שתף קטע נבחר

ארה"ב חושפת: תוכנית לאומית לאבטחת מידע

ממשל אובאמה מציג את תוכניתו הלאומית להתמודדות עם פריצות מקוונות. בתוכנית - ריגול נגדי אחר איומים ברשת, ייעול האבטחה ברשתות הפדראליות וחינוך לביטחון מידע

האוורד שמידט, היועץ לאבטחה מקוונת של נשיא ארצות הברית, ברק אובאמה, חשף היום (ד') את תוכנית אבטחת המידע הלאומית של ממשלת ארה"ב. התוכנית מופיעה במלואה באתר הבית הלבן.

 

חשיפת תוכנית ומבנה היוזמה הלאומית המקיפה לאבטחה קיברנטית (CNCI) נערכה כחלק ממדיניותו החדשה של אובאמה - המתמקדת בשיתוף פעולה ושקיפות מהלכים, במקום סגירות ומידור הציבור מהתוכנית ומהנושא.

 

12 יוזמות אבטחה

ה-CNCI מורכבת ממספר מאמצים מקבילים. מטרות העל שלה הן הצבת קו הגנה בפני מגוון התקפות מקוונות, הרחבת המודעות לנושא, וביצוע מחקרים נוספים בתחום.

 

בנוסף, מורכבת ה-CNCI מתריסר יוזמות שונות – שמונחות לראשונה, לעיני הציבור. בין היוזמות יש תוכנית לשיפור האבטחה ברשת הפדרלית הפנימית, התקנת אמצעים לגילוי פריצות אינטרנט, תוכנית לריגול נגדי אחר גורמים פורצים אפשריים, חינוך לבטחון מידע ועוד.


שמידט נאם בכנס האבטחה RSA שנערך השבוע בסן פרנסיסקו, ואמר כי שקיפות ושיתוף פעולה הם כלים הכרחיים עבור השלטון האמריקני כדי להתמודד בהצלחה עם איומי האבטחה של ימינו.

 

עליה במודעות הציבור

המודעות לנושא האבטחה עלתה בחודשים האחרונים, במידה רבה הודות לאירוע הפריצה לגוגל והמשבר מול סין. מומחים הגדירו את היקפו ומבנהו של האירוע ככזה שמקורו יכול להיות אף גוף מדיני.

 

עוד לפני המקרה, הכירו מערכות מדיניות בפוטנציאל הנזק העצום של התקפה מקוונת. הציבור ברחבי העולם החל לשאול מה יכולתן של ממשלות להתמודד עם איומים אלו. הממשל האמריקאי הוא מהראשונים שמציגים את תוכניתם המלאה לעיני הציבור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים