שתף קטע נבחר

הלחץ עבד: גמישות בשעות הקודש בבתי"ס דתיים

בעקבות התנגדויות ההורים, הוחלט באגף החינוך הדתי שלא לכפות מספר קבוע של שעות קודש ושעות חול בבתי הספר הדתיים, אלא לאפשר למנהלים לעצב את לוח השעות

לאחר הפרסום ב-ynet על התנגדויות הורים בחינוך הממלכתי-דתי לתגבור שעות קודש על חשבון לימודי חול, משרד החינוך מתפשר: החלטה חדשה שהתקבלה באגף החינוך הדתי מאפשרת גמישות רבה יותר של מנהלים בקביעת שעות הלימוד השבועיות של לימודי החול ולימודי הקודש.

 

על פי ההחלטה, המנהלים יהיו רשאים לקבוע בעצמם כ-20 אחוז מתכנית הלימודים (כשש שעות שבועיות) - דבר שיסייע לבתי הספר לעצב את לוח

השעות בהתאם לצביון ואופי הקהילה.

 

"בתחילה הצבנו דגם של תכנית לימודים שנראה לנו נכון, אך בעקבות פניות רבות של אנשים שונים מתפיסות עולם שונות של לימודי קודש וחול, החלטנו בהתייעצות עם שר החינוך להעצים את המנהלים ולאפשר להם להתאים 20 אחוז משעות הלימוד השבועיות לאופי הקהילה", הסביר מנהל האגף לחינוך ממלכתי-דתי במשרד החינוך, הרב אברהם ליפשיץ. "הדגש שלנו בממלכתי-דתי הוא להצטיין גם בלימודי הקודש וגם בלימודי החול, וכיוון שהחינוך הדתי הוא מגוון מאוד, ראינו לנכון להשאיר מרווח פרוץ שבו המנהל יוכל לשים דגשים הראויים בעיניו".

 

הפשרה הנוכחית התקבלה לאחר שהחלטה קודמת שללה את שיקול הדעת של המנהלים בקביעת מערכת השעות השבועית, ואילצה אותם לקבל את תכתיב משרד החינוך. במקרה זה, בתי ספר רבים נאלצו להקטין את היקף שעות ההוראה של לימודי החול, כמו עברית, חשבון, גיאוגרפיה ואמנות.

 

לשמור על איזון נכון

ד"ר איילה בלוך נציגת ההורים ודוברת פורום ממ"דים בירכה על הפשרה ואמרה: "מתן שיקול דעת למנהלים מסמל את ההבנה שהחינוך הממלכתי-דתי כל-כך מגוון, וצריך להתאים את תכנית הלימודים לאוכלוסיות השונות. בעקבות ההחלטה הראשונית לשלול את שיקול הדעת של המנהלים, הגיעו אלינו פניות של כאלה שרוצים יותר לימודי חול - ולהפך, ולמעשה הפשרה נותנת מענה מיטבי לקהילה, ומעצימה את ההנגה הבית ספרית המקומית".

 

נועם מורגנשטיין מוועד ההורים בבית הספר "שבטי ישראל" במודיעין הוסיף: "הפשרה בהחלט סבירה, מתן האפשרות לשיקול

הדעת למנהלים יאפשר לשמור על איזון נכון לכל בית ספר ולבנות תכנית לימודית, באופן שיביא לידי ביטוי את צביון הקהילה".

 

שמואל שטח, מנכ"ל נאמני תורה ועבודה: "מאז ומעולם הושתת החינוך הממלכתי דתי על השאיפה לגידול תלמידי חכמים משכילים אשר יחד עם תלמודם יהיו בקיאים ומשפיעים במדע, בתרבות ובענפי העשייה וההנהגה הכללית. ההבהרה שהוציא החמ"ד לאפשר מרווח תמרון, הינה דבר נכון ומתבקש אולם בפועל מדובר בחץ הרדמה שנועד להרגיע את ההורים ששמו לב למהלך, בזמן שבשטח עדיין יש פגיעה מתמשכת בלימודי החול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
פותחים שנה
צילום: ירון ברנר
מומלצים