שתף קטע נבחר

רכבת ישראל שינתה את הלו"ז - והנוסעים זועמים

הבוקר עידכנה רכבת ישראל את לוחות הזמנים בקווים השונים, והנוסעים זועמים. עיקר הטענות: ביטול של רכבות או עצירות, קישורים בעייתיים ומועדי הגעת רכבת מוזרים לתל אביב בבוקר מדרום הארץ

בשעה טובה ומוצלחת, השיקה רכבת ישראל את תחנת הרכבת בשרות ההגנה בתל אביב ובמקביל הכריזה על לוח זמנים חדש. מרוב התלהבות על כמות הרכבות החדשה, על התחנה החדשה ועל לוח הזמנים החדש, נשכחה ככל הנראה העובדה שלוח הרכבות החדש צריך גם לשרת נוסעים.
נוסעים רבים, שהתעוררו הבוקר ללוח הזמנים החדש של רכבת ישראל גילו כי הם נפגעים ממנו. א', נוסעת ממורמרת, מציינת כי במקום לעודד את האנשים להשתמש ברכבת על פני מכוניות פרטיות, ובמקום לקצר את זמני הנסיעה, רכבת ישראל מאריכה אותם, ומעודדת את הלקוחות להשתמש ברכבים פרטים. "מבחינתי, ומבחינת חברי לעבודה לוח הזמנים החדש אומר לנו 'רק לא רכבת'. קצה נפשנו במרוץ אבוד כנגד השעון במטרה לתפוס את הרכבת, תוך כדי שמירה על שיווי משקל במדרגות, כשהאלטרנטיבה היא לחכות שעה בתחנה. רכבת ישראל איבדה לקוחה ששילמה קרוב ל-1000 שקל מדי חודש.
ל-ynet נודע, כי גם בקרב עובדי הרכבת נשמעות טענות כאילו לוח הזמנים החדש אינו מוצלח והוא ישונה בקרוב.

הנפגעים

כל מי שצריך להגיע לפארק התעשייה החדש בקיסריה, או גר באזור פרדס חנה ומעוניין לנסוע לכיוון חיפה, גילה הבוקר כי הרכבת עוצרת בתחנה רק פעם בשעה ולא פעמיים בשעה.
נוסעי הקו מראש העין, המבקשים להחליף מתל אביב לרכבת פרברית צפונה, ייאלצו לשבור שיא עולמי בריצה, כשההפרש בין הרכבת המגיעה לזו היוצאת הינו דקה בחלק מהמקרים, ופחות מכך במקרים אחרים.
נוסעי הקו מבאר שבע לתל אביב, שיצאו ברכבת של 07:22 ועד היום הגיעו לתל אביב בערך ב-08:40 בבוקר ויכלו להגיע בזמן לעבודה (בהנחה שהם מתחילים ב-9:00), יגיעו היום לתל אביב בשעה 9, מאחר שהרכבת יוצאת 18 דקות מאוחר יותר, ונוספה לה תחנה בתל אביב (ההגנה). בעקבות זאת רבים מהם ייאחר לעבודתם (בהנחה שהם בכלל ימשיכו לנסוע ברכבת). נוסעי אותו קו בדיוק, שבעבר הגיע עד ראש העין, נאלצים כיום להחליף רכבת ולהמתין כחצי שעה עד שיעלו לרכבת לראש העין.
הנוסעים המגיעים מבאר יעקב גילו כי כמות הרכבות הפוקדות את התחנה הצטמצמה פלאים, ועל כך אף שיבשו היום את תנועת הרכבות.

המרוויחים

עם זאת, מהצצה קצרה בלוח הזמנים, גם גילינו כמה מרוויחים. המרוויחים הגדולים הם תושבי רחובות, הנהנים משלוש רכבות בכל שעה לכיוון צפון, במקום שתיים עד עתה.
מרוויחים נוספים, הם עובדי פארק ההיי-טק מת"מ הסמוך לחיפה, אליו מגיעה הרכבת כעשר דקות מוקדם יותר מאשר בלוח הקודם (בערך רבע שעה לפני כל שעה עגולה) כך שהללו לא יאחרו לעבודה.

הרכבת: אי אפשר למשוך את השמיכה לכל הכיוונים

מרכבת ישראל נמסר בתגובה, כי לוח הזמנים הקודם הוכן בשנת 1999 והוא אינו מתאים יותר לצרכי הרכבת וציבור הנוסעים. "בבניית לוח הזמנים החדש ניסינו להוסיף רכבות בשעות השיא. ואכן ברוב המקרים הצלחנו לשפר ולייעל את השירות. הגענו לשלוש רכבות בשעה מרחובות לתל אביב, והוספנו רכבות בקווים נוספים ובתמורה צמצמנו עצירות בקווים הנמצאים כנגד עומס התנועה. בדרך כלל שעושים שינויים יש אנשים שהשינוי פוגע בהם, אך אנו מנסים לצמצם זאת למינימום. אם יהיה צורך - נתקן את לוח הזמנים".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים