שתף קטע נבחר

צפו: ילדים בעזה מצמידים מטען לטנק ו"הורגים" חייל ישראלי

שיא חדש בהסתה ברצועת עזה: בסוף השבוע הוצגה הצגה בשכונת זייתון בעזה ובה תלמידים התחפשו לפעילי הג'יהאד האיסלאמי. כשברקע מעודדים ההורים, הילדים מפוצצים מטען נגד טנק, יורים פצצות מרגמה על מוצב צה"ל והורגים חייל בפשיטה

 

שטיפת המוח וההסתה המטורפת בעזה שוברת שיא חדש: בבית ספר יסודי בשכונת זייתון בעיר עזה עלתה בסוף השבוע הצגה ובה תלמידיו מחופשים לפעילים חמושים של הג'יהאד האיסלאמי, עם מדי הסוואה, קסדות ודגמים של רובים. בהצגה מדמים הילדים, שגילם אינו עולה על עשר, הנחת מטען חבלה מתחת לטנק של צה"ל ופיצוץ שלו, ירי מרגמות על מוצב צה"ל ואז דימוי של פשיטה על המוצב והריגה של חייל ישראלי – שגם אותו מגלם אחד מילדי בית הספר.

 

ההצגה מתנהלת באולם כשהמורים צופים בילדים ומעודדים אותם על הבמה והקהל שמורכב ככל הנראה מבני משפחותיהם צופה ביציע. אחד הילדים אף עטה על ראשו מצלמת גו פרו אמיתית שמתעדת את ה"פשיטה".

יורים מרגמות ()
יורים מרגמות

משגרים מזל"טים ()
משגרים מזל"טים

ו"הורגים" חייל ()
ו"הורגים" חייל

 

 

בהמשך ההצגה נראים אותם ילדים נכנסים בירי למבנה שבו מצויים "חיילים ישראלים", יורים לתוכו וזורקים רימונים. לבסוף, הם מצליחים להוציא משם חייל ישראלי ולחטוף אותו. ההצגה מלווה בפירוטכניקה דוגמת עשן שעולה כתוצאה מהפיצוצים של המטען והרימונים וכן בקולות של ירי ומוזיקה דרמטית.

 

הצגות ותצוגות תכלית צבאיות מוצגות לרוב באירועי סיום שנת הלימודים בחלק מבתי הספר ברצועת עזה והן כבר תועדו בעבר, אולם הצגה מושקעת כמו זו, שמלווה באמצעים טכניים מתקדמים וכוללת ביצוע פעולות אכזריות כמו הריגה בידי ילדים בבית ספר יסודי, לא תועדה עד כה.

 

מי שצפה במופע והשתתף בטקס הסיום היה חדר חביב, אחד מבכירי ארגון הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה. חביב נאם לקהל כשמאחוריו עומדים הילדים המחופשים. הוא הודה בנאומו להנהלת בית הספר ובאופן אירוני דיבר על כך שילדי עזה חולמים לחיות, לשחק, לרקוד ולשיר כמו שאר ילדי העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים