שתף קטע נבחר

לראשונה בישראל: 9 שנים אחרי שהושתלה באחות, הכליה עברה לאחיה

אחותו של דורון חמרי, ציפי יוסף, שקיבל השבוע את כלייתה, נפטרה בגלל אירוע מוחי. לפני 9 שנים היא עברה השתלת כליה בפיליפינים וכשנפטרה, תרמה משפחתה את איבריה. ד"ר ערן הלפרן מנהל בי"ח בילינסון שבו נערכה ההשתלה: "אני גאה בצוות הרפואי של מחלקת ההשתלות שלא נרתע מאתגרים"

 

 

השתלה נדירה בבילינסון: כליה הושתלה בגופו של דורון חמרי בן 51, שחיכה להשתלת כליה, כבר כמה שנים. אלא שהכליה כבר הושתלה בגופה של אחותו של חמרי, ציפי יוסף, לפני 9 שנים בניתוח שנערך בפיליפינים. השבוע, נפטרה האחות בת ה-56 מאירוע מוחי.

 

"אני מחכה להשתלת כליה כבר כמה שנים וכשאחותי נפטרה, המשפחה החליטה לתרום את איבריה. אחותי ציפי, נפטרה מאירוע מוחי בשבוע שעבר והיא הייתה רק בת 56. עכשיו הגיעה אליי הכליה שלה. היא אמרה שאם מישהו תרם לה היא תדאג לתרום למישהו אחר".

 

חותמים עכשיו:

לחתימה על כרטיס אדי מקוון - לחצו כאן

 

מימין ד"ר נשר ומשמאל פרופ מור ראש מערך ההשתלות שביצע את הניתוח.  (צילום: דוברות בילינסון) (צילום: דוברות בילינסון)
מימין ד"ר נשר ומשמאל פרופ מור ראש מערך ההשתלות שביצע את הניתוח. (צילום: דוברות בילינסון)

 

"במותה הצילה אנשים אחרים"

"זהו המקרה החמישי בעולם המדווח בספרות, והראשון בעולם בו מועברת כליה בטווח כה ארוך ובתוך המשפחה", אומר ד"ר ערן הלפרן מנהל בי"ח בילינסון. "מדובר באתגר נוסף שלקחה על עצמה מחלקת ההשתלות בבילינסון, שמהווה מרכז השתלות ארצי בישראל.

 

"לשמחתי, הניתוח שביצע פרופ' איתן מור וצוותו שביצע את הנתוח, צלח ומצבו של המושתל טוב. אני גאה בצוות הרפואי של מחלקת השתלות שלא נרתע מאתגרים ופרץ דרך גם בנתיב זה".

 

בבית משפחת יוסף בראש העין יושבים בני המשפחה שבעה בעקבות פטירתה של האם. במוצאי שבת שעבר חשה ציפי ברע פונתה לבית חולים בילינסון בפתח תקווה. הבעל, צמח: "בבית החולים ניסן במשך מספר ימים להציל את חייה אך מצבה היה קשה מאוד. בית החולים שאל אותנו על תרומת איברים ומייד הסכמנו לא היה לנו ספק ולא התלבטות ציפי בעצמה עברה השתלת כלייה בשנת 2007.

 

"בהזדמנויות שונות היא אמרה 'תרמו לי אני אתרום.' לקחו ממנה איברים ואנחנו עדין לא יודעים איזה והיכן הושתלו. אנחנו יודעים שהכליה שהושתלה בה אחיה נמצא מתאים והיא הושתלה בו. בתחילה הוא חשש מההשתלה ושכנענו אותו להסכים והיום אנחנו מבינים שהכל בסדר והכליה נקלטת. את האחרים שקיבלו איברים אנחנו לא מכירים ואם הם ירצו ליצור קשר נשמח.

 

"אנחנו מקווים שבמותה היא הצילה חיים של אחרים שמו שבעבר בתרומה שהיא קיבלה ניצלו חייה. בבית החולים הסבירו לו שזו הפעם הראשונה בישראל שהושתלה כליה בפעם השנייה".

 

לציפי ז"ל ובעלה צמח שני ילדים בן ובת 28-29 . "אחד הדברים המאפיינים של ציפי היה העזרה לכולם גם לאנשים שהיא אינה מכירה. 32 שנים היא עבדה בעירייה ולהרבה אנשים היא עזרה . היא ראתה באנשים קודם כל בן אדם", מספרים בני משפחה.

 

ציפי יוסף. תמיד עזרה לכולם. צילום: באדיבות המשפחה ( ) ( )
ציפי יוסף. תמיד עזרה לכולם. צילום: באדיבות המשפחה

 

"לא ציפינו למותה"

צמח מספר "ציפי הייתה מלאת שמחת חיים. אהבה לצחוק והיה לה הרבה חוש הומור. היא אהבה לטייל, חברים, חברות ומסיבות. זאת אבידה גדולה למשפחה ולכל החברים. רק בעצמאות עשינו אצלנו מסיבה לחברים והמסיבה הזאת בדיעבד הייתה בעצם מסיבת הפרידה ממנה. לא ציפינו למותה".

 

ביום רביעי האחרון מאות הגיעו להלוויתה של ציפי שהובאה למנוחות עולמים בבית העלמין בראש העין. "כולנו מצדיעים לה" אומר צמח.

 

חמרי הנרגש אמר: "אני מרגיש עכשיו מצוין ומודה לצוות של בית החולים. חשוב לתרום איברים ולחתום על כרטיס אדי. עדיף להציל מישהו מאשר שהכול ייקבר באדמה. הקשר ביני לאחותי היה מיוחד ועכשיו משהו ממנה הולך איתי לכל החיים".

 

המרכז הלאומי להשתלות מסר בתגובה: "מדובר במקרה ראשון מסוגו בישראל ונדיר בעולם. בנוסף, קיימת עלייה משמעותית בהסכמה לתרומת איברים. בשבוע האחרון היו 4 תרומות מראשון בלילה ועד לחמישי בצהריים (4 יממות) - נערכו 17 ניתוחי השתלות עם 21 איברים".

 




 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות בילינסון
דורון חמרי. קיבל את הכליה של אחותו
צילום: דוברות בילינסון
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים