שתף קטע נבחר

צופים וכופרים: סדרות טלוויזיה ליום כיפור

מוותרים על ענייני יום כיפור? הולכים על האופציה הטלוויזיונית? זה הזמן להחליט בין הצחוקים של "משפחה מודרנית" לדרמה של "משחקי הכס", או בין הריאליטי של סיימון קאוול לזומבים של "המתים המהלכים". כל ההמלצות לפניכם, כופרים

יממה שלמה ללא כל אפשרות לפעילות הפוגעת ביום הקדוש ביותר ביהדות, היא זמן מצוין להדביק פערים חברתיים בין ארבעה קירות. לטובת אלה שהחליטו לוותר על האיסורים ביום כיפור, ריכזנו המלצות צפייה לסדרות שתמצאו בקלילות ברשת ויעזרו לכם להתחבר לשיחת הקוּלר הבאה.

 

ריאליטי: "The X Factor"

אם עוד לא התחברתם לתוכנית הכשרונות החדשה של סיימון קאוול, זה הזמן. השופט המרושע (שמצליח לחשוף העונה גם צדדים חיובים) וחברתו מימי "אמריקן איידול" - פאולה עבדול, חוזרים לשתף פעולה כאשר לצדם המפיק המוזיקלי אל-איי ריד על תקן רנדי ג'קסון וניקול שרזינגר על תקן הג'יי לו. גם שריל קול מפציעה בחלק מהפרקים בטרם הודחה על סעיף מבטא.

 

"The X Factor". בגלל הצדדים האחרים של סיימון קאוול

 

מרגש, מצחיק ובעיקר מצליח להעביר שעה וחצי בלי ששמתם לב. עד כה שודרו שש תוכניות, כאשר ארבע מתוכן (שגם שודרו ב-HOT3) הן תוכניות אודישנים. שתי התוכניות הנוספות היו אמורות להיות משודרות אצלנו בסוף השבוע, אך בשל יום הכיפורים העניין נדחה. כמו שאמרנו, בשביל זה יש את הרשת. 

 

צוחקים איתכם: "Episodes" 

לא מעט שנים שבערב יום הכיפורים אפשר לראות אנשים צועדים לביתם עם אחת העונות מתוך מארז "חברים", שחולק בין עשרה אנשים.

 

"Episodes". בגלל ג'ואי, בערך

 

השנה, בעזרתו של מאט לה בלנק, אפשר ללכת בלי ולהרגיש עם. "אפיזודס" בכיכובו, שהחזירה אותו למסך ואף זיכתה אותו במועמדות לפרס האמי השנה, מספרת על שני תסריטאים בריטיים זוכי פרס הבפאטה המקבלים הצעה לעשות רימייק אמריקני לסדרה שכתבו, בה ישחק לה בלנק בתפקיד עצמו. בעזרת הומור עצמי וכתיבה שנונה של דיוויד קריין (אחד מתסריטאי "חברים") אפשר להעביר חמש שעות של כיף.

 

דרמה: האשה הטובה 

אחרי שלוש עונות, מועמדות לפרס הסדרה הטובה ביותר בטקס האמי וזכייה בפרס השחקנית הטובה ביותר, הגיע הזמן לנסות ולהבין על מה בדיוק הרעש סביב ג'וליאנה מרגוליס. "האשה הטובה", שזו לה העונה השלישית, עוסקת בעורכת דין (מרגוליס בתפקיד חייה מאז ימי ER) שחוזרת אל המקצוע אחרי עשור של התנתקות, בעקבות כניסת בעלה, התובע המחוזי של שיקגו לכלא, לאחר שהיה מעורב בשערוריות מין ושחיתות.

 

"The Good Wife". בגלל המקרה האמיתי

 

אחד הקונפליקטים המרכזיים בסדרה הוא הניסיון לשמור על המוניטין שלה כעורכת דין (המטפלת במקרה של בעלה) מול הניסיון לשמור על כבוד המשפחה שלה (שנהרסה בגלל אותו בעל). הסדרה שאבה את ההשראה שלה מהמקרה של אליוט ספיצר, התובע הכללי של מדינת ניו יורק, שנאלץ להתפטר בעקבות שערוריית מין. כל כך הרבה פרקים שיספיקו לכם לפחות עד צאת החג.

 

פנטזיה: משחקי הכס 

הביקורות השתוללו מהנאה, הצופים הצביעו בשלט והמועמדויות לאמי זרמו כמו מים. עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי, יש לכם הזדמנות פז להשלים את פרקי "משחקי הכס" שסיימה עונה בת עשרה פרקים.

 

"Game of Thrones". בגלל האקשן

 

הסדרה, עיבוד לסדרת הספרים של הסופר האמריקני ג'ורג' ר"ר מרטין - "שיר של אש ושל קרח", עוקבת אחר מאבקיהן של שבע משפחות בארץ הנקראת "וסטרוז", והניסיונות של המשפחות להשתלט על הממלכה ולהתיישב על כס הברזל. קחו בחשבון שבסדרה יש סקס כולל גילוי עריות, אלימות, עריפות ראשים שגרתיות, תככים, מזימות וקצת כישופים, כך שאם אתם מחליטים לצפות - לפחות לא לפני תפילת "נעילה".

 

להיקרע מצחוק: משפחה מודרנית 

הזוכה הגדולה של טקס פרסי האמי ואחת הסדרות המצחיקות שיש היום על המסך, תעביר לכם את החג בכיף, אם רק תצליחו להבין איך עובדת המשפחה הזו.

 

"Modern Family". בגלל אל בנדי

 

בקצרה זה הולך ככה: ג'יי (אד אוניל, או אל בנדי אם תרצו) חי עם אשתו הקולומביאנית הצעירה ממנו בשנים רבות ומגדל עמה את בנה. בנוסף, יש לו שני ילדים מנישואים ראשונים: בתו קלייר הנשואה לפיל ויחד הם מגדלים שלושה ילדים ובנו מיטשל, הומוסקסואל החי עם בן זוגו קמרון ותינוקת ויטנאמית שאימצו. כמו שאתם מבינים, מכאן השמים הם הגבול.

 

אימה: המתים המהלכים

הסדרה "The Walking Dead" הביאה איתה סוג של היסטוריה: זומבים ו-Gore בפריים-טיים האמריקני. אבל זו לא הסיבה היחידה ששווה להשלים פערים ולענות את נפשותיכם עם העונה הראשונה, רגע לפני שהשנייה עושה עלייה: "המתים המהלכים" אולי קצת שבלונית מבחינת סיפור הבסיס שלה, וקצת רצינית יתר על המידה לפעמים, אבל היא מבוימת בכישרון רב ונראית נפלא. פשוט נפלא.

 

"The Walking Dead"

 

בקיצור, ממש כמו ש"דם אמיתי" הכניסה דם חדש לז'אנר הערפדים, הסדרה הזו הפיחה חיים חדשים בז'אנר המתים. ואם כבר סיימתם לצפות ואתם עדיין מחפשים מה לעשות עם עצמכם בכיפור, נסו את הקומיקס המקורי, המוצלח לא פחות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'וליאנה מרגוליס. גלו על מה הרעש
צילום: AP
קאוול. פרקים גם בכיפורים
צילום: FOX
לאתר ההטבות
מומלצים