שתף קטע נבחר

ליברמן: המפגינים ברוסיה לא בדיוק חברים שלנו

שר החוץ לא חזר בו מדבריו בפגישה עם פוטין, לפיהם הבחירות היו הוגנות. "תקלות בבחירות יש גם כאן. אולי פוטין לא טוב, אבל מה האלטרנטיבה? זה רק הקומוניסטים", טען וכינה את המפגינים "אוכלוסיה וירטואלית של מוחים"

למרות הביקורת מארצות-הברית, שר החוץ ממשיך לתמוך בוולדימיר פוטין ובממשלת רוסיה. בתדרוך לעיתונאים, אמר היום (ב') אביגדור ליברמן כי "תקלות בבחירות יש גם כאן" והביע דאגה דווקא מזהותם של המפגינים במוסקבה: "חלקם לא בדיוק חברים שלנו".

 

עוד בערוץ החדשות של ynet:

חמאס על סגירת גשר המוגרבים: הכרזת מלחמה

מצרים: שגריר ישראל החדש הגיע לקהיר  

רומני: אם אבחר לנשיא, ישראל היעד הראשון שלי

 

"רוסיה היא לא בדיוק אנגליה ולא בדיוק שווייץ, אבל בעשרים שנה הם קפצו לא מעט", טען ליברמן, שנפגש עם פוטין בשבוע שעבר, ואמר אז כי הבחירות היו הוגנות. "יש לנו חילוקי דעות עימם בנושא איראן, סוריה והפלסטינים, אבל אפשר לנהל איתם דיאלוג רציני".

 

ליברמן ופוטין. "מה האלטרנטיבה?" (צילום: AFP) (צילום: AFP)
ליברמן ופוטין. "מה האלטרנטיבה?"(צילום: AFP)

 

לדברי ליברמן, הסקרים שערכו השגרירויות הזרות לפני הבחירות ברוסיה דומים לתוצאות האמת: "ברור שבאזור צ'צ'ניה או בסיביר זה לא התנהל כמו במרכז. אך האם זה שונה ממה שקורה כאן? אני לא חוזר בי מן הדברים שאמרתי. תוצאות הבחירות משקפות את מצב הרוח ברוסיה. תקלות בבחירות יש גם במדינות מתוקנות, כמו בבחירות בשנת 2000 בארצות-הברית בין ג'ורג' בוש ואל גור".

 

שר החוץ המשיך ותהה: "אולי פוטין לא טוב, אך מה האלטרנטיבה? זה רק הקומוניסטים. בתקופת ילצין, הקומוניסטים היו קרובים מאוד לחזור. חלק מהמפגינים ברוסיה לא בדיוק חברים שלנו. יש היום אוכלוסייה וירטואלית של מוחים. ברוסיה בסך הכול יצאו 200 אלף איש להפגין, בתל אביב הפגינו 400 אלף איש".

 

החוק להשתקת המואזין - לגיטימי

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו טען כי "החוק להשתקת המואזין" שהעלתה חברת סיעתו, ח"כ אנסטסיה מיכאלי, הוא חוק לגיטימי. "כל זמן שיש תקדים בעולם המערבי, כמו בשווייץ ובצרפת, זה חוק לגיטימי. אני נגד להמציא את הגלגל מחדש". 

 



 

ליברמן שוב הדגיש כי ישראל אינה מבודדת: "אומרים שהבידוד גובר, אבל אני לא עומד בעומס של הדרישות לפגישות. יחד עם ראש הממשלה גם נבקר במזרח אפריקה - באוגנדה, קניה ואתיופיה". הוא אמר כי גם העולם מתחיל להבין שלא תהיה פריצת דרך בשיחות עם הפלסטינים עד הבחירות בארצות-הברית: "אני לא רואה שום צעד אמיתי אצל הפלסטינים, ההצהרות על פיוס זה מס שפתיים".

 

בנושא הסורי, העריך ליברמן - כמו שר הביטחון אהוד ברק - כי נפילתו של בשאר אסד היא רק עניין של זמן. "יש מקום לדאגה לראות מה יהיה אחרי", אמר ליברמן על מלחמת האזרחים בשכנה מצפון-מזרח. "לסוריה הרבה נשק לא קונבנציונלי".

 

שר החוץ התייחס לחילוקי הדעות עם ארה"ב בנוגע לסנקציות החריפות על איראן. הוא אמר כי האמריקנים לא ששים להיענות לדרישת ישראל להטיל סנקציות על תעשיית הנפט ועל הבנק המרכזי האיראני. אמש פורסם ב-ynet, כי בירושלים מתוסכלים מהמתרחש בתחום.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ליברמן. "תקלות בבחירות יש גם כאן"
צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
מומלצים