שתף קטע נבחר

וירוס חדש מנסה להפיל בפח את חובבי המונדיאל

הווירוס Sober.p מנסה לפתות גולשים להקליק עליו באמצעות הבטחה לכרטיסים חינם במונדיאל. התולעת Sober.S נשלחת כביכול מ-FIFA, ומבשרת לנמענים כי זכו בכרטיסים למשחקי גביע העולם בכדורגל

חברות האנטי וירוס מזהירות מפני גירסאות חדשות של התולעת Sober, המתפשטות בעזרת גולשים חובבי ספורט המתפתים להבטחות לקבל כרטיסים חינם לאירועים.

 

חברת האנטי וירוס מקאפי העניקה לווירוס Sober.p רמת סיכון בינונית. עם הדבקת המחשב, התולעת סורקת את הדיסקים הקשיחים ואוספת כתובות דואר אלקטרוני ושולחת עצמה אליהן. התולעת מתבססת על מנוע SMTP מובנה כדי להפיץ עצמה באנגלית ובגרמנית, תוך זיוף כתובת השולח.

 

הקובץ המצורף להודעה הוא בפורמט .zip ושמו המלא הוא winzipped-text_data.txt.pif. עם פתיחת קובץ ה-.zip והפעלת הקובץ, הווירוס ידביק את המחשב.

 

בהודעת הווירוס מתבשרים הנמנעים כי זכו בכרטיסים לכל משחקי המונדיאל 2006. ההודעה קוראת לנמענים לפתוח את הקובץ המצורף כדי לדעת כיצד לאסוף את זכייתם. כותבי הווירוס, המתוחכמים מהרגיל, פונים לגולשים בשתי גירסאות - גרמנית ואנגלית, כאשר הגירסה הראשונה מופצת בגרמניה.

 

כך נראית ההודעה בגרמנית, הנשלחת לגולשים דוברי השפה:

 

Tickets fur die 64 Spiele der Weltmeisterschaft 2006 in Deutschland sind Sie dabei."

גירסה נוספת של הווירוס מופצת באנגלית.

 

על פי מקאפי, הווירוס החל להתפשט באירופה ביום ב' והתפשט במהירות לארה"ב ולאיזורים אחרים. פרטים נוספים מפורטים באתר החברה.

 

חברת האנטי וירוס Trend Micro מזהירה במקביל מפני וירוס המכונה Sober.S, שנשלח כביכול מ-FIFA, ההתאחדות הבינלאומית לכדורגל, ומבשר לנמענים כי זכו בכרטיסים למשחקי גביע העולם בכדורגל ב-2006. עם הפעלתה התולעת מנסה להפיץ עצמה לכל הכתובות שהיא מוצאת במחשב.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התולעים מפתות חובבי ספורט תמימים
מומלצים