שתף קטע נבחר

אבדו את המצפון: ילדות טליבאן

נראה כי לקיצוניות אין גבולות: אחרי נשות הטליבאן, תורן של ילדות קטנות להתכסות מכף רגל ועד ראש. מאחר וחלק מהרבנים החרדים בוחרים לשתוק - יש לשאול איפה המשטרה

תסתכלו היטב על התמונה, שבה נראות שתי ילדות קטנות צועדות בשכונת מאה שערים בירושלים, לבושות כמו "אמא טליבאן". זו הפעם הראשונה שבה מתפרסם צילום המגלה כי כעת, טירוף הצניעות של החרדים-הקיצונים הולך ומחריף.

 

עוד בערוץ יהדות - קראו:

 

מתברר כי בקרב הקיצוניים הוחלט ליישם את הטרור המחשבתי והגופני לא רק על אמהות ונערות, אלא אף על ילדות קטנות, בנות לא יותר משש או שבע.

 

צולם בירושלים: ילדות קטנות בלבוש טליבאני (צילום: יצחק טסלר) (צילום: יצחק טסלר)
צולם בירושלים: ילדות קטנות בלבוש טליבאני(צילום: יצחק טסלר)

 

כדי להבין את השיגעון החדש של מאה שערים, צריך לדעת שבדיוק לפני שנה נתלו בשכונה פשקווילים הקוראים לנשים ללבוש מעל בגדיהן "שאל" (רדיד) – מעין שכמייה שמכסה את רוב הגוף, במטרה לטשטש את קווי המתאר של גופן. על פסק ההלכה שמטרתו "להגביר את צד הקדושה על צד הטומאה שכנגד", היו חתומים כמה רבנים חרדים, ובהם הרב יצחק טוביה וייס, מי שעומד בראש בד"ץ העדה החרדית.

 

פירות הביאושים של הקיצוניות

המגמה לכסות את כל הגוף הנשי נולדה בשנים האחרונות, בקבוצות שוליים שסירבו להסתפק בקודים

המוכרים של הצניעות החרדית: שמלות ארוכות וחולצות בעלות שרוולים ארוכים. אותן קבוצות החמירו וקבעו כי יש להתכסות בבגדים שחורים מכף רגל ועד ראש. פסק ההלכה דאשתקד סימן את הפעם הראשונה שבה רבנים מזרמים מרכזיים יותר של העדה החרדית (אף כי עדיין - מהקיצוניים), אימצו את קוד הלבוש המחמיר. אך הציבור החרדי ברובו, דחה אותו ואף הוקיעו.

 

באופן מביך למדי, דווקא בקהילה שהלכה עם סוגיית הצניעות אל האין סוף ומעבר - כמו זו של "אמא טליבאן" בבית שמש - התגלתה תופעה מדהימה של גילוי עריות בין הילדים. ללמדך שקיצוניות לעולם תניב פירות באושים.

 

השאלה שצפה ועולה בתקשורת, היא מדוע הרבנים החרדים שותקים, ולעיתים אף מעודדים את מגמת ההקצנה הזו. התשובה הברורה והפשוטה היא שהם מפחדים. הם מפחדים מהתרבות המערבית שעודדה בחודש האחרון אלף ישראלים לפשוט את בגדיהם בפומבי בשם "האמנות". הם מפחדים מהכמות המדהימה של חרדים שחוזרים בשאלה, ומפחדים עוד יותר מהפסבדו-חרדים - חילונים הלבושים כחרדים, וממשיכים לגור כאנוסים בחברה החרדית, בין אם כדי לא לפגוע במשפחה הרחבה, ובין אם מטעמי נוחות.

 

זה הזמן גם להודות שרבנים חרדים הם בני אדם, וחלקם חוששים לאבד את ההגמוניה. הם רועדים מפחד מפני אפשרות שהרבנים הצעירים יכנו אותם "מזרוחניקים", דתיים-לאומיים ששואפים להשתלב במדינה הציונית, ולתרום בה את חלקם, רחמנא לצלן.

 

לתשומת לב המשטרה

אי לכך, יש להשאיר למשטרה ולרשויות הרווחה את הטיפול בתופעה. יש להציב בפני הקיצונים החרדים אולטימטום מוקצב בזמן, ולאחריו לפרק א הקבוצות הללו באופן שיטתי, ובגיבוי החוק, כמו שמטפלים בכתות מסוכנות.

 

כאשר בתקשורת החרדית יצוצו מאמרי שטנה נגד רשויות החוק - חובה יהיה לצאת בצעקה שתישמע היטב בירושלים, בית שמש, מודיעין עילית ושאר מקומות בהם פועלות כתות שכאלה, כי מדובר באבות ואמהות שלא יעזו לאכול בשר שאיננו כשר למהדרין, אך את בשר ילדיהם הם הפכו להפקר.

 

ברור שהמלחמה בכתות הטאליבן תגרור הפגנות אלימות מצד הקיצונים. הם יטענו כי הם פועלים בשמו של הבורא. ואנחנו נצטרך להזכיר להם שבאותה תורה שבה כיסוי ראש של אישה נשואה לא מופיע ולו פעם אחת כמצווה או חוק - נכלל הציווי האלמותי והנשכח במגזרם: "לא תעמוד על דם רעך".

 

  • יצחק טסלר הוא עורך ב"ידיעות תקשורת"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
איפה הרבנים שיקימו קול צעקה?
צילום: שלומי כהן
יצחק טסלר
מומלצים