שתף קטע נבחר

בלעדי: איך אגד מנסה לשפר את שורת ההכנסות

ל-ynet נודע כי אגד גובה מפונדקי הדרכים בדרך לאילת 50 שקל על כל אוטובוס שעוצר. במסעדת חצבה לא הסכימו, ובדימונה הסכימו רק בתנאי שאצלם תהיה העצירה הראשונה - ולכן בקו מאילת לתל אביב לא תהיה הפסקה עד דימונה

חברת אגד מנסה לשפר את שורת ההכנסות שלה בקו תל אביב-אילת, באמצעות גביית כסף מפונדקי הדרכים על כל אוטובוס שעוצר. כך עולה ממסמך פנימי של החברה שיצא בשבוע האחרון והגיע ל-ynet.
מהמסמך, שהוציאה הנהלת אגד לנהגים בקו מאילת לתל אביב, עולה כי נאסר עליהם לבצע עצירה יזומה בכביש הערבה, אלא רק בתחנה המרכזית בדימונה, החל מה-2 ביוני. בהודעה שנמסרה לנהגים נכתב בהדגשה כי "לא יתבצעו הפסקות מנוחה בכיוון לאילת וממנה בתחנת הדלק חצבה, ותהיה הפסקה אחת מאילת לתל אביב (בדימונה)". בקו מתל אביב לאילת, יהיו מעתה שתי עצירות: אחת בדימונה והשנייה בק"מ 101 (כושי).
עוד נכתב במסמך, כי "הנהגים המגיעים להפסקת המנוחה במקומות המאושרים צריכים לחתום על טופס המאשר את הגעתם למקום. חתימה זו מהווה בסיס להתחשבנות בין אגד לבין בעלי העסקים. כלומר, כל עצירת אוטובוס מהווה הכנסה כספית נוספת לקופת האגודה".
ל-ynet נודע, כי אגד הציבה בפני המסעדות בצדי הדרכים בקו תל אביב-אילת תנאי לעצירת האוטובוסים: על כל אוטובוס שעוצר תשלם המסעדה 50 שקלים, שייאספו בסוף כל חודש לסכום כולל של סך כל האוטובוסים שעצרו. מאחר שמדובר בעשרות אוטובוסים ליום (לשני הכיוונים) מדובר בתוספת הכנסה יומית של אלפי שקלים לאגד.
מסעדת חצבה שבכביש הערבה לא הסכימה להסדר זה, ולפיכך באגד אוסרים על הנהגים לעצור שם. ל-ynet נודע, כי המסעדה בדימונה הסכימה להסדר, אך בתנאי שהעצירה בדימונה תהיה העצירה הראשונה של האוטובוס - וזו כנראה הסיבה שבגינה אין עצירה מאילת ועד דימונה - למרות שמדובר בנסיעה של יותר משעתיים (כ-200 ק"מ) שעשויה להיות מאוד מעייפת - הן לנהג והן לנוסעים.
אגד אף הגדילה לעשות והודיעה, כי נהגים שיעצרו לא במקומות המוסדרים, ייענשו. ל-ynet נודע, כי שלושה נהגים כבר קיבלו דו"ח מפקחים לאחר שעצרו במסעדות שאין להם הסדר עם אגד, והורידו להם מהשכר 10 שעות מהמשכורת.

אגד: נוסעים התלוננו

מאגד נמסר בתגובה, כי "הדברים הם בבחינת עורבא פרח. לאחרונה - בעקבות תלונות של נוסעים בקו לאילת החלטנו לעשות סדר בציר הנסיעה בקווים, וקבענו לכל הנהגים מקומות עצירה מוסדרים ומוסכמים לצורך הפסקת התרעננות. זאת, כדי למנוע מצב שבו נהגים היו עוצרים בדימונה, וכעבור 40 דקות היו עוצרים שוב בחצבה - למורת רוחם של נוסעים רבים".
עוד נמסר מאגד, כי "אנחנו אכן עורכים רישום לאוטובוסים שעוצרים מסיבות עסקיות של אגד. הפיילוט הזה ירוץ בתקופת הקיץ, ולאחר מכן יוחלט אם הוא יימשך".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים