שתף קטע נבחר

צילום: זיו לבנון, AFP, AP

העם עם הגולן

הדור הבא של הג'ודו הישראלי יעשה את הופעת הבכורה שלו כבר בלונדון, כהכנה לדבר האמיתי בעוד ארבע שנים, אבל צפו להפתעות גם הפעם

שם: גולן פולק

ענף: ג'ודו (66 ק"ג)

תאריך לידה: 10 בספטמבר 1991

אולימפיאדות בהן השתתף ומה עשה: הופעה ראשונה בלונדון

הישגים גדולים: מקום 5 בגראנד סלאם פריז 2012

 

על רגל אחת

פולק נולד וגדל ביהוד, אך בהמשך הוריו עברו לצפת כשהוא בחר לגור ולמתאמן בוינגייט, לצידו של המאמן אלכס אשכנזי שגם גידל את אריק זאבי ובתחרויות בחו"ל לצידו נמצא מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה.

 

ממוקד במטרה. גולן פולק (צילום: אורן אהרוני) (צילום: אורן אהרוני)
ממוקד במטרה. גולן פולק(צילום: אורן אהרוני)

 

ההישגים של הג'ודוקא המוכשר לא איחרו להגיע כבר בגיל צעיר, עם פעמיים המקום החמישי באליפות אירופה לקדטים ובהמשך, זכה לעמוד על הפודיום כדי לקבל את מדליית הארד בפסטיבל הנוער האירופי במשקל עד 60 ק"ג שנערכה בבלגרד ב-2007.

 

את קריירת הבוגרים החל ב-2008 כשבאותו שנה זכה במקום השלישי באליפות ישראל במשקל עד 66 ק"ג, שנה לאחר מכן זכה בזהב בתחרויות המכביה, דורג חמישי באליפות העולם עד גיל 20 וזכה באליפות ישראל.

 

פולק עומד על המשמר (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
פולק עומד על המשמר(צילום: טל שחר)

 

בשנים 2011-2012 בו היה צריך לזכות בניקוד שיכניס אותו למשחקים האולימפיים, היו עבורו שנים מוצלחת, כשבמאזנו זהב באסטוניה, ארד בגיא ורגיה, כסף בספרד וארד נוסף בפורטוגל.

 

ועדת החריגים של היחידה לספורט הישגי, החליטה לצרפו למשלחת ללונדון למרות שלא השיג את הקריטריון האולימפי הישראלי המחמיר, כל זה על סמך הישגיו שהכניסו אותו דרך הכרטיס שמחולק לספורטאים צעירים.

 

בלונדון 2012

מתי מתחרה: 29 ביולי

תחזית אופטימית: רבע גמר

תחזית פסימית: ניצחון אחד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גולן פולק
צילום: אורן אהרוני
מומלצים