חיבור מהיר - הודעות השגיאה הנפוצות
הרשימה המלאה של הודעות השגיאה הנפוצות והאופייניות לחיבור ב-ADSL. להדפיס ולשמור, על כל מקרה שלא יהיה
שגיאה 691 | שגיאה 650 | שגיאה 678 | שגיאה 629 | |||
שגיאה 718 או 721 | שגיאה 769 | שגיאה 753 | שגיאה 651 | |||
שגיאה 645 ו-741 | שגיאה 734 | שגיאה 720 | שגיאה 602 או 633 | |||
שגיאה 751 או 752 |
* The computer can not establish a connection. check your user name and your password
הודעת השגיאה הזו, בניסוחים האמורים או בניסוח אחר, היא הנפוצה ביותר שתפגשו. משמעותה: שם המשתמש והסיסמא אינם חוקיים. שם המשתמש והסיסמא של ספק האינטרנט, כמובן, כי בגישה לבזק אין צורך בסיסמא. ולמרות זאת, רוב הגולשים פונים למוקד התמיכה של בזק עם התקלה הזו (קשה להאמין, אבל 1,808 אנשים פנו לבזק עם התקלה הזו ברבעון הראשון של השנה בלבד). סיבות נפוצות לתקלה: התקשרות ראשונה כשהסיסמא הוזנה שגויה, הזנת סיסמת הדואר בטעות, החלפה בין אותיות קטנות לגדולות, וכן הלאה.
הפתרון: בידקו פעמיים שהסיסמא הוזנה כראוי, ואם לא טעיתם נסו לאתחל את המחשב. אם זה לא עוזר פנו לספק האינטרנט.
* The computer you're dialing into does not respond to a network request. Check your server type setting in the properties of the connection.
הודעת השגיאה השנייה הכי נפוצה. משמעותה: המודם שלך לא מצליח ליצור קשר עם שרת הADSL-. לעיתים יתלווה לתקלה הזו הבהוב של אחת מנורות המודם (TX). סיבות אפשריות: המודם יצא מסנכרון, הפרעות בקו, הגדרה שגויה של Firewall, תקלות בציוד. לא פחות מ-1,313 איש פנו למוקד בזק עם התקלה הזו.
הפתרון: ראה הסעיף בעיות סנכרון בחלק תקלות ADSL.
עוד הודעת שגיאה נפוצה מאד (1,277 פונים). סיבות אפשריות לתקלה: הגדרות לא נכונות בחייגן (כולל מספר חיוג שגוי לספק האינטרנט), בעיית סנכרון, בעיה בדרייבר של המודם, תקלה פיזית בכרטיס הרשת, בציוד הכבלים או במודם.
הפתרון: ברוב המקרים סנכרון מחדש יפתור את הבעיה (ראה הסעיף בעיות סנכרון בחלק תקלות ADSL). אם לא, ייתכן שיש בעיה במודם. אבל לפני שמתקשרים לספק, כדאי לבדוק אם יש במחשב שני כרטיסי רשת המותקנים עם אותם מספרי IP. אם אין, מסירים את תוכנת החייגן וכל מרכיבי הרשת, מאתחלים ומתקינים מחדש. טיפ: יש לשים לב לשוני בהגדרות החייגן במחרוזת הHOST- בין מודם אלקטל למודם של אורכית.
* The computer you are dialing can not establish a connection please try again.
ההודעה הזו אומרת שנותקת על-ידי המחשב המרוחק. הסיבות לתקלה יכולות להיות רבות - כבל לא תקין, מודם לא מסונכרן, מודם מכובה, הגדרות לא נכונות.
הפתרון: התחל עם ההמלצות שסעיף בעיות סנכרון בחלק תקלות ADSL. אם הכל תקין, ואתה משתמש ב Firewall-, נסה להסיר אותו ולהתחבר מחדש. אם זה עוזר, בדוק את ההגדרות שלו. אפשרות נוספת, אם כי נדירה, היא שהשרת של בזק או ספק האינטרנט נפל. התקשר אליהם.
* The remote computer did not respond / Can not establish connection
* Remote PPP peer is not responding
שם המשתמש והסיסמא לא נקלטו. בשונה משגיאה 691, כאן החסימה היא כנראה מכוונת. אולי משום שניסו לפרוץ את החשבון שלך או, נניח, משום שלא שילמת את החשבון. אפשרות נוספת, נדירה יחסית: תקלה בשרת האימות בבזק או אצל ספק האינטרנט (Redback). אפשרות עוד יותר נדירה: הפרעה בקו הטלפון המשבשת את שידור השם והסיסמא.
הפתרון: התקשר למוקד התמיכה.
* The specified destination is not reachable.
הסיבות והפתרון בדיוק כמו שגיאה 678.
מודם או רכיב אחר מדווח על שגיאה. הסיבות לתקלה הזו יכולות להיות: כרטיס רשת שלא מותקן נכון, הגדרות חייגן שגויות, חיבורי כבלים לא נכונים, תקלה במודם.
הפתרון: כמו בשגיאה 650.
The local computer does not support data encryption text.
The local computer does not support the required data and encryption type.
שגיאת אימות פנימי. היא מעידה על בעיה במערכת ההפעלה או בתוכנה, בדרך-כלל על הגדרות Firewall או הגדרות רשת שגויות.
הפתרון: מומלץ לבדוק התיעוד של תוכנות נוספות הקשורות לחבור האינטרנט. אם אין ממצא ברור, רצוי להסיר את התוכנות הללו ולראות אם זה פותר את הבעיה. כדאי לבדוק גם את הגדרות האבטחה בחייגן.
בעיה שנובעת מהגדרה לא נכונה של תהליך האימות, בתוכנות לסביבות NT.
הפתרון: יש לסמן Accept Any Authentication בהגדרות מאפייני האבטחה של החייגן.
* Dial-Up Networking could not negotiate a compatible set of network protocols
you specified in the Server Type settings.
המחשב סרב לבקשת הVPN-. הבעיה נובעת מהתקנת פרוטוקולי תקשורת מגירסאות שונות. זה קורה גם (ובעיקר) כאשר מבצעים התקנה של תוכנות חיצוניות, המחליפות את פרוטוקולי התקשורת המקוריים של Windows. לעיתים הבעיה נובעת מהתקנת פרוטוקול TCP/IP לא נכונה.
הפתרון: להסיר את כל מרכיבי התקשורת, כולל TCP/IP וכרטיס הרשת מלוח הבקרה / תקשורת, ולאתחל את המחשב. לאחר מכן יש להתקין מחדש, ולהקפיד לטעון את הקבצים המקוריים מתקליטור ההתקנה של Windows. בכל מקרה שבו המחשב מודיע שיש קובץ חדש יותר מזה שמנסים להתקין, לבחור "לא" (כלומר, לדרוס את הקובץ החדש עם הקובץ הישן). בסיום מאתחלים.
* The modem is being used by another Dial-Up Networking connection or another program.
* The port is already in use or is not configured for Remote Access dialout.
הבעיה הזו נגרמת לרוב מתוכנה שתוספת את יציאת הVPN- של החייגן.
הפתרון: אתחול של המחשב פותר את הבעיה ברוב המקרים. אם הבעיה לא נפתרת, יש להוריד בזו אחר זו את כל התוכנות הנטענות אוטומטית עם האתחול, ובכל פעם לאתחל ולבדוק. אפשר לעשות את זה עם התוכנית MSConfig (להקליד ולהקיש Enter משורת Run).
* A syntax error was encountered while processing a script.
* The hostname you dialed could not be found.
* The remote computer refused the VPN connection.
שגיאת מחרוזת. נובעת מהגדרת חייגן לא נכונה.
הפתרון: בדוק את הגדרות החייגן. שים לב לשוני בהגדרות החייגן במחרוזת הHOST- בין מודם אלקטל למודם של אורכית.