מתח בין הקלאסי לחדשני, בין המאופק לבוטה. דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26

מי מוכן לחריץ הישבן? עם נטע ברזילי, נס וסטילה בתצוגה של דיזל במילאנו

שלושה קילומטרים של אמנות גרפיטי כתפאורה, דוגמנים במראה של זומבים ומכנסיים הכי נמוכים שאפשר – התצוגה של מותג האופנה במילאנו יצרה תחושה אפלולית וסקסית שמתחה את הגבולות. האם כוכבי המוזיקה הישראלים, שהתארחו לראשונה באירוע, ילבשו את הבגדים מהמסלול?

איתי יעקב, מילאנו
עודכן:
3.2 קילומטרים של בד שעליו ציירו שישה אמני גרפיטי בינלאומיים מסין, מדרום אפריקה, מצרפת וממדינות נוספות, קישטו את חלל הארנה Allianz Cloud במילאנו – שם נערכה התצוגה של המותג דיזל במסגרת שבוע האופנה בעיר. האורחים, מצידם, הוזמנו להשתתף באחד ממיצבי הגרפיטי הגדולים בעולם. ההזמנה כללה בקבוק ספריי צבע, ובתום התצוגה בחרו חלק מהמוזמנים להשאיר חותם אישי במקום – מי עם התזת שמו, ביטוי עסיסי או סתם ציור אבסטרקטי, שהצטרפו לאנדרלמוסיה המקושקשת והמתנפחת על רצפת הארנה.
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
3.2 קילומטרים של בד שעליו ציירו שישה אמני גרפיטי בינלאומיים
(צילום: יחצ)

"אני אוהב את העובדה שאלפי אנשים מרחבי העולם עבדו יחד כדי ליצור את עיצוב הבמה", הסביר המנהל האמנותי גלן מרטנז. "הם קיבלו חופש יצירתי מוחלט, וכל אחד מהם ביטא את עצמו בדרכו, בפרויקט שנמשך חודשים. זו הדמוקרטיה האמיתית של דיזל".
14 צפייה בגלריה
גלן מרטנז בתצוגת סתיו-חורף 2025-26 של דיזל בשבוע האופנה במילאנו
גלן מרטנז בתצוגת סתיו-חורף 2025-26 של דיזל בשבוע האופנה במילאנו
"זו הדמוקרטיה האמיתית של דיזל". גלן מרטנז בתצוגה
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)

הקולקציה עצמה, לעומת זאת, הייתה רחוקה מאוד מהתפאורה הצבעונית שעטפה אותה. מרטנז, שנכנס לתפקידו בדיזל לפני חמש שנים, הציג את אחת הקולקציות המגובשות והטובות בעיצובו. מעונה לעונה ניתן להרגיש כי המותג בהובלתו יוצא מאזורי הנוחות של החברה המזוהה בעיקר עם עולמות הדנים, ומותח את גבולות השפה העיצובית.
התצוגה נערכה בצל מינויו של מרטנז למנהל האמנותי של בית האופנה מייזון מרג'יאלה, שבדומה לדיזל חוסה תחת אותה קבוצת אופנה – OTB של רנצו רוסו. נכון לעכשיו, טרם ידוע אם מרטנז יחלוש כמנהל אמנותי על שני המותגים או שהוא צפוי לעזוב את תפקידו בדיזל. ימים יגידו. עם זאת, את הקולקציה החזקה בעיצובו, אשר הציגה יד ורסטילית ואמנותית, אפשר לקרוא כשירת הברבור שלו במותג, מפגן כוח של תצוגת תכלית של יכולותיו כמעצב.
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
קו המותניים הנמוך, שחזר בשנים האחרונות, זוכה לירידה משמעותית יותר
(צילום: יחצ)

כבר בתמונת הפתיחה על המסלול ניתן היה לזהות פלירטוט עם גזרות וצלליות קלאסיות, שימוש בבדי צמר בדוגמאות פפיטה בכמה צבעים, תוך שהוא מטעין אותם באנרגיה צעירה וסקסית. לא פעם עברה במוחי המחשבה שאם שאנל היו משכילים להצעיר את המותג הרבה קודם לכניסתו המצופה של המעצב מתיו בלייזי בחודש אוקטובר הקרוב, כך זה היה צריך להיראות.
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
החלטות עיצוביות שוודאי יקרינו על מעצבים ומותגי אופנה נוספים
(צילום: יחצ)

המתח בין הקלאסי לחדשני, בין המאופק לבוטה, בלט לאורך כל התצוגה עם השפעות מפריטי לבוש אייקוניים, כמו למשל ז'קט הבר של כריסטיאן דיור וז'קט הבוקלה של שאנל. האם זוהי דרכו של מרטנז לומר כי דיזל עומדים בשורה אחת עם בתי היוקרה הוותיקים מפריז? לאורך כל התצוגה ניתן היה לחוש באיזון שמרטנז מבקש ליצור, תוך קבלת החלטות עיצוביות שוודאי יקרינו על מעצבים ומותגי אופנה נוספים.
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
משחקים עם בדי דנים
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)

קו המותניים הנמוך, שחזר בשנים האחרונות, זוכה לירידה משמעותית יותר – עד כי חטיבה של דוגמנים ודוגמניות שחתמו את התצוגה צעדו על המסלול עם הישבן בחוץ, לבושים חולצות שהושטחו לדו-ממד, טכניקה שהציג בעבר בוגר שנקר טל מסלבי ובעקבותיו גם בית היוקרה לואווה. לצד זה הוצגו שמלות ערב סקסיות וחושפניות עם קו מותניים נמוך עוד יותר, אשר יצרו תחושה של צללית גוף מוארכת ותעתוע ויזואלי חזק. חלק ממכנסי הבאמסטר הנמוכים הוצגו עם תחתונים פנימיים, מעין מחטבים, שנכרכו סביב המותניים, בעוד המכנסיים החלו בקו הירכיים בלבד, כמו שצעירים בשנות ה-90 אימצו בעבר, עד שיצא חוק בארצות הברית נגד סגנון השאגי הזה.
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
החריץ שמציץ
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)

לתצוגה במילאנו הצטרפה משלחת גדולה של מוזיקאים ויוצרי תוכן ישראלים, שעבורם זו הפעם הראשונה של ביקור בשבוע אופנה בינלאומי: נטע ברזילי שהתקבלה על ידי מעריצים רבים ובקשות לצילומי סלפי, נס וסטילה (נסיה לוי ודור סורוקר), שיר הדס מאיר וליאור מארס, אשר הגיעו כולם לאירוע ענודים בסיכת החטופים. על רובם הגדול אפשר לומר כי הסלוגן הוותיק של דיזל – Only The Brave – תפור עליהם כמו ג'ינס לרגליים, שילוב בין אטיטיוד לא מתנצל ומראה ייחודי. אבל האם יש סיכוי שאחד מהם יאמץ את הגזרה הסופר-נמוכה של המכנסיים החדשים במותג?
14 צפייה בגלריה
נטע ברזילי בתצוגה של דיזל
נטע ברזילי בתצוגה של דיזל
"האם אני גם ילדה רעה? אני לא מרגישה ילדה רעה – אני מרגישה חופשיה". נטע ברזילי
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

"אני שומרת על החריץ שלי. הוא רק שלי", צוחקת נס בת ה-22. דברים דומים גם אומר בן זוגה להרכב, סטילה. "באופן אישי, אני פחות מתחבר לחשיפה של חריץ הישבן. לא הייתי מתלבש כך, אבל אני לגמרי יכול להעריך את האומץ והאמנותיות". גם לנטע ברזילי הגבול עובר בקו הישבן. "אהבתי מאוד את הגזרות הנמוכות ואת ההדפסים המטורפים. התצוגה הייתה תענוג אחד ארוך. האם יש לי אומץ ללכת עם חריץ בחוץ? זה דווקא נראה לי כיף ואוורירי", היא אומרת בחיוך אירוני.
14 צפייה בגלריה
נס וסטילה בתצוגה של דיזל
נס וסטילה בתצוגה של דיזל
"אני שומרת על החריץ שלי. הוא רק שלי". נס וסטילה בתצוגה של דיזל
(צילום: דניאל סיני שבדרון)

התצוגה – שנערכה על רקע פסקול מטריד ודוגמנים עם עדשות עיניים שהעניקו להם מראה של זומבי – יצרה תחושה אפלה, כזו המרפררת למקום שאליו צועד העולם החופשי: ניכור, פחד, קיצוניות. מרטנז הצליח לתרגם את הרגשות האלה לכדי בגדים ואנרגיה אופנתית. "התצוגה הייתה יפה בקטע 'מפחיד'", אומרת נס. "אני מרגישה שהאופנה והמוזיקה בכלל הולכות למקום אפל בתקופה האחרונה. במידה מסוימת, 'חוללתי'. הדוגמנים נראו מזומבילנד ונראו כועסים, והבובות הענקיות במרכז המסלול נראו כאוכלות אחת את השנייה. זה מאוד מאוד מעניין, קסום ואפל".
"תצוגת אופנה בינלאומית זו חוויה שאני חווה בפעם הראשונה", מוסיף סטילה. "זאת הייתה הזיה מוחלטת, טרלול אחד גדול. הרגשתי שעושים עליי כישופים, אחי. באופי שלי אני מאוד מתחבר לדיזל".
14 צפייה בגלריה
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
דיזל, תצוגת סתיו-חורף 2025-26 בשבוע האופנה במילאנו
"הרגשתי שעושים עליי כישופים"
(צילום: REUTERS/Alessandro Garofalo)

דברים דומים אומרת גם ברזילי. "התצוגה הייתה חדשנית, מטרידה ומתריסה במכוון. הבגדים היו ממש וואו. באמת אפשר היה להרגיש את הקו של דיזל כילד הרע של עולם האופנה. האם אני גם ילדה רעה? אני לא מרגישה ילדה רעה – אני מרגישה חופשיה. ודווקא באופנה אני חופשיה לעשות מה שבראש שלי".
בשנה האחרונה דיברת בחופשיות על כך שירדת במשקל. האם זה משנה את היחס שלך לאופן שאת רואה בגדים על המסלול? פעם הם לא היו נגישים לך. "ייאמר לזכותם של דיזל, שתמיד היו להם מידות בשבילי. זה מותג מאוד חופשי שמאפשר לך לעשות את האינטרפרטציה שלך לדברים. גם כשהייתי סופר-גדולה, תמיד לבשתי דיזל והייתי עושה התאמה לדברים".

  • הכתב היה אורח חברת דיזל במילאנו
פורסם לראשונה: 15:50, 27.02.25
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button