"בניגוד למשחק – דוגמנות זה תחום מאוד מודע: היופי שלך הוא העבודה". ליאנה עיון לקלווין קליין

ליאנה עיון: "דוגמנות יכולה להיות מפחידה אם לא נכנסת לזה מגיל 16"

היא התחילה לשחק בגיל עשר, אבל רק בשנתיים האחרונות הפכה הכוכבת בת ה-27 לשם מבוקש בענף האופנה. כעת היא מצטלמת לקמפיין חדש ובוחנת את גבולות החשיפה שלה

פורסם:
ליאנה עיון נבחרה השבוע להוביל את צילומי האופנה המקומיים של המותג קלווין קליין, שבועות ספורים לאחר שנבחרה על ידי המטה הבינלאומי להצטלם גם לקו הבישום של המותג האמריקני בישראל. בכלל, בשנתיים האחרונות נראה כי במקביל לקריירת המשחק של עיון בת ה-27, תעשיית האופנה הישראלית מגלה אותה. היא הובילה קמפיין הלבשה תחתונה למותג פיקס, הצטלמה לבושם של קרולינה הררה בישראל וגם הוזמנה לצרפת כשגרירה החדשה של שאנל, לאחר קודמותיה בתפקיד, השחקניות שירה האס ויובל שרף.
7 צפייה בגלריה
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
"אנשים שפגשו אותי בתיכון והכירו אותי ביסודי, היו כזה 'או מיי גאד, מה קרה לך? לא זיהיתי אותך'"
(צילום: סיימון אלמלם)

"הגעתי לדוגמנות באופן טבעי בעקבות המשחק", מספרת עיון על סט הצילומים למותג האופנה, המיובא ארצה על ידי פקטורי 54. "זאת לא הייתה החלטה מודעת. אני משחקת מגיל צעיר (מגיל עשר, א"י) ולא מגדירה את עצמי כשחקנית/דוגמנית/עוד דברים. אני שחקנית, ויחד עם זאת אני עושה דברים נוספים שקורים בזמן שלהם ולא מתוך דחף או לחץ".
כפי שאת מתארת באינסטגרם שלך: Actress and Stuff.
"דוגמנות יכולה להיות מפחידה אם לא נכנסת לזה מגיל 16. בניגוד למשחק – דוגמנות זה תחום מאוד מודע: היופי שלך הוא העבודה. בעוד במשחק הרעיון הוא לא להיות מודע. קשה לי עם המעבר הזה בין התחומים, אבל למדתי לשחרר. יש פה צוות של אנשים והכול מגה-זוהר, אז אני משחררת וסומכת עליהם".
הצטלמת בעבר למותג הלבשה תחתונה וגם קלווין קליין מפורסמים בזכות קו התחתונים שלהם. יש לך גבולות אדומים בדוגמנות?
"הבנתי שצילומי הלבשה תחתונה פחות נוחים לי, אני מרגישה בהם פחות בתוך העור שלי. לא שאני שמרנית. כמו בצילומי אופנה, גם במשחק יש סצנות עירום ואני מנסה לדייק את עצמי ולהיות קשובה. זה יכול להיות מבלבל, כי מישהו יכול לומר לך 'רק תורידי קצת'. אני סומכת על האנשים בקלווין קליין שנזרום עם מה שמתאים לשני הצדדים".
7 צפייה בגלריה
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
"אני לא מסתובבת בתחושה שאני מפורסמת"
(צילום: סיימון אלמלם)

ומה הגבולות שלך כשחקנית?
"חשוב שיהיו, אבל עוד לא הייתי במקום שבחנתי אותם, לא הייתי במקום שהייתי צריכה לעצור סצנה. מצד אחד, את רוצה להיות מקצועית, ללכת עד הסוף עם הסצנה ולא להתלונן, אבל אז את אומרת, 'רגע, תעצרו את זה'. אני בן אדם בסופו של דבר, וגם לי יש את קצה היכולת ודברים שאני מרגישה איתם בנוח ולא בנוח. זה מקום שחשוב להקשיב לו. בשנים האחרונות למדתי לומר לבמאי שזה טייק אחרון כי זה קצת יותר מדי עבורי, או שאני לא לובשת את החולצה הזאת כי אני מרגישה איתה יותר מדי חשופה".
מה לגבי תפקיד כמו בסרט החדש "מישהו יאהב מישהו" של הדס בן ארויה, שכולל סצנות מין מפורשות ועירום פרונטלי. צפית בו? היית לוקחת תפקיד דומה?
"הוא ברשימת הצפייה העתידית שלי. אני רוצה לומר לך שכן, אבל אצטרך לחשוב על זה לעומק. בכל זאת, זה לחשוף את עצמך לכל העולם. זה מקום מאוד מפחיד. בתור שחקנית, אני מעריצה מקומות כאלה – שחקנים ושחקניות שמסתכלים בחופשיות על עירום, שיש בו טאבו מסוים, ועוד בקולנוע ובטלוויזיה".
האם התגובה של המשפחה שלך לחשיפה כזאת היא שיקול מבחינתך?
"חד משמעית, כי בסוף המחשבה היא 'או מיי גאד, ההורים שלי ישבו באולם ויראו את זה'. עזוב אותי מאנשים שאני לא מכירה או מהמורה שלי מבית הספר – האחיות שלי וההורים שלי יראו אותי במצבים אינטימיים? אני רוצה לתת להורים שלי קרדיט שהם יבינו שזה בסדר אם זה למען אמנות טהורה".
7 צפייה בגלריה
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
"בשנים האחרונות למדתי לומר שאני לא לובשת בגד כי אני מרגישה איתו יותר מדי חשופה"
(צילום: סיימון אלמלם)

