שתף קטע נבחר

הרכבת קיבלה מרובינשטיין היתר לשירותי תקשורת

בעקבות היתר זה תקים חברת החשמל, המחזיקה סיבים אופטיים על פני 2,000 ק"מ, חברה בת שתספק אף היא שרותי תקשורת

משרד התקשורת יעניק לרכבת ישראל רשיון מצומצם, שיאפשר לרכבת להחכיר שירותי תקשורת באמצעות מערך הסיבים האופטיים שלה. כך קבע היום (יום ג') היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, בהודעתו לשר התקשורת, בנימין בן אליעזר.
לרכבת ישראל יש מערך סיבים אופטיים באורך 280 ק"מ, הנפרש מאזור חיפה והקריות, ועד באר שבע. מערך הסיבים האופטיים משרת את מערכות התקשורת, האיתות והבקרה של הרכבת, אולם קיבולת המערך מנוצלת בצורה חלקית ביותר.
משרד התקשורת העניק בינואר 2000 רשיון נרחב לרכבת, למכירת שירותי תמסורת באמצעות הסיבים האופטיים שלה, אולם מתן הרשיון נתקל בהתנגדות במשרד המשפטים. במשרד טענו כי הרשיון יוביל פעילות החורגת מתחום הובלת נוסעים ומטענים, המוסדר בחוק.
רובינשטיין הסביר היום שחרף הספקות המשפטיים הנובעים ממתן ההיתר לרכבת, הוא רואה חשיבות בניצול של משאב הנמצא בידי גוף ציבורי.
בעקבות קבלת הרשיון ממשרד התקשורת בינואר, החלה הנהלת הרכבת בניהול מו"מ עם פלאפון, סלקום ויורוקום, למכירת שירותי תמסורת. המו"מ עם החברות הוקפא לאחר שהנושא הועבר להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה.

חברת החשמל נכנסת לתמונה

לחברת החשמל יש מערך סיבים אופטיים באורך 2000 ק"מ, הפרוש ברחבי המדינה כולה. המערך משרת את התקשורת הפנימית בין תחנת הכוח של החברה.
בעקבות החלטתו של רובינשטיין נודע ל-ynet כי בחברת החשמל שוקלים מחדש את כוונתם להקים חברה בת שתספק שירותי תקשורת דרך סיבים אלו לחברות התקשורת הישראליות.
בחברת החשמל התכוונו להקים את החברה לפני שנה, אולם, הקפיאו את הרעיון בעקבות הסתייגויות במשרד התשתיות.
דובר חברת החשמל, דדי גולן, מסר בתגובה ל-ynet: "מקובל במדינות רבות שחברות חשמל מוכרות גם שירותי תמסורת באמצעות הסיבים האופטיים, וזאת על ידי חברות בנות. חברת החשמל תלמד את החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ותחליט על צעדיה בעתיד".


לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
משה שי
רובינשטיין. ניצול משאבים
משה שי
ברק אוסרוביץ
רכבת ישראל. 280 ק"מ של סיבים אופטיים
ברק אוסרוביץ
מומלצים