שתף קטע נבחר

לראשונה בישראל: מעילת אינטרנט בבנק

עובד יחידת המחשב של הבנק הבינלאומי הראשון חשוד שהעביר לעבריינים שסחטו אותו קודים לאינטרנט, ואלו גנבו יותר מ-100 אלף שקלים מחשבונות הלקוחות. פקד ליאור רייס ממפלג ההונאה של משטרת תל-אביב, סיפר ל-ynet: "לקוחות, רובם ככולם תושבי חו"ל, התלוננו שנמשכו מחשבונותיהם כספים". דובר הבנק: אף לקוח לא נפגע

מועלים און-ליין: לראשונה בישראל, חשפה היום (ו') המשטרה חשד למעילה בבנק באמצעות שימוש בקודים של אינטרנט, שמקבלים הלקוחות. דן טירספולסקי, תושב בת ים בן 38, שעובד במחלקת המחשבים של הבנק הבינלאומי הראשון, נעצר ומעצרו הוארך בחמישה ימים בבית משפט השלום בתל-אביב. טירספולסקי חשוד שהעביר קודים לשימוש באינטרנט ככל הנראה לעבריינים, שגנבו יותר מ-100 אלף שקלים. 

 

נציגי המשטרה טענו בדיון בהארכת המעצר כי ככל הנראה חייב טירספולסקי כספים לאותם גורמים עבריינים, שלפי החשד סחטו אותו על-מנת שיעביר להם את הכספים. באי כוחו של טירספולסקי אישרו כי הוא חדר לחשבונות בנק שונים, אך ציינו כי "התפקיד שלו זה לחדור לחשבונות" והבהירו: "הוא הקורבן, הוא נסחט".

 

באחרונה התקבלו תלונות בבנק הבינלאומי מלקוחות באינטרנט על-כך שנמשכו כספים מחשבונותיהם. יחידת הביקורת של הבנק החלה בבדיקה מהירה של הנושא, כדי לנסות ולמנוע את המשך המעילה.

 

בדיקת החשבונות הובילה לטירספולסקי, שזומן אמש ליחידת הביקורת של הבנק ברחוק שוקן בתל-אביב, שם ביקשו לשמוע את גרסתו לחשדות. הוא החל להשתולל במשרדים, הכחיש מכל וכל את הטענות והודיע שהוא מתכוון להתאבד. למקום הוזעקה המשטרה, וכעבור זמן מה הצליחו לשכנע אותו שלא להתאבד. הוא הועבר לטיפול מפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב.

 

פקד ליאור רייס, מצוות החקירה המיוחד במפלג ההונאה, סיפר ל-ynet: "בבנק התקבלו תלונות של בעלי חשבונות, רובם ככולם תושבי חו"ל, על-כך שנמשכו מחשבונותיהם כספים מסניפים בכל רחבי הארץ. בדיקת יחידת הביקורת הובילה למכנה המשותף - אותו עובד בנק. עם קבלת התלונה פתחנו מיד בחקירה ועצרנו אותו. בשלב הראשוני, הכחיש האיש את כל החשדות המיוחסים לו".

 

במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב מנסים כעת לברר, יחד עם אנשי הבנק, האם יש עוד חשבונות שמהם הוצאו כספים ובעלי החשבונות עדיין לא יודעים על כך. במפלג ההונאה גם מנסים לברר כעת לאן הועברו אותם כספים. החקירה המסועפת מתנהלת בפיקודם של פקד רייס ופקד מני דנאל.

 

דובר הבנק הבינלאומי מסר בתגובה: "מדובר בארבעה לקוחות. החל מהפעולה הראשונה שבוצעה, גילה הבנק באמצעי הבקרה שלו שיש פעילות לא כשרה, ולאחר ביצוע בדיקה ראשונית שביצע צוות האבטחה של הבנק, זוהה מקור הפעילות. העובד הזוטר זומן לבדיקה, ושם עומתו חשדותינו. לאחר מכן פנינו למשטרה. יצויין, כי לא נפגע אף לקוח".

 

מקרה זה הוא הראשון מסוגו בישראל שבו עובד בנק חשוד במעילה באמצעות שימוש בקודים באינטרנט כדי לגנוב כספים מלקוחות. רבבות לקוחות בישראל מתעדכנים ומבצעים פעולות שונות בחשבונותיהם באמצעות האינטרנט. עד כה, התרחשו מעילות באמצעות פקידי בנק שהוציאו כספים מחשבונות. המקרה הידוע ביותר היה המעילה של אתי אלון בבנק למסחר, שבעקבותיה קרס הבנק.

 

אלון, שהורשעה בגניבת יותר מ-250 מיליון שקל מהבנק למסחר, נידונה ל-17 שנות מאסר בפועל ולשלוש שנים על תנאי. בית המשפט המחוזי בתל-אביב גזר עליה לשלם קנס של חמישה מיליון שקלים.


פורסם לראשונה 25/03/2005 09:28

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיר פרטוש
הבנק הבינלאומי
צילום: מאיר פרטוש
מומלצים