בצילומי הדוגמנות החדשים שלה לקלווין קליין, מתברר שהגבולות האדומים של עיון הסתכמו בחזייה שחורה שמבצבצת מתחת למעיל שרלינג פרוותי בצבע אוף ווייט ותחתונים אפורים עם לוגו. בתוך כך, נראה כי בתמונות החדשות ניסה המנהל האמנותי סיימון אלמלם להתחקות אחר רוח הנעורים של שנות ה-90, זו שליוותה את הקמפיינים הידועים והנועזים של בית האופנה האמריקני באותם ימים, עם קו נקי ואסתטיקה מינימליסטית שבאה לידי ביטוי גם באיפור ובשיער נטולי קישוטיות וצילום בסטודיו על רקע לבן. אלא שעיון אינה קייט מוס, והתוצאה הסופית חסרה את הטון הבועט מלפני שלושה עשורים.

"בכל חודש אני נראית קצת אחרת"

היא גדלה ברמת גן לדיאן וירון עיון. כשהייתה בת 12, התגרשו הוריה ואביה נישא בשנית לשדרנית הטלוויזיה מירי נבו. את הקריירה התחילה בגיל שבע עם דיבוב ומשחק. בגיל עשר כבר הופיעה בפסטיגל ולפני שמונה שנים החלה לשחק בסדרות נוער בטלוויזיה. לאחרונה היא מככבת על המסך בסדרת הדרמה "בלקספייס", שמוקרנת בנטפליקס, ובסדרת הטלוויזיה "ביום שהאדמה רעדה", שמשודרת באמזון פריים ובאפל tv.
7 צפייה בגלריה
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
"אני לא מופעלת מהדרך שבה רואים אותי מבחוץ"
(צילום: סיימון אלמלם)

בשנה האחרונה ניהלה עיון זוגיות מתוקשרת עם דוד שיסל, בנו של השחקן המנוח צבי שיסל. "אני לא רוצה לדבר על זה, כי אני לא סגורה הרמטית עם עצמי", היא עונה לשאלה אם השניים עוד מנהלים זוגיות. על השאלה אם נפרדו, היא עונה ב"אין תגובה" לקוני.
בימים אלו היא במגעים עם סוכנות השחקנים המובילה Gersh בלוס אנג'לס, אך לדבריה לא מתכננת בקרוב מעבר לעיר המלאכים. אחד התפקידים המסקרנים שעיון מצטלמת אליו כעת הוא דמותה הצעירה של חווה, זמרת נשכחת בלהקה צבאית, בדרמה הקומית "מי שמע על חווה ונאווה" שכתב גורי אלפי.
לאורך השנים המראה שלך השתנה בצורה די דרסטית.
"אתה צודק, אבל אתה מכיר מישהו שלא משתנה?!" היא משתוממת. "מאז שאני בת 12, בכל חודש אני נראית קצת אחרת. אנשים שפגשו אותי בתיכון והכירו אותי ביסודי, היו כזה 'או מיי גאד, מה קרה לך? לא זיהיתי אותך'. עד כדי כך, כן. כי עברתי תקופות עם המראה שלי: לפעמים מעט יותר מלאה, לפעמים פחות. היום עם השנים, למדתי מה יפה לי, איך השיער מחמיא יותר. אני לא חושבת שאנחנו צריכים להיראות כפי שאנחנו, אלא כפי שאנחנו בוחרים".
את חוששת שהפרסום ידעך ולא יזכרו אותך?
"אני לא מסתובבת בתחושה שאני מפורסמת. כיצורים אנושיים, בכולנו יש את החשש להיות הבנות שנשארות אחרונות בשיעור ספורט כי אף אחד לא בוחר אותן. אנחנו רוצים להשאיר חותם".
7 צפייה בגלריה
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
ליאנה עיון לקלווין קליין
(צילום: סיימון אלמלם)

לדבריה, הרשתות החברתיות מקצינות תחושות אלו. "אנשים רוצים שיראו אותם, להנכיח את הקיום שלהם. אני חושבת שזה טבעי ואנושי, אבל אני מנסה לתרגל – ולחזור להדגיש את זה לעצמי – שאני לא מופעלת מהדרך שבה רואים אותי מבחוץ", היא מסבירה. "נחמד שאוהבים אותך ומחמיאים לך, אבל זה לא תמיד יהיה כך וחשוב לא לתת לזה המון מקום. אם הייתי מסתובבת ברחוב בתחושה שמכירים אותי, אז ימים שבהם זה לא קורה היו הופכים לימים אפלים".
בשבועות האחרונים צפה סוגיית ליהוק של שחקנים מקצועיים מול כוכבי רשת מפורסמים. מה העמדה שלך?
"לא למדתי משחק, אז אני לא יכולה להטיף לאנשים ללכת ללמוד ארבע שנים. לא לכולם מתאימה מסגרת תובענית של לימודים. אנחנו רואים בשנים האחרונות שגם בסרטים בינלאומיים וגם בטלוויזיה, שחקנים מגיעים מכל מיני מקומות ופתאום הם מתפוצצים על המסך. אבל יש הבדל גדול בין לתת תפקיד למישהו כיוון שיש לו מלא עוקבים, לבין לבחור במישהו שפתאום התאהבת בו כי הוא יושב לך בול על התפקיד. כמות עוקבים גדולה של שחקן לא בהכרח יוצרת סרט טוב או יצירה עוצרת נשימה".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button