ג'ניפר לופז עם בירקין

לא הצליחו לקנות תיק בירקין - ותבעו את בית האופנה

רכישת תיק בירקין של הרמס מצריכה המתנה ארוכה ופרידה ממאות אלפי דולרים - ורבים כלל לא מצליחים להשיג אותו. שני לקוחות הגישו בארה"ב תביעה נגד בית האופנה, בטענה שהוא מאלץ לקנות גם מוצרים אחרים שלו בשביל להשיג את התיק הנכסף

פורסם:
האם רשימות ההמתנה ואסטרטגיית המכירה של בית היוקרה הרמס צפויות להשתנות? תביעה ייצוגית שהוגשה שלשום (שלישי) בארצות הברית, מבקשת לשבור את "קשר השתיקה" בדרך להגשמת משאת נפשן של רבות: תיק בירקין של הרמס, "הגביע הקדוש" מבין תיקי היוקרה בעולם, שמחירו מתחיל באלפי דולרים בודדים ויכול להרקיע גם לסכום דמיוני של 450 אלף דולר, מחיר לדירה ממוצעת בישראל. זאת בהנחה, שבהרמס יסתכלו לכיוונכם.
למעשה, התביעה שהוגשה בבית משפט בקליפורניה על ידי טינה קוואלרי ומארק גלינוגה, מתמקדת באסטרטגיית המכירה של הרמס שידועה לרבים, אך מעולם לא קיבלה אישור מבית היוקרה. כדי לרכוש תיק בירקין, הנקרא כך ע״ש השחקנית ג׳ין בירקין, אי אפשר סתם כך להיכנס לחנות, לבחור מהמדף ולהשוויץ איתו באינסטגרם. בהרמס מוכרים את התיקים, או במקרה הטוב יכניסו אתכם לרשימת ההמתנה הארוכה, רק לאחר שהצבעתם על מערכת יחסים הדוקה עמם, הכוללת רכישה של צעיפים, מוצרי עור כמו ארנקים וכלי בית בעשרות אלפי דולרים.
2 צפייה בגלריה
תיקי הרמס בירקין
תיקי הרמס בירקין
ג'ניפר לופז עם בירקין
(צילום: Splashnews)
מארק גלינוגה, לדוגמה, ניסה לרכוש תיק בירקין מספר פעמים בשנה שעברה, אולם על פי כתב התביעה, "נאמר לו בכל הזדמנות שהוא צריך לרכוש פריטים ואביזרים אחרים". בסופו של דבר הוא לא הצליח לרכוש את התיק. קוואלירי וגלינוגה פנו לבית המשפט בקליפורניה, בטענה כי אסטרטגיית המכירה של הרמס מפרה את חוקי ההגבלים העסקיים.
על פי כתב התביעה, השניים טוענים שהשיטות של הרמס , שמחייבות את הקונים לבנות "פרופיל רכישה" על ידי רכישת מוצרי יוקרה אחרים, הם ניצול לרעה של החברה. כמו כן, התביעה שופכת אור על מערכת העמלות של המוכרים, שאינם זוכים לעמלת מכירה על תיקי בירקין, אלא מתומרצים ממכירת מוצרים אחרים.
2 צפייה בגלריה
תיקי הרמס בירקין
תיקי הרמס בירקין
קארדי בי והבירקין
(צילום: Splashnews)
הרמס לא הגיבו לתביעה, אך בתגובה לתלונות דומות שפורסמו אשתקד באתר חדשות האופנה "ביזנס אוף פאשן", הכחישו בחברה את הדברים. "הרמס אוסר בהחלט על כל מכירה של מוצרים מסוימים כתנאי לרכישה של אחרים". עם זאת, המנכ"ל אקסל דיומא הודה שהחנויות בודקות בקפידה את הקונים כדי להבטיח שהם לקוחות "אמיתיים", במטרה לבלום את העלייה במכירות היד שנייה של תיקי המותג, בעיקר בירקין.
בין המפורסמות הרבות שמשוויצות בתיק בירקין, אפשר למנות את קים קרדשיאן, שהציעה בחודש שעבר למכירה את התיק שלה, עשוי עור תנין, ב-70 אלף דולר, הראפרית קארדי בי, ניקול ראידמן ובר רפאלי, שהוציאה לכולם את העיניים לפני עשרה ימים בסרטון אינסטגרם שבו הציגה את תיק הבירקין שלה שבתוכו גם תיק קלי (התיק השני הנחשק של המותג) ותיק איפור ממותג של פראדה. על פי הערכות בענף, מחיר התיק עומד על 100 אלף שקל.
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button