שתף קטע נבחר

דייהטסו סיריון - שרירים קטנים

לדייהטסו סיריון מבנה של מיני, וכוח של מקסי. למה זה טוב

היו ימים בהם דייהטסו הייתה כוכבת טבלת המכירות הישראלית - אבל הם כנראה כבר לא יחזרו. היבואן נמצא בתקופה של שינויים גדולים ואולם התצוגה שלהם ריק באופן מבהיל, למעט הטריוס החדש (ראה ידיעה נפרדת). הסיבה היא השינוי המשמעותי בהיצע הדגמים. האפלאוז, השאראד והגראן-מוב נעלמו, ללא תכניות חזרה. מה קרה? בהמשך למעורבות הגדלה של טויוטה בדייהטסו, יתמקד היצרן היפני הקטן במה שהוא עושה טוב במיוחד: מכוניות קטנות. זה אומר מכוניות סופר-מיני שונות ובעיקר מיני זעירות המיועדות לשוק המיקרו היפני. הארגון המחודש מותיר את היבואן עם היצע מוגבל מאד, כאשר הנורית היחידה בחשכה היא הסיריון. זו חדרה לארץ בצורה מוצלחת אך נאבקה בתחילה בשער יין גבוה. כעת היא חוזרת לכותרות בזכות גרסה חדשה וחזקה, והיא כרגע לפחות הקטנה האוטומטית החזקה בארץ. ואפילו המחיר נראה תחרותי…
העובדה שהסיריון שווקה עד כה עם מנוע 1.0 ל' הפכה אותה בעיני הקהל למכונית עירונית קטנה, למרות שמבחינת מידות היא נעה בין סופר-מיני למיני. ולכאורה, ניסיון לשווקה עם מנוע 1.3 ליטר עלולה להיות בעיה קלה. אלא שהפרש המחיר מול הגרסה צנועת הנפח הוא כה קטן, עד שלא מתעוררת בכלל שאלה זו. אולי כדאי דווקא לשאול אם לא ניתן היה להוזיל אם כך את הקטנה יותר בכמה אלפים טובים?

פשוט מדי

למרות שזו עדיין הסיריון המוכרת לנו, הרי שהגרסה החדשה נראית שונה מהותית, בעיקר כאשר היא עוטה צבע ירוק-תפוח חדש. עם ספוילרים מלפנים ומאחור, מפתנים מורחבים, יחידות תאורה חדשות ונוספות, חיפויי כנפיים וכיסויי חישוקים נאים היא נראית שרירית יותר ומלאת חיים.
כניסה לתא הנוסעים מגלה שכאן לא נעשתה עבודה נמרצת מדי. מצד אחד יש כאן מושבים נאים מבעבר עם ניחוח ספורטיבי ואפילו קצת יותר אריג על הדלתות. מאידך, שלל פריטים פשוטים ופשטנים מדי נותרו במקומם, וחבל. ומה שמוכנים לקבל בסיריון 1000, קצת יותר קשה לעכל באלף שלוש מאות חזקה. הפלסטיק נראה פשוט מדי למרות הגוונים החדשים, שלא להזכיר את בורר ההילוכים הדק והמכוער למראה שמזדקר מהרצפה.
תאורת הפנים פשוטה מדי, ואין כל סדר הגיוני בשורות המתגים הזעירים החבויים מימין להגה. אלה יכולים לבלבל נהג מקצועי שלא לדבר על חלק ניכר מרוכשי הסיריון. ולא רק שרוב המתגים מוסתרים, רובם לא זכו לתאורת חיווי הולמת. מפריע במיוחד הוא מתג העברת תיבת ההילוכים למצב חצי אוטומטי - קל יותר להפעיל אותו עם הברך מאשר עם היד. במקרה זה, למרות תוספת הנוחות התיאורטית, נראה כי המעצבים-מתכננים ניסו לחסוך ולא להרכיב בורר הילוכים שונה, ורק לכן מיקמו מתגי החלפת הילוכים על ההגה עצמו. אולם צורת ההגה קובעת את מיקומם נמוך מדי, וההבדל בין המתג שמעלה הילוך לזה שמוריד אינו גדול דיו לתפעול נוח וברור. מכל שאר הבחינות אין הרבה שינוי. מרחב הפנים לנוסעים מפתיע לטובה, ואפילו תא המטען מציע אזור נרחב לטעינה, גם אם הוא מרופד בפשטות רבה מדי.

יש מנוע!

אלא שהבשורה האמיתית של הסיריון הקטנה שוכנת בחרטום, עם מנוע 1.3 ל' הסדרתי החזק בארץ, ומהחזקים בתעשיית הרכב. בעזרת תזמון שסתומים משתנה חלצו דייהטסו לא פחות מ-102 כ"ס שהופכים את הסיריון כאמור לקטנה האוטומטית החזקה בארץ. זהו מנוע עם אופי מיוחד, כזה שמגיע לשיאו ב7000- סל"ד ומוכן למשוך עוד קצת עד לקו האדום ב7500- סל"ד. יחידת כוח לא שגרתית זו מתעוררת לחיים רק בסל"ד גבוה כמובן, ושם היא חושפת את שריריה, ואת קולה הצרוד משהו. אולם, השידוך ליחסי העברה ארוכים פוגע ביכולת לנצל את הפוטנציאל הזה. מי באמת צריך הילוך שני שמגיע ל-140 קמ"ש? אם לא די בכך, הרי שהתיבה אינה אוהבת להוריד הילוכים בסל"ד גבוה (גם במצב ידני) ופשוט מאיטה את הקצב. בעיר, למרות הכל, היא מפגינה אופי זריז ונמרץ, ורושמת הצלחות מרשימות במיאוצי רמזורים חסרי חשיבות.

התנהגות?

התנהגות הכביש של הסיריון טובה אמנם מהשאראד היוצאת, וגרסת ה1.3- עולה בכך על גרסאות ה1.0 ל'. ואולם מול תוצרת אירופה היא משאירה רושם סביר לכל היותר. בגלל גובה המרכב והצמיגים הקטנים יחסית, לא משדרת הסיריון את הביטחון הדרוש לנהג. היציבות הכיוונית מושפעת מרוחות צד ורחוקה מלהרשים.
בסיס הגלגלים הקצר אחראי לעצבנות הקלה בחלק האחורי, והיגוי חסר תחושה רק מוסיף על אי הנוחות במושב הנהג. אז נכון, בזכות המנוע ואותו בסיס גלגלים קצר, היא מציעה אופי זריז, אשר בידיים מיומנות יכול אפילו להפוך מהנה מדי פעם. אך נוחות הנסיעה לעולם אינה מרשימה, ובנסיעה עירונית מתווספים לרשימת המינוס גם רעשי מתלים מיותרים.

ובכל זאת…

הסיריון אינה סופר-מיני טיפוסית. התחושה בה דומה יותר למכונית עירונית קטנה שספגה כמות נכבדה של פלפל בחרטומה. לאור פער מחירים של 3,000 שקל בלבד, היא ללא ספק עסקה משתלמת מול הסיריון 1.0 ליטר - מול המתחרות האחרות הסיפור שונה.
קשה מאוד להשוות אותה למכוניות קרובות במחיר ובעלות שם כמו הקליאו וה206- שמעבירות מסר הרבה יותר מוצק ובטוח ומציעות תא נוסעים מהודר יותר. מה שיש לסיריון לעומתן הוא מוניטין אמינות מצוין. לשאראד שהייתה הרבה פחות מוצלחת זה סייע לרשום הצלחות גדולות, ולמעשה אין סיבה שלא לראות זאת קורה שוב.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו סיריון 1.3
מראה חביב, וירוק
תא נוסעים משופר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים