שתף קטע נבחר

סקר: אלרגים חוששים לבקר בבית מלא אבק

סקר אלרגיה חדש חושף:

הבית מלא אבק? לא יבואו לבקר אותך!

 

40% מהאוכלוסייה האלרגית בישראל סובלת מאבק, 29% אלרגית לצמחים ולפריחה, 25% לחילופי עונות ו – 7% מאלרגיה לבעלי חיים. לכן, אם החלה בביתך פריחת האביב, נפוצה קרדית האבק או גדל בעל חיים פרוותי - כרבע מהאלרגיים ידירו רגליהם מביתך!

האלרגיה, כך נראה, משבשת להם את שגרת החיים.

 

כך עולה מסקר חדש שערכה חברת התרופות דקסון, יצרנית זילרג'י, תרופה ללא מרשם המאפשרת הקלה מהירה לסובלים מתופעות אלרגיה שונות. על פי הסקר, שנערך על ידי "פאנלס" בקרב 300 משיבים בסוף חודש מרץ האחרון, עולה כי 20% יחששו ואף ימנעו מביקור בביתך - אם יש בו אבק 14%, צמחיה 12%, או בעלי חיים 6%.

 

8% דיווחו על אלרגיה לחומרים כימיים וחומרי ניקוי שקיימים בבית. בהקשר זה מעניין לציין כי קיים הבדל מובהק בין גברים לנשים לגבי אלרגיה לחומרי ניקוי 16% לעומת 0.7% גברים בלבד. האם מרמז נתון זה על נחלתן הבלעדית של הנשים בהיסטרית הניקיונות?

 

אז מאילו תופעות סובלים האלרגיים? תופעות האלרגיה שדווחו כללו בעיקר התעטשויות 43%, גודש באף 34%, גירויים בעור 28%, צריבה בעיניים 26%, כאבי ראש 24% והפרעות בנשימה.

 

מהי אלרגיה?

תגובה אלרגית הינה תגובה לחומר אלרגן כגון: אבקנים, קשקשים של בעלי חיים, סוגי מזון, קרדיות אבק וכדומה. בתגובה לאלרגן, המערכת החיסונית משחררת חומרים כימיים כגון היסטמינים, הגורמים להופעת תסמיני האלרגיה הבאים לידי ביטוי בנזלת, גירוד בעיניים או באף, דמעות, גירוי בעור התעטשויות, חרלת (סוג של פריחה מעקצצת), צפצופים וקוצר נשימה.

 

דרך הטיפול הנפוצה ביותר בתופעת האלרגיה היא שימוש בתרופות אנטי היסטמיניות המתחילות לפעול מיידית, וגורמות לתופעות האלרגיה להירגע ולהפסיק לפרקי זמן.

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים