שתף קטע נבחר

האפוד, הקסדה והמשקפיים החדשים ללוחמים

ערכת מיגון חדשה נכנסת לשימוש בצה"ל - ותכלול גם אטמי אוזניים מיוחדים שיחליפו את האוזניות

ערכת מיגון אישית חדשה תיכנס לשימוש בקרב כוחות החי"ר בצה"ל בהליך הדרגתי שהחל השנה, בעקבות לקחי מבצע "צוק איתן".  לפי כתבתה של אור גינזבורג מזרוע היבשה באתר צה"ל, הערכה החדשה תכלול אפוד קרמי, קסדת ראש, משקפי מגן ואטמי אוזניים חדשים.

 

האפוד, אטם האוזניים ומשקפי המגן החדשים (צילום: אתר צה"ל) (צילום: אתר צה
האפוד, אטם האוזניים ומשקפי המגן החדשים(צילום: אתר צה"ל)

לדברי ראש מדור ציוד קרב ולוחמה תת-קרקעית במחלקת אמצעי לחימה, רב-סרן שוקי שיוביץ, "אחת המטרות העיקריות בזרוע היבשה היא לצמצם את המשקל שלוחמי החי"ר צריכים לשאת, ולספק אמצעים נוחים יותר". האפוד הקרמי החדש, הוא אומר, "שוקל כ-15% פחות מהישן - ומספק הגנה טובה יותר". בנוסף, "בין האפוד לגוף הלוחם תהיה מעין רשת תלת-ממדית שתאפשר כניסה ויציאה של אוויר. כמו כן, יהיה נוח יותר ללבוש שכפ"ץ על גבי האפוד".

 

עד כה נרכשו כ-4,000 אפודים, ובעתיד יירכשו כ-20,000 אפודים נוספים.

 

פיתוח נוסף שצפוי להיות בערכה הינו אטם ספוג סלקטיבי, שיחליף את האוזניות השטוחות, שתחתיהן אטמי ספוג רגילים. הפטנט פותח במחלקת אמל"ח בשיתוף חיל הרפואה. "מה שמיוחד באטם הזה הוא שבאמצעות צינורית פלסטיק קטנה ופשוטה ניתן לשלוט על חדירת רעשים לאוזן", סיפר רס"ן שיוביץ.

 "דרך הצינורית יכולים לעבור קולות דיבורים בלי בעיה, אך קולות של ירי או פיצוצים יוחלשו".

  

כדי להשלים את הערכה, קסדת ראש חדשה נמצאת בשלבי פיתוח בזרוע היבשה בימים אלה, והיא צפויה להיות קלה בכ-15% מהקסדה הנוכחית.

 

כמו כן, כ-90,000 ערכות של משקפי מגן חדשים עתידות להיכנס לשימוש בחיל הרגלים בחמש השנים הקרובות, מדווח עוד באתר צה"ל. 23,000 ערכות נרכשו כבר במהלך  "צוק איתן". "כל ערכה כוללת שני זוגות של משקפיים, אחד כהה ומתאים ללוחמה באור יום, והשני בהיר ומתאים ללוחמה בחשיכה או במבנים שונים", הסביר רס"ן שיוביץ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אתר צה"ל
אטם האוזניים החדש
צילום: אתר צה"ל
מומלצים