שתף קטע נבחר

ילדי "אמא טליבאן" פנו לצלב האדום: "נואשנו"

טוענים שאמם המתעללת "כלואה בתנאים של זוהמה והרעבה, תוך פגיעה חמורה בזכויות היסוד שלה"

בעוד שבוע וחצי צפוי להיגזר דינה של האשה שכונתה "אמא טליבאן", שהורשעה בהתעללות קשה בשישה מ-12 ילדיה. הילדים ממשיכים במאבקם למען שיפור תנאי כליאתה, ואחרי שנואשו לטענתם, פנו בשני מכתבים אישיים לצלב האדום. מהארגון הם מבקשים שיפעל בכל דרך אפשרית על מנת לשנות לאלתר את התנאים "המזעזעים".

 

את הכתבים כתב פרקליט המשפחה, עו"ד זרי חזן. הם מוענו לראש המחלקה להגנת הכלואים בארגון הצלב האדום, מרק לינינג. הוא טען בשם הילדים כי זה למעלה משנה מוחזקת האם במעצר בהפרדה בבית הכלא "נווה תרצה". היא כלואה, לדבריו, בחדר צר ללא אוורור כשהיא עוטה על עצמה שכבות בגדים רבות, גופה מלא פצעים והיא מסרבת להיבדק על ידי רופא מטעמי צניעות.

 

עוד נטען כי התא מסריח ומטונף, הכיור סתום ושיירי מזון פזורים בכל מקום. היא מקבלת את מבקריה כשידיה אזוקות, למרות שאינה ידועה כאלימה או כבעלת נטיות אובדניות. במכתב מדגיש עורך הדין כי מראשית הפרשה טוענים ילדיה בפני רשויות התביעה כי האם לא בריאה בנפשה, וכי זו הסיבה האמיתית למעשיה והיא זקוקה לטיפול.

 

עו"ד חזן מדגיש כי לאחרונה התקבל דו"ח המבקר הרשמי מטעם לשכת עורכי הדין שהעלה

 "ממצאים מחרידים שאימתו את חשש הילדים בקשר לתנאי כליאתה של האם". לסיכום, נכתב כי "אנו פונים לארגונכם בקריאה נואשת ואחרונה להצלתה של אשה הכלואה בתנאים של זוהמה והרעבה, תוך פגיעה חמורה בזכויות היסוד שלה".

 

המכתבים נשלחו לאחר שבשבוע שעבר דרשה "אמא טליבאן" מבית המשפט העליון להורות לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לקיים דיון דחוף בתנאיה. העליון טרם פסק בערעור.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
האם בבית המשפט. "התא מסריח ומטונף"
צילום: גיל יוחנן
עו"ד זרי חזן
צילום: גלעד קוולרציק
מומלצים