שתף קטע נבחר

רינת הופר: "הקול בתוכי שכותב הוא קול של ילד"

אחרי "חנן הגנן", "איילת מטיילת" ו"שבלול בצנצנת", מוציאה לאור סופרת הילדים רינת הופר את "שנה עם שני", שמספר על ילדה שמוצאת קופסת נעליים מופלאה. "תהליך היצירה הוא לא בדיוק לינארי. אני מתחילה לאייר, ואת האיור משלים הסיפור"

הרבה לפני שהפכה לאמא, כתבה הסופרת והמאיירת רינת הופר ספרים לילדים. הרעיונות, כך היא מספרת, מגיעים לבדם אל שולחן העבודה שלה, ומתבטאים דווקא בשגרת היום-יום, בחיים הפשוטים. "אני קמה בבוקר ומושפעת מלאה גולדברג? זה הרי לא עובד ככה", היא מספרת, למרות אהבתה הברורה לסופרת שעל ספריה גדלה כילדה. "אני מושפעת מילד שנכנס לי לחצר, או מציפור שצייצה, או משלושת הילדים שלי".

  

בחדר העבודה של הופר נמצאים צבעים רבים, מכחולים, איורים, רישומים, וסקיצות מספרים קודמים ועתידיים. "אני תמיד עובדת על כמה פרויקטים במקביל, ולכן אף פעם לא ברור מה עומד להיות הספר הבא".

 

הופר, ילידת 1966, נולדה וגדלה בחולון. כבר בימי נעוריה כתבה ל"מעריב לנוער" טור קבוע שכלל טקסטים ואיורים, ובהמשך למדה בתיכון לאמנויות תלמה ילין. את שירותה הצבאי העבירה במערכת העיתון "במחנה" כמאיירת ומעצבת, והיא בוגרת המחלקה לעיצוב גרפי בבצלאל, שם סיימה את לימודיה בהצטיינות.

 

בתחילת דרכה האמנותית איירה ספרי ילדים רבים, עד ש"אתה מקנא בסופרים, ולאיורים מתחילות להתחבר גם מילים", היא אומרת. "אני לא מדמיינת קהל יעד, אלא כותבת לעצמי. כנראה הקול הכותב שבתוכי הוא קול של ילד. התהליך הוא לא בדיוק לינארי. אני מתחילה לאייר, ומהאובייקטים באיור נולד הסיפור, והם משלימים זה את זה. כשהמשוואה מצליחה ושיש תחושה של נעילה בין שניהם, אלו הפעמים שבהן אני מרוצה".

 

"שנה עם שני". ספרה החדש של רינת הופר (איור: עטיפת הספר) (איור: עטיפת הספר)
"שנה עם שני". ספרה החדש של רינת הופר

 

ספרה החדש, "שנה עם שני", עוסק בילדה שמוצאת קופסת נעליים, ולא מפסיקה

להחליף את תכליתה לאורך כל הסיפור, כאשר את העלילה מלווים חגי ישראל. "הרבה זמן חיפשתי סיפור שעוסק בחפץ שמחליף את התפקיד שלו כל הזמן, ואז מספיק שאחד הילדים שלי אמר משהו על קופסת נעליים, והסיפור נולד".

 

מבין ספריה הקודמים של הופר: "צייד הנמשים" (הוצאת הקיבוץ המאוחד), "ארון הבגדים של שירה", "איילת מטיילת", "חנן הגנן", "אותיות במיץ שטויות", "קיפודה ומזוודה", ו"שבלול בצנצנת" (הוצאת כנרת זמורה-ביתן). ב-2010 פרסמה את ספרה הראשון למבוגרים, "טמונות".

 

הופר היא זוכת פרס נחום גוטמן לאיור, ובעיטור על שם הנס כריסטיאן אנדרסן לספרות ילדים ונוער, אותו קיבלה בעבור ספרה "ציידת הנמשים". כמו כן, זכתה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער על ספרה "חנן הגנן", ובציון לשבח מטעם פרס בן יצחק של מוזיאון ישראל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אסי כהן
רינת הופר. כותבת על שגרת היום-יום של הילדים
צילום: אסי כהן
לאתר ההטבות
מומלצים