שתף קטע נבחר

הממשלה נכנעה לאל על - ישראייר לא תטוס לניו יורק

הממשלה החליטה לתמוך בהצעתו של שר התחבורה, אפרים סנה, ולא לאפשר לישראייר לטוס בקו תל אביב-ניו יורק. בהחלטת הממשלה תמכו שרי המפלגות הדתיות ומפלגת העבודה. ישראייר: אנו מחכים להחלטת בג"ץ ביום ה' הקרוב

הממשלה החליטה הבוקר (א') לתמוך בשר התחבורה אפרים סנה, ולאסור על חברת ישראייר לטוס בקו תל אביב-ניו יורק.
ההחלטה התקבלה בניגוד לדעתם של ראש הממשלה, אריאל שרון, ושר האוצר סילבן שלום. 13 שרים ביניהם, שרי המפלגות הדתיות ושרי מפלגת העבודה תמכו בהחלטת הממשלה.
הדיון בהצעה עלה בישיבת הממשלה בעקבות עתירתה של חברת התעופה ישראייר לבג"ץ, לפני כשבועיים, נגד החלטת שר התחבורה, אפרים סנה, לאסור עליה לבצע טיסות שכר לניו-יורק.
בעתירתה טענה ישראייר: "מהמועד בו הודיע שר התחבורה שאינו מתיר לישראייר לטוס לניו יורק קפצו מחירי הטיסות לניו יורק בכ-300 דולר. פנינו שוב בבקשה מנומקת בנסיון לשכנעו לשנות את ההחלטה, אך ללא הצלחה".
העותרת, באמצעות עו"ד אבנר ירקוני, טענה, כי צעד זה של שר התחבורה נעשה שלא בהתאם לתקנות הטיס ובניגוד לחוק יסוד חופש העיסוק, שכן הנימוק איננו מקצועי תעופתי כלל. "ניו-יורק הינו היעד העמוס ביותר בעולם לטיסות מתל אביב ולכן אין כל ספק שצריכות להיות טיסות שכר בקו זה. כך הוא המצב בלונדון, פריז, אמסטרדם ושאר היעדים העמוסים", טענה העותרת.
הבוקר הציע השר שלום לאפשר לישראייר להתחרות באל על על הטיסות בקו תל אביב-ניו יורק, ובכך לאפשר הורדת מחירים ושיפור השירות לקראת עונת הקיץ, בה עולה הביקוש לטיסות בקו זה. כאמור, הממשלה קיבלה את עמדתו הנגדית של סנה, שהתנגד לפתיחת השוק לתחרות. זאת, מחשש שצעד זה יפגע באל על, אשר נמצאת כעת בתהליכי הבראה ויגרום לירידה בהכנסותיה.
בעקבות ההחלטה, אמר שלום, כי "האזרח הישראלי הפסיד מהחלטת הממשלה. הנוסעים בקו תל אביב-ניו יורק יכלו לרכוש כרטיסי טיסה במחיר נמוך משמעותית ולקבל שירות טוב יותר". שר האוצר הדגיש כי "עמדת הממשלה היתה מדיניות של 'שמים פתוחים', עידוד תחרות והורדת מחירים. הצעת שר התחבורה לא לפתוח את הקו לתחרות תמנע מהנוסע הישראלי את כל אלו".

סנה: זורים חול על עיני הנוסעים

שרהתחבורה אמר בתגובה לביקורת על החלטת הממשלה, כי מי שטוען כי ההחלטה תיפגע בציבור הנוסעים, זורה חול בעיני הציבור ומעלים את האמת, שכן מתן היתר כזה לחברת ישראייר תפגע אנושות בחברת אל-על וציבור הנוסעים יהיה זה שישלם בסופו של דבר את מחיר קריסת אל-על. סנה אמר בישיבת הממשלה כי "פגיעה בקו לניו יורק , שהוא הקו הרווחי ביותר של חברת אל על, תסב נזק בשיעור של כ-37% מהכנסות החברה".
שרי המפלגות הדתיות העלו במהלך הדיון את השאלה בדבר הרגלי הטיסות של ישראייר בשבת.
סבינה בירן, מנכ"ל ישראייר, אמרה ל-ynet, כי החברה ממתינה להחלטת בג"צ בעניין, שתינתן ביום חמישי הקרוב. בירן אמרה כי החלטת הממשלה הינה פוליטית ולא מקצועית.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אל על. ממשיכה להינות מתמיכת הממשלה
ישראייר. החלטה פוליטית ולא מקצועית
מומלצים