שתף קטע נבחר

פרל הרבור

לפני 60 שנה הפתיעו מטוסי הזירו של מיצובישי את נושאות המטוסים האמריקאיות, ובפעולה יעילה להחריד השמידו את הצי בפרל הרבור. האם יצליח הפג'רו לעשות אותו דבר לגרנד-צ'רוקי?

דווקא בצילומים שלאחר מעשה, כשאפשר סוף סוף לעצור, להסיר את האבק, לנוח ולהתבונן בשקט ובשלווה במיצובישי פג'רו ובג'יפ גרנד-צ'רוקי המגודלים - רק אז מתחילים להבין עד כמה הם שונים. כי יש אמנם יותר משתי דרכים לרדת לשטח, יש המון דרכים לנהוג בכביש, אבל קשה למצוא גישות כל כך שונות לאותה פעולה בדיוק.

לכאורה ההבדלים בין השניים כה גדולים, שעצם ההשוואה כמעט מוטלת בספק. פער המחירים בין הצ'יף האינדיאני ללוחם היפני עומד על כ-70 אלף שקל במקרה הטוב. האחד מצויד במנוע שמונה צילינדרים תאבי בנזין צלול ורב-אוקטן, בעוד האחר לוגם סולר כהה, שמנוני ומסריח. ביפני מקום נוח לשבעה, השני ירגיש מכווץ גם עם חמישה. וכמובן, האחד מגיע מארצו של הדוד סם עם כל המשתמע מכך, השני נחת אצלנו לאחר טיסה מהמזרח הרחוק.

אבל יש בכל זאת מהמשותף לפג'רו ולצ'רוקי: לא רק שכל אחד בדרכו מציג תפיסה ייחודית בתחום, שניהם הפכו לסמל הצלחה בתרבות המוטורית הישראלית. סמלי אופנה, סטטוס, שילוב של מצליחנות, חדוות נעורים, טוב טעם וסגנון חיים ספורטיבי החורג מהשגרה.

חוץ מזה, כבר עכשיו אנחנו יכולים לגלות שמעט מאוד בעלי פג'רו יסרבו להודות שבסתר לבם, עמוק בפנים, תמיד חלמו על גרנד-צ'רוקי, או ריינג'-רובר אולי, או מרצדס M, או BMW X.

פורסם לראשונה

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יעילות יפנית...
יעילות יפנית...
או פינוק אמריקאי?
או פינוק אמריקאי?
הבחירה תלויה...
הבחירה תלויה...
לא רק ברגש אלא גם במצב הכיס
לא רק ברגש אלא גם במצב הכיס
מומלצים