שתף קטע נבחר

יגאל-עמיר-דוט-קום: "הוא סוכן שב"כ"

בעיני רבים, השאלה "מי רצח את יצחק רבין" נותרה פתוחה. דבר אחד ברור להם: זה לא יגאל עמיר, או לפחות לא רק הוא. עכשיו יש להם אתר אינטרנט, שמפיץ סטיקרים למען זיכויו. במשפחת הרוצח מכחישים כל קשר, "וזה לא מוצא חן גם בעיני יגאל"

תומכיו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, כבר לא מסתפקים בבלוג של כלתו, לריסה טרימבובלר: הם הקימו אתר אינטרנט מיוחד, בו הם טוענים שלא פעל לבד, ודורשים לשחררו מן הכלא. 

 

האתר, שכותרתו "מי רצח את יצחק רבין?", כולל מאמרים המחזקים את תיאוריות ה"קונספירציה" למיניהן. כשהם מסתמכים על חוות דעת של חוקרים במשטרה, "מוכיחים" כותבי המאמרים כי ידיו של עמיר נקיות, ומציעים לתומכיהם דרכים לקידום הקמפיין - תליית שלטים, שליחת דואר אלקטרוני ועוד. דרך העמוד הראשי באתר ניתן להוריד קובץ של סטיקר עם הכיתוב "אני לא רצחתי אותו!", וכן להגיב למאמרים השונים, לכאורה - ישירות לכתובתו הפרטית של עמיר.    

 

את האתר מפעילים מספר מתנדבים ובהם דיוויד כהן, אזרח אמריקני שיושב בישראל, והושפע עמוקות מספרו של ברי חמיש אודות תיאוריות הקשר, שנפוצו סביב הפרשה. הספר, כמו האתר, מכונה: "מי רצח את יצחק רבין?"

 

"קראתי את הספר של ברי", סיפר כהן ל-ynet. "אם מסתכלים בספר, רואים שאין שם צנזורה, בניגוד לכלי התקשורת האחרים. כמו ברצח קנדי, גם כאן יש שאלות קשות: לפחות 50-60 רמזים, שמעלים ספק: מדובר בבחור חובש כיפה, חבר שלו סוכן שב"כ, הוא איים לרצוח את רה"מ כמה שבועות קודם והוא עומד 40 דקות עם אקדח. זה לא הגיוני. כשרבין נורה בגב, במקום שהשב"כ יירה בו מיידית - הם לא עשו כלום. רבין גם שכח ליפול, לא היה דם על הרצפה. במקום ללכת לאמבולנס הוא הולך ללימוזינה, כולם יודעים את זה. אבל התקשורת שותקת". 

 

"חיפשו קורבן חובש כיפה"

 

עורך האתר מזכיר את פרשת ארגון המחתרת אי"ל ואבישי רביב, הוא הסוכן "שמפניה". "עליו הגנו אחרי הרצח. לפי הספר, גם עמיר היה סוכן של השב"כ. בפעם הראשונה בה הופיע בבית-המשפט, עמיר אמר, 'אם תדעו את האמת כל המדינה תתהפך'. הוא נחקר 30 יום ופתאום הוא משנה גירסה, מאשים את כל הרבנים. זה אנטישמי, חיפשו בנאדם עם כיפה כשעיר לעזאזל. זה לא יכול לקרות בארה"ב, בגרמניה או בצרפת של היום".

 

לכהן אין ספק: "כל ההנהגה של מדינת ישראל יודעת על זה. זה לא סוד בכלל. היה שוטר שהיה באירוע לפני תשע שנים ואמר שכל ההנהגה, כל המשטרה, כולם יודעים. זה לא סוד גדול. לא היה אז אינטרנט מפותח והעיתונות הרי ממלכתית. כולם מבסוטים שיש יהודי עם כיפה, שכולם חושבים שהוא ירה בראש הממשלה".

 

הסופר המשפיע, ברי חמיש, שמח על הצלחת הפרסום, אך לאתר הוא דווקא התנגד. "לא רציתי את השם יגאל-עמיר-נקודה-קום, התנגדתי בגדול", הוא אומר ל-ynet. "הרעיון שלי הוא לא לשחרר אותו מאחריות, יש לו אחריות. הוא לא רצח, אבל מי שמכיר את העבודה שלי יודע שאני טוען שהוא היה סוכן שב"כ שעבד עם אבישי רביב. הם הפלילו אנשים ועשו המון נזק.

 

"המידע והכתיבה הם שלי, אני לא מכחיש. התנגדתי רק לגישה. אולי אני עומד להתחרט על זה, כי ללא ספק העניין עלה לחיים שוב. בכל מקרה, אין לי גרוש באתר הזה. הכל בא מתורמים שרוצים להוציא לאור את האמת, וחושבים שהדרך הטובה לשים קץ לפשע הבא היא לחשוף את הקודם".

 

בני-משפחת עמיר מסרו ל-ynet כי הם מתנגדים לרעיונות של חמיש, ואין להם יד בפרסום האתר. בכל הפגנה אפשר למצוא דוכן של חמיש, שמנסה בכל דרך לקדם את הספרים שלו", אומרים מקורבים למשפחה. "הרעיונות שהוא מקדם לא מוצאים חן בעיני יגאל עמיר, ואף מכעיסים אותו". 

 

המידע הראשוני לידיעה התקבל באימייל האדום

 

בהכנת הידיעה השתתפה מירי חסון
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
עכשיו יש גם אתר. עמיר
צילום: גיל יוחנן
תיאוריית הקשר: הספר של ברי חמיש
צילום: זום 77
מומלצים