שתף קטע נבחר

דחייה בהשלמת הפרטת קווי התחבורה הציבורית

סופרבוס, שאמורה להפעיל קווי אוטובוס ברמלה-לוד, ביקשה הארכה עקב גיוס נהגי החברה למילואים

השלמת הרפורמה בהפרטת קווי התחבורה הציבורית של אגד נדחית. חברת סופרבוס, שאמורה היתה להתחיל בהפעלת קווי האוטובוס באזור רמלה-לוד, מודיעין עילית וקרית-ספר ב-15 באפריל, ביקשה ממשרד התחבורה לדחות את מועד הפעלת הקווים עד ל-6 במאי. החברה אמורה להפעיל 80 אוטובוסים בקווים אלה.
הנימוק הרשמי לבקשת הדחייה הוא המצב הבטחוני, שבעקבותיו גוייסו נהגים רבים מבין 100 הנהגים של החברה. כמו כן, גוייסו שלושה מבין המנהלים הבכירים בחברה. משרד התחבורה פנה לאגד בבקשה שימשיך להפעיל את הקווים באזור עד למועד כניסתה של החברה החדשה.
אגד נענה לפנייה.
אלי בלליוס ודני שבי, המייצגים את בעלי המניות בסופרבוס, הכחישו הערכות, לפיהן הרקע לדחייה נעוץ בחילוקי דעות בין בעלי המניות על דרך הפעלתה של החברה. הגורמים לדחייה הם בעיקר בטחוניים. כמו כן, יש עיכוב בהכנת אוטובוסים על-ידי מפעל הארגז. גם אם יש חילוקי דעות בין בעלי המניות, הדבר לא ימנע מהחברה להפעיל את הקווים במועד החדש שנקבע, אמר מנכל סופרבוס, אלי בלליוס.
בתוך כך נודע, כי איגוד קציני הבטיחות פנה למשרד התחבורה בדרישה לבטל את הרשיון שניתן לחברת מטרופולין, שבבעלות תור-בוס וחברת ההשקעות אתגל, להפעלת קווי אוטובוסים בין באר-שבע לתא. האיגוד טוען שהחברה אינה מפעילה קצין בטיחות כנדרש בחוק.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי החברה משתמשת בשירותיו של קצין הבטיחות של החברה-האם, תור-בוס. יו"ר איגוד קציני הבטיחות, יעקב רוזנטל, אמר בתגובה, כי החוק מחייב כל חברה להעסיק קצין בטיחות. גם אגד מעסיקה קצין בטיחות בכל אחת מחברות הבת שלה. אם משרד התחבורה אישר את המצב הקיים, הוא פשוט עובר על החוק שהוא אחראי ליישומו.
מחברת מטרופולין נמסר בתגובה, כי בעקבות פניית משרד התחבורה העבירה החברה לאישור המשרד שם של קצין בטיחות שכבר מועסק בחברה במשרה מלאה. בחברה מקווים לקבל את אישור המשרד להעסקתו עד סוף השבוע, ובכך לפתור את הבעיה.



לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום ידיעות אחרונות
"בגלל המצב הבטחוני"
צילום ידיעות אחרונות
מומלצים