שתף קטע נבחר

סקר עולמי: ישראל שלישית בדירוג ה"רעוֹת"

רק איראן ופקיסטן מקדימות אותנו במחקר שבדק את דעת הקהל העולמית על 22 מדינות. תדמיתה של ישראל, שרשמה תיקו עם צפון קוריאה, נמצאת בשפל בספרד, בצרפת ובבריטניה - אבל מסתבר שיש לנו שתי חברות באפריקה. ומי הכי אהודה ברשימה?

החמרה נוספת חלה בדעת הקהל העולמית על ישראל, שמדורגת עכשיו שלישית ברשימת המדינות שבעיני תושבי כדור הארץ משפיעות לרעה על העולם. כך עולה מהסקר השנתי שמפרסם בנושא תאגיד השידור הבריטי BBC. ברשימת המדינות "בעלות ההשפעה השלילית", רק איראן ופקיסטן מקדימות את ישראל.

 

עוד חדשות ב-ynet:

 

בסקר שנערך בין דצמבר 2011 לפברואר 2012 השתתפו 24,090 איש, והם התבקשו להציג את דעתם החיובית או השלילית על 22 מדינות בעולם. בראש רשימת המדינות שנתפסות כבעלות השפעה שלילית נמצאת כמו בשנים עברו איראן (55%). אחריה מדורגות פקיסטן (51%) וישראל וצפון קוריאה (50% לשתיהן). מבחינת ישראל מדובר בהרעה של 3% לעומת השנה שעברה, אז תפסו אותה 47% כבעלת השפעה שלילית.

 

אביגדור ליברמן עם שרת החוץ האירופית, קתרין אשטון. מדיניות החוץ אשמה? (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
אביגדור ליברמן עם שרת החוץ האירופית, קתרין אשטון. מדיניות החוץ אשמה?(צילום: רויטרס)

 

לפי הסקר, רק 21% רואים את השפעתה של ישראל כחיובית בעיקרה, וזה היה הנתון גם בשנה שעברה. שינוי לטובה ביחס לישראל במדינות המערב נרשם השנה רק בארצות הברית. 50% מהאמריקנים רואים לפי הסקר את ישראל באור חיובי, ורק 35% רואים אותה באור שלילי. עורכי הסקר ציינו כי מדובר בשיעור האהדה הגדול ביותר לישראל בארה"ב מאז תחילת עריכת הסקרים האלה ב-2005.

 

מעניין לגלות שהחברות הכי טובות שלנו אחרי ארה"ב, לפחות במישור העממי, הן שתי מדינות אפריקניות - ניגריה וקניה. 54% מהניגרים (עלייה של 23% מהשנה שעברה) ו-46% מהקנייתים (עלייה של 16%) רואים את ישראל באור חיובי.

 

אם כבר אוהדים אותנו - מטעמי המסורת

במצרים שלאחר המהפכה הורע היחס של האזרח הקטן אל ישראל. 85% מהמצרים רואים את השפעת ישראל כשלילית כעת, ומדובר בעלייה של 7% מהשנה שעברה. היחס לישראל נותר יציב יחסית בפקיסטן (9% רואים אותה באופן חיובי ו-50% באופן שלילי) ובאינדונזיה (8% באופן חיובי ו-61% באופן שלילי).

 

במדינות המערב מצבה של ישראל אינו טוב. בספרד רואים אותה כעת באור שלילי 74% (עלייה של 8%), ובצרפת 65% (עלייה של 9%). בגרמניה 69% רואים את ישראל באור שלילי ובבריטניה 68%. גם באוסטרליה (65%), בקנדה (59%) ובדרום קוריאה (69%) חלה החמרה ביחס לישראל. התגברות של הדעות השליליות עלינו חלה גם בסין, בהודו וברוסיה.

 

מבין אלה שהצהירו כי יש להם דעות שליליות על השפעת ישראל על העולם, 45% הסבירו את תשובתם בעיקר במדיניות החוץ שלה, ו-27% טענו כי האופן שבו היא מתייחסת לאזרחיה הוא שגורם להם לחשוב כך. מבין אוהדיה של ישראל, 29% הסבירו את נטייתם זו במסורת ובתרבות של ישראל ו-26% במדיניות החוץ שלה.

 

המדינות הכי אהודות בעולם, כך מסתבר, הן יפן (58% מהנסקרים רואים אותה באור חיובי), גרמניה (56%), קנדה (53%), בריטניה (51%) וסין (50%).

 

Read this article in English

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הם פשוט לא אוהבים אותנו
צילום: shutterstock
מומלצים