מצית מכוני הליווי הורשע ברצח 4 נשים
השופטים לא קיבלו את טענתו של יריב ברוכים לאי שפיות וקבעו כי הצית את מכון הליווי בתל אביב ביודעין. אמו: "רבנים כמו עובדיה יוסף ואמנון יצחק השפיעו עליו". התובעת: "האידיאולוגיה הפנאטית היתה בבסיס העבירות"
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע הבוקר (ב') את יריב ברוכים, ברצח ארבע נשים, כשהצית מכון ליווי בו עבדו ברחוב גולומב בתל אביב. השופטים לא קיבלו את טענתו של ברוכים לאי שפיות וקבעו כי ביצע את המעשים ביודעין.
ב-10 באוגוסט 2000 הצית ברוכים ארבעה מקומות בתל אביב - את וידאו אמסטרדם ברחוב אלנבי, המשמש כמכון עיסוי, את מכון בוגרשוב, את חנות ארוס בשנקין וכמו כן את קלאב 5000. חמישה ימים לאחר מכן הוא הצית את מכון הליווי ברחוב גולומב 51, בו שהו באותה עת ארבע נשים אשר נשרפו למוות.
ברוכים העיד לראשונה במשפטו בספטמבר 2000. הוא הצדיק את מעשיו בכך שהזנות מביאה להתפשטות מחלות ולהרס התא המשפחתי בישראל. בהמשך הוא אמר שקיבל אישור למעשיו מרוח הקודש: "עשיתי את המעשה מתוקף זכותי כאזרח המדינה. פעלתי כמו בשעת מלחמה, כשצריך להפר נוהל קרב", הסביר.
"הרבנים השפיעו עליו"
בתגובה להרשעתו ברצח אמר הבוקר ברוכים כי "זה עיוות דין ממדרגה ראשונה ואני מאמין שהלחץ הציבורי של חברה מושחתת ומפוררת השפיע בצורה מוחלטת על הכרעת הדין. עכשיו אנחנו מחכים לערעור".
אמו, יהודית ברוכים, פרצה בבכי לאחר מתן הכרעת הדין: "יריב חולה, אני עברתי איתו ימים ולילות. הוא הסתגר בבית 8 חודשים, לא יצא מהחדר ואמר שהוא מדבר עם המשיח. גם רבנים השפיעו עליו - בראש ובראשונה הרב עובדיה יוסף ואמנון יצחק".
התובעת, עו"ד נינה בסן, אמרה לאחר הכרעת הדין: "לא היה לי שמץ של ספק כי הוא תיכנן ויזם את המעשים, והאידיאולוגיה הפנאטית היא זו שהיתה בבסיס כל העבירות. לכן לאורך כל הדרך ניסיתי לשכנע את בית המשפט שהוא אחראי למעשיו". ברוכים צפוי לעונש של 4 מאסרי עולם.
"פעל כמו כל עבריין"
אב בית הדין, השופט נתן עמית, אמר הבוקר כי בין שלושת השופטים היו ויכוחים בנוגע להרשעתו של ברוכים והדבר גרם לעיכוב בכתיבת הכרעת הדין. הוא קבע בהכרעת הדין כי אין ספק שברוכים פעל מתוך שפיות: "לדעתי, התמונה היא ברורה ובהירה ולא משתמעת לשתי פנים. מדובר באדם, שלאחר שחזר בתשובה שם לו למטרה להילחם בתופעת הזנות ומכוני הליווי בישראל, והפך את המטרה הזו לאידיאולוגיה רבת מימדים, שבצידה תוכנית רבת היקף, מפורטת ומדוקדקת, והקפיד להשגת המטרה בפועל".
לדברי השופט, "במלחמתו זו, ובהסתות שביצע, פעל הנאשם מתוך מחשבה תחילה, תוך תכנון, הכנה וביצוע מתואמים, מחושבים וזהירים כדי למנוע סיכונים שייתפס. הוא פעל כפי שכל עבריין הפועל לביצוע העבירה היה פועל. הנאשם ידע כי הוא מפר את החוק ובמודעות גמורה לקח את החוק לידיים. העובדה שהוא עיטר את עצמו בהילה של מלך המשיח באה לדעתי מרוב השקעתו בלימודים ועל מנת לשמור על השקט הנפשי שלו ולהחמיא לאגו שלו, שכן רוב רובן של פעולותיו נעשו על ידו בלבד".