שתף קטע נבחר
 

740 התנגדויות לרכבת הקלה בגוש דן

רוב ההתנגדויות הן של סוחרים בשדרות ירושלים ביפו, שמבקשים שקו הרכבת הראשון, "הקו האדום", יהיה תת-קרקעי

740 התנגדויות כבר הוגשו נגד התוכנית ל"קו האדום", קו הרכבת הקלה הראשון בגוש דן.
פרויקט הרכבת הקלה מורכב משתי תוכניות מתאר מחוזיות. תמ"מ 1/5 לתוואי הרכבת מבת-ים ועד צומת גהה ותמ"מ 12/3 לתוואי הרכבת מצומת גהה ועד התחנה המרכזית בפתח תקוה. אורך התוואי הוא 22 ק"מ וזמן הנסיעה המשוער, מקצה אחד של הקו לקצהו השני, אמור להיות 43 דקות. על פי התכנון, אמור הקו להתחיל לפעול בשנת 2009.
תמ"מ 1/5 ותמ"מ 12/3 הופקדו לעיון הציבור בסוף חודש ינואר. לאור בקשות שהגיעו מגורמים ציבוריים ופרטיים, החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה להאריך את מועד הגשת ההתנגדויות בחודש נוסף, כך שב-11 ביוני הסתיימה תקופת הגשת ההתנגדויות.
לתמ"מ 1/5 הוגשו קרוב ל - 700 התנגדויות, רובן של תושבי יפו וסוחרים לאורך שדרות ירושלים ביפו, המעונינים כי תוואי הרכבת בשדרה יהיה תת קרקעי ולא עלי כפי שנקבע בתכנית המופקדת. מחוץ ליפו הוגשו לתמ"מ 1/5 כ-20 תנגדויות. לתמ"מ 12/3 הוגשו כ - 20 התנגדויות.
ישיבת השימוע הראשונה התקיימה אתמול (ב') באולם דוהל בתל אביב. במהלכה הציגו המתכננים, חברת נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים, את תוכניות חוקרים שישמעו את ההתנגדויות: יחזקאל הרמלך, לשעבר ראש עיריית רחובות ונורית ג'רבי, אדריכלית ושמאית מקרקעין. כל 740 המתנגדים הוזמנו לישיבה. יתר ישיבות השימוע יתקיימו במהלך החודשיים הקרובים ואליהן יזמן כל מתנגד בנפרד, כדי לשמוע את טיעוניו.
אתמול פורסם כי המכרז המוקדם ל"קו האדם" נדחה בשנית, הפעם לסוף חודש אוקטובר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"הקו האדום". עוד ארוכה הדרך
מומלצים