שתף קטע נבחר

הטיפ היומי: צורת האימון שתאיץ שריפת קלוריות

אימון אינטרוולים משלב בין פעילות מתונה לקצב מהיר ואינטנסיבי ושורף עד 50 אחוז יותר שומן מבפעילות אירובית

אם אינכם מרוצים מקצב שריפת השומנים שלכם במהלך אימונים, כדאי שתשקלו אימון אינטרוולי, אומר רוני גורודז'ינסקי, פיזיולוג של המאמץ. מדובר באימון שמורכב מקטעי פעילות אינטנסיבית ופעילות מתונה, דבר הגורם לשריפת שומנים יעילה במיוחד.

 

גורודז'ינסקי: "פעילות גופנית נמרצת יעילה להרזיה יותר מפעילות מתונה. אומנם אחוז הקלוריות שנשרפות משומן יהיה נמוך יותר, אבל מספר הקלוריות שנשרוף בכלל יהיה גבוה יותר (15-20 קלוריות לדקה בריצה למשל, לעומת 6 עד 8 קלוריות בהליכה).

 

"מכיוון שלרוב האנשים קשה להתמיד בפעילות אינטנסיבית לאורך זמן, ופעילות קצרה מדי לא מאפשרת לשרוף שומן כמעט בכלל, הפתרון הוא אימון אינטרוולים, שיש בו קטעים נמרצים וקטעים מתונים לסירוגין. אימון כזה שורף עד 50 אחוז יותר מהשומן, בהשוואה לפעילות אירובית מתונה, והוא דורש רק חצי מהזמן של אימון מתון. תרגול אינטנסיבי אף מביא לניצול טוב יותר של השומן גם לאחר התירגול, הוא מגביר את חילוף החומרים ומפחית את התיאבון".

 

איך מבצעים זאת?

"במועדון הכושר או בבית, בריצה על מסלול, ברכיבה על אופניים, על מכשיר מדרגות, קרוסטריינר ועוד. משך האימון קצר יחסית - כ-15 דקות. ניתן להתחיל ב-30 שניות של פעילות אינטנסיבית, לאחריה 90 שניות של פעילות מתונה וחוזר חלילה, ובהמשך לשנות את היחס. אם לא התנסיתם בפעילות אינטנסיבית בשנים האחרונות, או שיש לכם הגבלות בריאות - התייעצו קודם עם רופא ספורט או עם מאמן כושר מהימן".


 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רצים מהר, ואז לאט, ושוב מהר. ומאיטים. אינטרוולים
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים