שתף קטע נבחר

מאסר עולם לרוצח אחייניתו: "כבוד המשפחה - עיוות"

צעירה דרוזית משפרעם קיימה קשר רומנטי עם מוסלמי, למורת רוחה של משפחתה. דודה הצליח לרכוש את אמונה וניצל זאת כדי להסיע אותה היישר לזרועות אביה - שרצח אותה בחניקה. בית המשפט הרשיע אותו ברצח - וביטל בחמת זעם את המושג "רצח על כבוד המשפחה"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (ב') מאסר עולם על האני חסון (50), תושב שפרעם, שהורשע ברצח אחייניתו, סמר חסון בת ה-23, על רקע "פגיעה בכבוד המשפחה". חסון הורשע כי רכש את אמונה של הנרצחת, ואז הוביל אותה אל אביה שחנק אותה למוות.  

 

גופתה של הנרצחת נמצאה לפני כשנה וחצי במטע זיתים. במהלך חקירת המשטרה נעצרו אביה, ושניים מדודיה - בהם חסון. המניע לרצח, כך התברר, היה קשר רומנטי שקיימה הצעירה הדרוזית עם גבר מוסלמי מטמרה.

 

במהלך התברר הצעירה ידעה שבני משפחתה חורשים רעות לגביה, אך דודה הצליח ליצור אצלה רושם כי הוא עומד לצדה ואינו מבקש לפגוע בה. השופטים קבעו כי הדוד ניצל את עמדתו, והצליח לשכנע את הצעירה לנסוע עמו בשעת חשיכה לבית קברות בצפון.

 

בבית העלמין המתין אביה של הנערה, שם הוא תפס אותה וחנק אותה. לאחר מכן הוחזרה הנערה למכוניתו של חסון, והאב  המשיך לחנוק אותה, כשהיא יושבת על הכסא ליד הנהג חסון. בהמשך, כשהיא כבר ללא רוח חיים, תלה האב את גופת בתו על ענף עץ זית, ויחד עם חסון נמלטו מהמקום. חסון שיחזר את המעשה במשטרה והודה בו, אך בבית המשפט הוא התכחש לעובדות אלה.

 

הרכב השופטים, שכלל את סגן הנשיא יצחק דר והשופטים אילן שיף וחני הורוביץ, ציין בגזר הדין כי "'חטאה' היחיד של המנוחה, שבעטיו נרצחה על ידי אביה בשותפות עם אחיו, הנאשם, וייתכן שעם קרוב משפחה נוסף - אחיה של האם, היה בחירתה בדרך חיים שלא תאמה את ערכיהם של הרוצחים".

 

השופטים החליטו להרשיע את חסון בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום, והן בעבירה של רצח בכוונה תחילה, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח) וחטיפה לשם רצח. "הביטוי 'רצח על כבוד המשפחה' כולל רק מלה אחת מדויקת והיא המילה 'רצח'", כתבו השופטים בגזר הדין. "לעומת זאת, המילים 'כבוד המשפחה' - הן עיוות מוחלט. אין כאן כבוד, אלא חוסר כבוד למשפחה, הגורמת להתעללות ואף לרצח של בת משפחה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית כנעני
האב חנק את בתו. אילוסטרציה
צילום: עמית כנעני
מומלצים