יותר מהמחיר בארץ. אם בפראדה היו עושים משלוחים לישראל מאיטליה, היה צריך לשלם תוספת של 1,273 שקל, הכוללת מע"מ בסך 1,194 שקל ואגרת מחשב וביטחון של 79 שקל.
12 צפייה בגלריה
תיק של פראדה
תיק של פראדה
תיק רשת שחור עם לוגו של פראדה
(צילום: מתוך https://helgadesign.biz)

מחירו של תיק הרשת בהלגה הוא 5,495 שקל, כשבאתר של פראדה איטליה (ומערב אירופה) מחירו 1,400 יורו (5,096 שקל – לא כולל, כמובן, תוספת של 936 שקל על מע"מ ואגרת מחשב וביטחון), בבריטניה הוא עולה 1,400 ליש"ט (5,964 שקל) ובארצות הברית 2,100 דולר (7,266 שקל). בשני המקרים, הצרכן הישראלי ישלם בארץ מעט יותר מאשר באירופה אבל הרבה פחות מאשר בבריטניה ובארצות הברית. אם מוסיפים למחיר באירופה עלויות שילוח, הוא קופץ באופן משמעותי.
בשיחה עם הלגה גוטסדינר, בעלת בוטיק הלגה, היא אומרת כי קביעת המחיר לא נובעת מגחמה, אלא ממחירים מומלצים שמתקבלים מבתי האופנה. "אנחנו מכבדים את זה ותמיד היה לנו חשוב לשמור על רמת מחיר זהה לזו באירופה", היא אומרת. "הלקוחות שלנו מעדיפים לרכוש בישראל ומבינים שלקנות באתרים כמו פארפץ' או מיי-תרזה יוצא להם יקר יותר בגלל המיסוי ועלויות המשלוח. בעבר הייתה לישראלים מנטליות של לקנות בחו"ל, כי חשבו שבארץ עובדים עליהם ויותר יקר. היום אנשים כבר משווים מחירים ומבינים שעדיף לקנות בארץ, ובחו"ל לטייל".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button