שתף קטע נבחר

smART: אמנות מתמודדת עם טכנולוגיה

תערוכה שתוצג מחר (יום ו) תנסה להתמודד עם השאלה איך הטכנולוגיה משפיעה על האמנות; האם הסמארטפונים והאפליקציות, שהופכים את היצירה זמינה כמעט לכולם, יכולים להשתלב עם העולם האמנותי?

אמנות וטכנולוגיה מקיימות יחסים מאוד מורכבים. מצד אחד, האמנות מבקשת לדחות את הטכנולוגיה ומאשימה אותה בניכור, בעצלות, ובכך שהיא גורמת ליצירה להיראות כתהליך קל שכל אחד יכול לעשות. מצד שני, הטכנולוגיה מרחיבה את טווח האפשרויות של אמן, ומאפשרת לו ליצור דברים שלפני שנים רבות אי אפשר היה אפילו לדמיינם. תערוכה ייחודית שתתקיים מחר (יום ו') בתל אביב תעסוק בוואלס הזה בדיוק.

 

התערוכה, שזכתה לשם smART תעסוק באופן בו משפיעה תרבות הטכנולוגיה על היצירה, וכיצד הסמארטפונים, הטאבלטים והאפליקציות משפיעות על עבודת האמנים ועל החיים של כל אחד מאיתנו. בתערוכה ישתתפו חמישים אמנים שיחשפו באמצעות עבודותיהם את יחסם לשטף הטכנולוגי הזה, לטוב ולרע.

 

 (צילום: אתי אמינוף) (צילום: אתי אמינוף)
(צילום: אתי אמינוף)
 

 

 

אורן מרקוביץ' (צילום: באדיבות לירן טל) (צילום: באדיבות לירן טל)
אורן מרקוביץ'

 

סמארט אינה מאמצת ואינה דוחה את הטכנולוגיה. מארגנות התערוכה והמשתתפים בה שואפים להציג גישות שונות ולעורר דיון: האם המתקפה הטכנולוגית תגשים נבואות אפוקליפטיות, או שמדובר בבידור תמים ובהתפתחות טבעית? כיצד הישן משתלב בעולם החדש? ומדוע הטכנולוגיה לא מפסיקה לנסות לחקות את הטכניקות הישנות (כמו אינסטגרם, למשל)?

 

חלק מהאמנים המשתתפים בתערוכה יציג עבודות שנוצרו תוך שימוש בסמארטפונים, מסכי מגע, אפליקציות ואפילו קודי QR, וחלק יציג עבודות שנוצרו בטכניקות קלאסיות, אך מתייחסות לנושא הנידון.

 

 (צילום: דפנה טלמון) (צילום: דפנה טלמון)
(צילום: דפנה טלמון)
 

 

התערוכה היא יוזמה של קבוצת Oh My God, המשלבת אמנות בתרבות הבילוי. הקבוצה מעודדת אמנים לחשוף את עבודתם בדרך חווייתית ולא שגרתית, ובמילים אחרות: שכחו מגלריות יומרניות. "או מיי גוד" היא קבוצה דינמית, האמנים המשתתפים בפרויקטים השונים אינה קבועים, והרעיון העומד בבסיס פעילותה של הקבוצה הוא לא לתת לאמנות להירדם בגלריות ולהביא אותה לכולם. את הקבוצה לפני כשנתיים מרב כהן דור שחברה, לטובת התערוכה, לאנה פינקלשטיין, ארטדיירקטורית במקצועה.

 

בין האמנים שיציגו: פליקס לופה, אדי ג'ראלד, נינה כבסה, אלון אבוטבול, אילן אדר, רוני בן שמחון, אלעם לרום, נירית זר, שלומי ניסים, אורן מרקוביץ', יובל כספי, אתי אמינוף, דפנה טלמון, לי טל ועוד.

 

התערוכה תתקיים ב- 13 בינואר, יום שישי, מועדון ה"מקסים" קינג ג'ורג' תל אביב. תוכלו ללמוד עליה עוד באתר ובעמוד האירוע בפייסבוק.

 

 

ציור: רעות נוי (צילום: רעות נוי) (צילום: רעות נוי)
ציור: רעות נוי

 

 (איור: עוזי בטיש) (איור: עוזי בטיש)
(איור: עוזי בטיש)

 

 (צילום: נירית זר) (צילום: נירית זר)
(צילום: נירית זר)

 

עיבוד: לילך שטיאט (עיבוד: לילו צ'יטיוט) (עיבוד: לילו צ'יטיוט)
עיבוד: לילך שטיאט

 

 (איור: אלעד לרום) (איור: אלעד לרום)
(איור: אלעד לרום)

 

 

 

 (צילום: נינה כבסה) (צילום: נינה כבסה)
(צילום: נינה כבסה)

 

 (צילום: לי טל) (צילום: לי טל)
(צילום: לי טל)

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מי מפחד מטאבלט?
צילום: דפנה טלמון
מומלצים