"קורה לי כמעט כל הזמן שלא מצליחים לזהות אותי". בר עזורה

בר עזורה לא זזה בלי פאות, ולא בגלל דת: "בתור אישה, אני רוצה להתאהב בעצמי מחדש"

היא התחילה לחבוש פאות בתיכון, לא ויתרה עליהן גם בצבא, וכעת הן חלק בלתי נפרד מהמראה שלה. למה מבחינתה זה לא שונה מאיפור ואיך זה מרגיש כשגם החברים לא מזהים אותך ברחוב?

פורסם:
צפו: בר עזורה מסבירה למה היא חובשת פאות ביומיום
( צילום: שמוליק דודפור)
לרובנו יש אסוציאציות ברורות כשאנחנו חושבים על פאות, ולרוב הן מתחלקות לשתיים: תחפושת לפורים או כיסוי ראש של נשים דתיות. עם זאת, בשנים האחרונות מתפתחת בישראל סצנה של חבישת פאות באופן קבוע ביומיום גם במגזר החילוני, כחלק מהאביזרים המשתנים במלתחה האופנתית. וזו לא תחפושת.
בר עזורה (22) לא זזה מהבית בלי הפאות שלה, ואפילו הפכה אותן לעסק של תוספות שיער. מבחינתה, פאה היא לא השקעה מיוחדת, אלא חלק מהשגרה שלה. "אני מחליטה אם לחבוש פאה או לא, לפי המראה שלי באותו יום", היא מסבירה, "לשאול אם בא לי פאה זה כמו לשאול את עצמי אם אני אתאפר היום או לא, או איזה נעליים אבחר לנעול. זה ממש על אותו משקל. כמו שאת בוחרת את הטי-שירט שלך כשאת קמה בבוקר, את יכולה גם לבחור את השיער שלך. זו עוד אופציה".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"שמתי פאות גם בצבא, וכן – זה תקני, בדקתי עם המפקד שלי"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

את אוהבת את השיער הטבעי שלך?
"לגמרי. בגלל שאני כל כך אוהבת אותו, אני מעדיפה להשתמש בפאות ולא לגזור או לצבוע אותו. אני אוהבת לגוון, אבל לא על חשבון הבריאות שלי, לא על חשבון השיער הטבעי שלי. לא בא לי להרוס אותו, לא בא לי לגזור אותו או לצבוע ולהתחרט".
ויתרת על הפאות כשהיית בצבא?
"שמתי פאות גם בצבא, וכן – זה תקני, בדקתי עם המפקד שלי", היא מבהירה וצוחקת. "אני אספר לכם סוד, הרבה יותר מהיר לשים פאה מאשר לסדר את השיער כמו שצריך לצבא. היה לי שיער מתולתל ולעשות עכשיו קוקו צמוד בלי שוונצים, שנראה באמת אסתטי, לוקח לפחות 20 דקות. אז היו לי שתי פאות – אחת של קארה בלונדיני ואחת של קארה שחור. אנשים היו בשוק, אבל זה היה כל כך נוח. חוץ מזה, בצבא את תקועה עם מדים, ככה שהלבוש הוא אותו דבר 24/7. אז כשיש לך שיער אחר, זה מגניב".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"אני אוהבת לגוון, אבל לא על חשבון הבריאות שלי, לא על חשבון השיער הטבעי שלי"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

את הרומן שלה עם פאות התחילה עזורה כשהייתה תלמידה בתיכון. גם לבית הספר היא הגיעה עם פאות. "הייתי ילדה מתולתלת ומאוד אהבתי את השיער שלי. הכול התחיל כשרציתי פוני, אבל ידעתי שאין מצב שאני גוזרת את השיער. אז חיפשתי דרכים אחרות להשיג את זה", היא משחזרת. "בסוף קניתי תוספת שיער הכי זולה בעולם, גזרתי אותה, הנחתי על השיער כפוני והסתרתי את זה עם סרט יפה. זה באמת היה נראה אסתטי וטוב. ככה זה התחיל. משם גיליתי את כל העולם של תוספות השיער, עד שהבנתי שזה לא מספיק לי ואני רוצה לשדרג את זה עוד יותר. הפעם הראשונה שחבשתי פאה הייתה בגיל 17".
איך הסביבה שלך הגיבה לזה?
"היו את התגובות החיוביות של אנשים שלא מכירים אותי וחשבו שזה השיער שלי, והיו הרבה אנשים שהכירו אותי ופשוט היו בשוק למה אני משתמשת בפאות. זה זר בנוף. המשפחה שלי די תמכה. הם יודעים שאני בן אדם מאוד יצירתי ותמיד הייתי. אהבתי גם לשלב את הפאות עם סגנון לבוש יותר ייחודי. אבל היה לי בן זוג באותה תקופה כשהתחלתי לחבוש פאות, והוא ממש התבייש בזה. הוא אפילו ביקש ממני לא לשים פאה כשאנחנו יוצאים. אנחנו כבר לא יחד".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"היה לי בן זוג שממש התבייש בזה. אנחנו כבר לא יחד"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

ואין לזה קשר לדת?
"זה לא עניין של דת בכלל. אני חיה חיים חילוניים לגמרי. זה לא משהו שאני מסתירה. אני עושה את זה נטו כדי לשדרג את המראה ולהוסיף סטייל. בתור אישה, אני רוצה להתאהב בעצמי מחדש. הרי אנחנו קונות בגדים חדשים, אפילו אם זו הלבשה תחתונה שגורמת לנו להרגיש טוב ונשיות. אז תחשבי מה זה להחליף כל יום לשיער אחר – זה מרגש. את מסתכלת במראה ויכול להיות אפילו שתאהבי את עצמך עם תסרוקת אחרת".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"אני לא רואה במה פאה שונה מלשים איפור על הפנים"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

עם השנים הפך התחביב של עזורה גם לעסק. לצד 20 הפאות שהיא מחזיקה בבית ומחליפה באופן יומיומי, היא פתחה את החנות המקוונת wiggit, שם היא מוכרת תוספות שיער ופאות משיער סינתטי ומשיער אמיתי. והמחירים?
"זה מאוד תלוי כמה כסף את רוצה להשקיע ולמה את קונה", היא מסבירה, "אם את רוצה משהו יומיומי, אני ממליצה על שיער אמיתי. שיער אמיתי זה כמו השקעה – את קונה אותו והוא נשאר לך. את יכולה לחפוף אותו, לסלסל אותו, להחליק אותו, והוא שם. אם יש לך איזו חתונה שאת רק רוצה לדפוק הופעה אבל לא תשתמשי בפאה שוב, עדיף לקחת שיער סינתטי. פאה סינתטית מתחילה במחיר 200 שקל ויכולה להגיע ל-600 שקל. שיער טבעי יכול להתחיל מ-900 שקל והשמיים הם הגבול. הפאות שאני מוכרת באתר הן עד 3,000 שקל. אלה מחירים שפויים, כי יש גם פאות בעשרות אלפי שקלים. מה שאני מתעסקת בו ורוצה להנגיש לקהל שלי ולבנות בישראל אלה פאות במחירים די סטנדרטיים".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"הפעם הראשונה שחבשתי פאה הייתה בגיל 17"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

מי הלקוחות שלך?
"יש את הקהל של הנשים המבוגרות יותר, שמחפשות פאות או תוספות שיער כדי להוסיף נפח, כי עם הגיל השיער נהיה יותר דק ודליל. הקהל הצעיר יותר מורכב מבנות בגילאי 16 עד 30 או 35 בערך. האמת, הלקוחה הכי צעירה שלי הייתה בכיתה א' שבאה עם אימא שלה לקנות. זו לא הייתה פאה, אל תדאגו. זה היה פוני והילדה ממש אהבה את זה".
איזה תגובות את מקבלת מנשים שקונות ממך?
"אם מישהי מתחברת לנושא, היא שולחת לי הודעה פעם בשבוע על כמה זה שינה לה את החיים. זה באמת משנה חיים. פתאום את שמה לב שיש לך עוד אופציות. ממה שאני רואה ברשתות החברתיות, בתגובות של בנות ובדרך שאנשים מחפשים עוד ועוד דרכים לבטא את עצמם – אני חושבת שאנחנו לגמרי בכיוון של לנרמל את זה. אני לא רואה במה פאה שונה מלשים איפור על הפנים. אם אני מתאפרת עכשיו, אני שמה מסקרה, לפעמים גם ריסים, סומק, ברונזר, קונטור. זאת אומרת, אני מחטבת את הפנים שלי מחדש. יש בנות שמתאפרות כל כך טוב, שאת לא תזהי אותן בלי איפור".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"להחליף כל יום לשיער אחר – זה מרגש"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

קרה לך פעם שלא זיהו אותך בגלל שחבשת פאה אחרת?
כן, קרה לי שלא זיהו אותי הרבה פעמים. אבל הפעם הכי חריגה הייתה כשהייתי בים עם חברות שלי, ואחד מבני הזוג של חברה שלי נתקע עם האוטו בחולות. באתי לעזור לו והייתי עם פאת תלתלים בלונדינית. פתאום חברה שלי באה והתחילה לצרוח עליי 'מה את עושה? תעופי ממנו'. היא חשבה שניסיתי להתחיל איתו, כי היא לא זיהתה אותי. זו הייתה סיטואציה מצחיקה וזה קורה לי כמעט כל הזמן שלא מצליחים לזהות אותי".
9 צפייה בגלריה
בר עזורה
בר עזורה
"אני לא מרגישה שאני דמות אחרת, אבל זה כן נותן וייב אחר"
(צילום: מתוך חשבון האינסטגרם של בר עזורה)

את מרגישה שעם כל פאה את דמות אחרת?
״אני לא מרגישה שאני דמות אחרת, אבל זה כן נותן וייב אחר. אין מה לעשות. זה נותן איזושהי נגיעה לדמות שאת מציגה בפני אנשים. אז זה משפיע, אבל אני תמיד נשארת אני. פשוט אם בא לי עכשיו להרגיש יותר חושנית ולשים פאה בלונדינית ארוכה כדי שאני אראה כמו ברבי, אז אני לגמרי עושה את זה. ואגב, אם תהיתם מה אני עושה עם הגבות שלי, אז אני צובעת גם אותן. זאת אומרת, אם אני עם פאה בלונדינית או ירוקה, אני רוצה לצבוע את הגבות שלי בהתאם".
אם ככה, אז מה את עושה בפורים?
"בפורים אני צריכה להישאר רגילה. זה כאילו החג הבנאלי שלי. כולם מחכים לפורים וחושבים 'יאללה, אני אהיה מי שאני רוצה להיות', ואני אומרת: 'אחים שלי, אני עושה את זה ביום-יום'. זה בהחלט מרגיש לי די שגרתי".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button