חוויה. החלל של Dare

חלון ראווה | חליפה זו לא מילה גסה: "כמעט כל גבר שמגיע לכאן - קונה"

לא קל לגברים בישראל להתלבש היטב מבלי שירימו מולם גבה (או יפתחו פה), אבל מותג האופנה Dare מצליח לדלג מעל המשוכה הזו עם בגדים באיכות גבוהה שמתאימים לקהל המקומי. לאחרונה גם נפתח חלל מכירתי, אך המלחמה בהחלט מורגשת. "כל מה שהיה פריבילגיה, ירד", מספר המעצב הראשי טל שטרן

פורסם:
אופנת בגדי הגברים בישראל זכתה השנה בשחקן משמעותי נוסף בזירה: מותג האופנה Dare, שהציג לראשונה בשבוע האופנה אשתקד, ולאחרונה פתח חלל מכירתי. מאחורי המותג עומדים שלושה: טל שטרן, קובי אלמקייס ואורית בכר – שלושתם יוצאי מותג הגברים Bamoss Square, שפעל בעיקר כתחנת חובה לחתנים. שטרן (38), המעצב הראשי ומנכ"ל החברה, הוא בוגר המחלקה לאופנה בשנקר משנת 2014, וסוגר עשור בתפקידי מפתח שעשה בתעשייה בארץ ובעולם. עכשיו הוא מפלס את דרכו כמותג עצמאי.
החלל החדש, הפתוח בתיאום מראש בלבד, נמצא בקומה ה-19 של מגדל Sky Tower ברחוב המסגר בתל אביב ומציע חוויית קניה שלרוב זרה לגבר הישראלי. הקירות הבהירים והנוף עוצר הנשימה הפרוש מתחת של העיר הלבנה, מייצרים ואקום מהחוץ המקרין על הפנים. "מאוד רציתי חויה פרסונלית, משהו שהוא לא חנות קניון או חנות רחוב. אם אתה בא לפה - אתה מקבל חוויה", אומר שטרן. "אנחנו לא מוכרים לך בגד או זוג נעליים - אלא פריט עם זיכרון, אורך חיים. כמעט כל מי שמגיע - בעיקר גברים מסוף שנות העשרים והלאה - קונה".
7 צפייה בגלריה
החלל של טל שטרן
החלל של טל שטרן
חוויה. החלל של Dare
(צילום: טל שטרן)
במדינה כמו ישראל, אופנת גברים החורגת מגבולות הקז'ואל של ג׳ינס וחולצה, זוכה תמיד להרמת גבה. כל לבישה של ז'קט או חליפה מחויטת שאינם לחתונה, כקוד לבוש בזירה העסקית או בקרב המגזר החרדי - מעלה מיד שאלות חטטניות כמו "לאן התלבשת?" או "מה קרה ששמת על עצמך ז'קט?!".
ב- Dare הצליחו לדלג מעל משוכה זו, והרכיבו אוסף בגדים הוליסטי ונחשק לגבר העירוני, שמוזמן להתלבט מול ארון הבגדים בבוקר ולהרכיב לעצמו מערכות לבוש בסגנון Smart Casual הכוללים סריגי גולף ממשי עם מכנסי צמר וז'קט בומבר מעל, סוודרים צבעוניים בגזרת אוברסייז, חולצות מכופתרות באיכות גבוהה וחליפות בצבעי ליים או אדום בגזרה עם ז'קט בחיתוך אסימטרי. טווח המחירים נגיש - מחיר ממוצע של חליפה הוא 2,500 שקל, קצת יותר גבוה מזארה, נמוך משמעותית ממותגי יוקרה כמו בוס או ארמאני.
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
סמארט קז'ואל. Dare
(צילום: סער פסח)
איפה אנחנו תופסים אותך עכשיו? "אנחנו נמצאים בחלל החדש של Dare שנפתח בסוף אוגוסט, ממש לפני המלחמה. בחודשיים הראשונים המכירות היו מטורפות, אך בעקבות המלחמה הייתה לנו ירידה בחודש אוקטובר של 85 אחוז במכירות. לא קיבלנו שקל מהמדינה, וגם לא נקבל, כי אנחנו עסק חדש. מותגי הענק והרשתות הגדולות יקבלו כסף - אנחנו, כעסק קטן וצעיר, לא מקבלים שקל! מה עושים? מכניסים עוד כסף מהבית. ואם תהיה מלחמה בצפון ויחנקו אותו עוד, ונצטרך חס וחלילה לסגור, מבחינתי זה לא כישלון - זאת הצלחה. כל החיים עשיתי טעויות ונכשלתי לאורך הדרך, אבל רק למדתי וצמחתי מהם".
