שתף קטע נבחר

סוכל פיגוע קלשון: שני פלסטינים נהרגו במחסום

מצה"ל נמסר כי השניים הגיעו לעמדת בידוק ליד הכפר עוורתא שבשומרון. מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטינים ניסו לתקוף את החיילים בקלשון ובקבוק - ואלו ירו והרגו אותם. צה"ל: מדובר בנסיון פיגוע. הפלסטינים: שני אחים שאחזו בידיהם ציוד חקלאי

סוכל נסיון פיגוע בשומרון. חיילים הרגו בצהריים (יום א') שני פלסטינים שהתקרבו לעמדת בידוק ארעית של צה"ל ליד הכפר עוורתא שמדרום-מערב לשכם, כשבידם קלשונים. ככל הנראה, ניסו השניים להסוות עצמם כחקלאים - ואז החלו לצעוק ואף להניף את הנשק המאולתר בידיהם - קלשון ובקבוק שבור.

 

חיילי צה"ל שאיישו את עמדת הבידוק, לוחמי גדוד נחשון מחטיבת כפיר, ירו לעברם והרגו אותם. בצה"ל טוענים כי הייתה לשניים כוונה ואמצעים לפגוע בחיילים, שפעלו היטב אל מול האיום. בצבא עסוקים כעת בתחקור האירוע. גופותיהם הועברו לידי הסהר האדום הפלסטיני.

 

מקורות פלסטינים בשכם דיווחו כי שני ההרוגים הם קרובי משפחה, מוחמד וסלאח קוואריק, בני 19 מהכפר עוורתא. לטענת הפלסטינים, השניים החזיקו בידיהם ציוד חקלאי המשמש אותם בעבודתם בכפר.

 

כוחות הביטחון נערכו הבוקר בכוחות מתוגברים בגדה המערבית, בצל החשש להתפרעויות. המתיחות בשטח קיבלה ביטוי הבוקר גם בהפרות סדר: כ-100 פלסטינים התעמתו עם כוחות הביטחון סמוך ליישוב תקוע שבגוש עציון. הם יידו אבנים לעבר הכוחות, שהשיבו לעברם באמצעים לפיזור הפגנות.

גורמים במערכת הביטחון העריכו כי המפגינים מוחים על הריגתם של הצעירים הפלסטינים אתמול בעימותים עם חיילים בכפר אחר בשומרון, עראק-בורין.

 

מספר ההרוגים בעימותים אתמול עלה הבוקר לשניים עם מותו מפצעיו של אוסייד קאדוס, בן 20, בבית חולים בשכם. בצה"ל ממשיכים לתחקר את נסיבות מותו של מוחמד קאדוס בן ה-16, וטוענים בתוקף כי לא נעשה שימוש בתחמושת חיה במהלך העימות, אלא רק בכדורי גומי. אולם ד"ר מחמוד קעדאן ממחלקת החירום בבית החולים רפידיה בשכם, שטיפל בקאדוס, אמר ל-ynet כי הממצאים דווקא הפוכים, ואינם משאירים מקום לספק: "היתה לנו כניסה ויציאה של קליע. אין לנו ביד קליע, אבל הסוג הזה של פציעות עם כניסות ויציאות נוצר רק מקליע של אש חיה, ולא מכדורי גומי".

 

בהכנת הידיעה השתתפו שמוליק גרוסמן ועלי ואקד
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיילים במחסום בשטחים (ארכיון)
צילום: יהודית לוין/מחסום ווטש
מומלצים