שתף קטע נבחר

צילום: עופר עמרם, אוהד צויגנברג, חיים צח, עידו ארז

סער על מפלגות בלי פריימריז: פגיעה בדמוקרטיה

במהלך עצרת הנוער הממלכתית לזכרו של יצחק רבין, מתח סער ביקורת על מפלגות שלא עורכות פריימריז: "הכנסת הופכת יותר ויותר לאסיפה שבה נציגות של 'בעלי מניות'"

שר החינוך, גדעון סער, מתח היום (א') ביקורת על מפלגות שאינן בוחרות את נציגיהן לכנסת בפריימריז ואמר כי מדובר בתהליך שפוגע בדמוקרטיה הישראלית.

 

בחירות 2013 - כל הכתבות ב-ynet

 

במהלך עצרת הנוער הממלכתית לזכרו של יצחק רבין, מתח סער ביקורת על מפלגות כמו ישראל ביתנו, קדימה ויש עתיד, מבלי לנקוב בשמן, ואמר: "למרבה הצער, הולכות ומתרבות המפלגות בישראל שאינן מקיימות בחירות דמוקרטיות לנציגיהן לכנסת. כאשר גם הרשימה המפלגתית נקבעת שלא בהליך דמוקרטי יש בכך שחיקה בעייתית של המימד הדמוקרטי במערכת הפוליטית".

 

סער הוסיף, כי בשיטת ה"וועדה המסדרת" חברי הכנסת אינם מחויבים לציבור, אלא למי שמינה אותם. "הכנסת הופכת יותר ויותר לאסיפה שבה נציגות של 'בעלי מניות', במקום נבחרים שנבחרו על-ידי ציבור ומחויבים לו בדין וחשבון", הוסיף השר סער.

 

שר החינוך אמר עוד בעצרת, כי ״אנו מצויים ערב הבחירות לכנסת ה-19. זהו עיתוי נכון

 לדיון בדמוקרטיה הישראלית ואתגריה: פעמים רבות מדי, אנו מזהים ויתור על הדמוקרטיה, ייאוש ממנה, זלזול בה או התרסה כנגדה, פניה למסלולים בלתי דמוקרטיים בקלות יתרה במקום התעמתות עם קשייה וחסרונותיה. כך, בשנים האחרונות רווחות תופעות של אלימות כתגובה על אכיפת חוק או הפעלת כוח שלטוני המתגדרות בכותרת "תג מחיר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פלאש 90
השר גדעון סער
צילום: פלאש 90
מומלצים