שתף קטע נבחר

בדרך לקהיר: "הזדמנות פז לחימום היחסים"

הסמנכ"ל לענייני מדינות ערב במשרד החוץ, שלום כהן, יצא בקרוב למצרים ויכהן כשגריר ישראל הבא. כהן רוצה לפתוח דף חדש וסבור כי להידוק היחסים עם המצרים יש חשיבות גדולה גם בהקשר הפלסטיני. בין היתר הוא מתכוון לפעול למען חזרתם לסיני של התיירים הישראלים, שעזבו לאחר הפיגוע בטאבה

"התקופה הנוכחית היא טובה במיוחד ביחסים בין ישראל למצרים, דף חדש נפתח ומרגישים זאת". כך אמר היום (ה') ל-ynet שלום כהן, שגרירה המיועד של ישראל למצרים.

 

אתמול החליטה ועדת המינויים של משרד החוץ על מינויו של כהן, סמנכ"ל לענייני מדינות ערב במשרד, לשגריר הבא במצרים. כהן יחליף את השגריר לשעבר, אלי שקד, שעזב לפני כחודשיים את קהיר. הוא נבחר לאחר שהיה מועמדו של השר סילבן שלום לתפקיד. על כהן לעבור את אישור הממשלה ולקבל את ברכת הנשיא המצרי לפני שיהפוך תפקידו לרשמי. בינתיים הוא כבר עוסק בהכנות לתפקיד החדש.

 

לדברי כהן, בתקופה האחרונה נוצרה "הזדמנות פז" לחימום היחסים בין העמים. "בכוונתי לנצל את הדף החדש שנפתח כדי לפעול למקסם את היחסים גם בין העמים. מערכת היחסים המתחממת בין המדינות מתחילה לחלחל גם למטה. העם המצרי מעוניין בשיתוף פעולה עם ישראל".

 

כהן סבור כי ליחסים עם מצרים ישנה חשיבות רבה גם ליציבות האזור. "שיתוף הפעולה חיוני ליציבות האזור. כך אמר גם שגריר מצרים החדש בישראל. נוכחותו כאן ונוכחותי שלי בקהיר יכולות לתרום רבות לעניין זה. אני וצוות השגרירות ניגשים לעניין בעיניים מפוכחות", אמר כהן וציין כי גם המשא ומתן עם הפלסטינים ירוויח מחילופי השגרירים. "כל הצדדים מודעים לחשיבות חימום היחסים. הדיאלוג בין המדינות מתפתח וזה מוביל לעשייה משותפת וגם לתקשורת בין המדינות חלק חשוב בעניין".

 

לדבריו, אחת המשימות המרכזיות שלו כשגריר תהיה לסייע להחזיר למצרים את התיירים הישראלים. "הטרור בטאבה פגע קשות בתיירות וביחסים, אבל המצרים מעוניינים להגביר את התיירות של הישראלים, כפי שאנו מעוניינים לקדם את התיירות המצרית לישראל. זה מותנה גם בהגברת הביטחון".

 

כמו כן, ציין כהן כי יפעל להגברת שיתוף הפעולה בין המדינות והגברת הסחר. "נעבה את צוות השגרירות באדם נוסף שיעסוק בנושאים כלכליים ונעסוק בליווי אנשי עסקים ישראלים שישקיעו במצרים".

 

כהן התייחס גם לנושא התקשורת המצרית, והדיווחים על הסתה נגד ישראל. "לשמחתי, יש שיפור ניכר באספקט הזה. הממשל המצרי עובד קשה על מנת לצמצם את פרסומי ההסתה והשטנה נגד ישראל. יש כבר פחות קריקטורות אנטישמיות בתקשורת, אם כי זה לא נעלם לגמרי. יש אופוזיציה חזקה שממשיכה להסית, אבל רוחו של הנשיא בהחלט מתווה את הכיוון הנכון".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עטא עוויסאת
השגריר המיועד, שלום כהן
צילום: עטא עוויסאת
מומלצים