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
(צילום: סער פסח)
מה צפויים הלקוחות למצוא בקולקציה החדשה? "הקולקציה מגוונת וכוללת כל מה שגבר צריך: יש לנו מבחר של חליפות צמר בדוגמאות סיכה ובצבעים שחור, אפור, כחול אדום וליים. יש גם חליפות חתנים אבל מאוד מיוחדות. לצד זה יש סריגי גולף ממשי, מעילי בומבר, מכנסיים ונעליים שאנחנו מייצרים".
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
(צילום: סער פסח)
האם נעשו התאמות מחודשות לקולקציה בעקבות המלחמה? "כל מה שהיה פריבילגיה מבחינת ייצור - ירד. ביטלנו את כל הרקמות, שמייקרות את ייצור הקולקציה, ודייקנו למינימום את ייצור הפריטים, כמו צמצום כמויות למידה, כשבחלק מהדגמים גם צמצמנו מידות. סריגי קשמיר שמחירם אלף שקל, ייצרנו בטווח מידות M-XL במקום XS-XL כי הלקוחות הצעירים שקונים במידות XS ו-S, לא יכולים להרשות אותם כלכלית".
פריט מפתח בקולקציה: "חליפה חומה שמורכבת ממכנסיים בגזרת אוברסייז וז'קט בגזרה צרה עם שני כיסים חיצוניים״.
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
(צילום: סער פסח)
האם, לדעתך, המלחמה תשפיע על הקולקציה הבאה בעיצובך? "היא כבר השפיעה. הרעיון המקורי לקולקציה היה 'שעטנז' ויצירת חיבורים טקסטיליים. אני זוכר שלפני המלחמה טסתי לסין, והרגשתי חנוק מכל ההפגנות, וסין גם הייתה כל כך עמוסה וסגרה עליי. באחת הנסיעות ברכבת ראיתי כתב ברייל על גבי הכסאות, שהחזיר אותי למקום של שקט פנימי. ואז הגיע ה-7 באוקטובר, והחלטתי לשנות את הסיפור שאני רוצה לספר. אז לקולקציה הבאה יקראו Dare Dreaming והיא תהיה רכה מאוד".
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
(צילום: סער פסח)
כולם קוראים עכשיו לקנות כחול-לבן. אילו מעצבים או מותגים ישראלים אתה אוהבת במיוחד? "מעצב בגדי הגברים אלירן נרגסי הוא השראה, אבל אנחנו מפסידים פה כישרון מאוד גדול. כי כשאתה לא עושה קולקציה אלא רק הזמנות על פי מידה, אתה קשוב ללקוח בלבד. שנתיים הוא זכה בפרס האופנה, ושנתיים ברצף הפסדתי לו בשמחה. בנוסף, אני מאוד אוהב את מעצב האופנה ששון קדם, שמעבר להיותו מעצב מוכשר הוא אדם מדהים, והחייט שלומי ענתבי, מהאנשים הכי מוכשרים בתעשייה".
7 צפייה בגלריה
עיצוב של טל שטרן
עיצוב של טל שטרן
(צילום: סער פסח)
מידות:XS-XXL; חליפות (טווח מאוד רחב): 60-44
מחירים: חולצות, 900-250 שקל; סריגים, 1,000-450 שקל; מכנסיים, 700-350 שקל; חליפות, 3,500-2,300 שקל; נעליים, 1,200-600 שקל.
להשיג באתר ובתיאום מראש (דרך האתר והרשתות החברתיות או בווטסאפ 053-4932744)
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button