שתף קטע נבחר

בזכות "האנטומיה של גריי": חייה של שרית ניצלו

שרית פישביין גילתה גוש בשד, אך הרופאה הרגיעה אותה. חצי שנה אחרי הבדיקה כשסיימה להניק עדיין הרגישה משהו לא בסדר ואז צפתה בפרק בסדרה הפופולרית וראתה דמות עם מקרה זהה לשלה. היא מיהרה לרופאה שאישר את חששותיה וחייה ניצלו. וגם, איך הגיבה יוצרת הסדרה

כמה פעמים אמרו לכם שצפייה בטלוויזיה היא בזבוז זמן? שעדיף לקרוא ספרים, לצאת לטייל, לבלות עם המשפחה? שרית פישביין (35), אם לשלושה מקבוצת יבנה, שמעה את כל הדברים האלה, אבל גילתה שיש מקרים שבהם ההפך הוא הנכון: בזכות צפייה בסדרת בית-החולים "האנטומיה של גריי" חייה ניצלו.

 

עוד על סרטן השד:

חלית בסרטן השד? 11 החלטות קשות שצריך לקבל

מחקר: יותר שומות - יותר סיכון לסרטן השד

לא לדחות: חשיבות אבחון מוקדם סרטן השד

 

הסיפור המדהים הזה החל לפני שנתיים. שנה אחרי שילדה את בתה הקטנה מעיין, מצאה פישביין גוש חשוד בשד. היא הלכה לבדיקה אצל כירורגית שד, אך זו הרגיעה אותה.

 

"הייתי בשלבים הסופיים של ההנקה באותו הזמן, והרופאה אמרה לי שהכל תקין", סיפרה פישביין. "חצי שנה לאחר מכן כבר סיימתי להיניק, אבל עדיין הרגשתי גוש משמעותי בשד שמאל. פטרתי את העניין בשאננות, בתואנה שנאמר לי שהכל תקין. חשבתי שאלה בוודאי שאריות הנקה".

 

שרית וילדיה הקטנים ()
שרית וילדיה הקטנים

 

פרק 5 בעונה השלישית

כעבור כמה ימים הגיעה תפנית חדה בעלילה. "ערב אחד ישבתי לצפות ב'האנטומיה של גריי', הסדרה האהובה עליי", משחזרת פישביין. "הפרק גולל את סיפורה של פציינטית שהגיעה עם סרטן שד שלב 3, לאחר שבמשך חודשים רבים העריכו כי הגוש שקיים אצלה בשד נוצר כתוצאה מכך שהיא מיניקה את בנה התינוק. הסימפטומים שלה היו למעשה זהים לשלי.

 

פישביין, מנהלת שיווק במפעל השימורים של קיבוצה, זוכרת כל פרט מאותו פרק. היא זוכרת מה היה מספרו: פרק 5 בעונה השלישית. היא זוכרת גם מי היו ה"רופאים" שטיפלו בחולה הבדיונית: ד"ר מירנדה ביילי וד"ר אלכס קרב. היא זוכרת גם מה עשתה כשקמה יום אחרי שצפתה בהם בפעולה.

 

"למחרת הצפייה בפרק קבעתי תור לחוות דעת נוספת אצל כירורג אחר, והוא שלח אותי מיד לממוגרפיה ולביופסיה דחופה", היא מספרת. "התוצאות לא איחרו להגיע וקבעו חד-משמעית שמדובר בגידול סרטני גדול מאוד שכבר התפשט לבלוטות הלימפה בבית השחי".

 

מאותו הרגע התהפכו חייה של פישביין. היא עברה טיפולי כימותרפיה, כריתה מלאה והקרנות. רק לפני שבועיים סיימה את הטיפולים, וכעת היא נמצאת בתהליכי החלמה. אבל פישביין לא שכחה לרגע שהסוף היה עלול להיות אחר לגמרי. "אלמלא אותו פרק לא הייתי מגלה את המחלה", היא מדגישה. "אין לי ספק שהוא הציל את חיי, כי תפסו את המחלה בדקה ה־90, כאשר הגידול היה כבר בשלב 3, שהוא שלב די מתקדם. אילו הייתי מחכה וממשיכה בחיי כרגיל, אחרי כמה חודשים הגרורות היו מתפשטות לעצמות".

 

לאחר שבחודשים האחרונים התלבטה פישביין אם לפרסם את הסיפור שלה ברבים, היא גוללה אותו בסוף השבוע באתר יאהו. זה היה האות לעוד טוויסט קטן בעלילה, הפעם עם תפקיד אורח: יוצרת הסדרה שונדה ריימס קראה באתר את סיפורה של האמא מישראל ושיתפה אותו. "בענווה", כתבה לפני שלחצה על כפתור השיתוף בחשבון הפייסבוק שלה, והמליצה ל-130 אלף עוקביה לקרוא מה עבר על פישביין. משם הייתה קצרה הדרך לאלפי שיתופים ולהרבה דמעות של התרגשות.

 

הפוסט של יוצרת הסדרה שונדה ריימס ()
הפוסט של יוצרת הסדרה שונדה ריימס

 

פישביין הייתה נרגשת לא פחות מהמחווה של יוצרת הסדרה שאותה היא מעריצה. "השיתוף שלה מאוד הפתיע אותי", היא אומרת. "מאוד התלבטתי עם החשיפה, אבל עכשיו אני סבבה עם זה לגמרי. אם בזכות המסר שלי תהיה אישה אחת שתלך להיבדק אצל כירורג שד ותסמוך על האינטואיציות שלה במקום לסמוך על כל מה שהרופאים אומרים, אני את שלי עשיתי".

 

ויש לפישביין עוד מסר אחד חשוב, כזה שנוגע לביקורות על שטחיותו של המסך הקטן. "נהוג לומר שסדרות טלוויזיה אמריקניות הן רדודות וחסרות משמעות, אבל זה לא נכון. לא צריך לזלזל בהנאות הקטנות של החיים, ונסתרות דרכי האל. אם בזכות סדרת טלוויזיה אמריקאית ניצלו חיי, זה אומר משהו".

 



 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שרית פישביין. חייה ניצלו בזכות הסדרה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים