שתף קטע נבחר

המלצה: לבטל הצטלבויות מסוכנות בין מסילות רכבת לכבישים

העלות: כ-300 מיליון שקל. עלייה במספר התאונות הקטלניות בהן מעורבת רכבת

ועדת בינמשרדית ממליצה לבטל מיידית 30 מפגשים של מסילות רכבת עם כבישים, מכיוון שהם מהווים סכנה. הוועדה, בראשות איש משרד התחבורה אינג' ישעיהו רונן, הגדירה 8 מהמפגשים כבעלי דחיפות גבוהה ביותר לביצוע. יישום המלצות הוועדה, שהחלה בעבודתה עוד ב-1999, יימשך לפחות 4 שנים בגלל ההשקעה הגדולה בהסדרת מפגשים כאלה (כ-10 מיליון שקל בממוצע להסדרת מפגש). לרוב מדובר בבניית גשרים כדי להימנע בהצטלבות.
בשנים 2000-1997 הייתה הרכבת מעורבת ב-73 תאונות עם נפגעים, מהן 32 תאונות קטלניות. ב-4 השנים שלפני כן היתה מעורבת ב-42 תאונות, מהן 11 קטלניות. ככל שמתפתחת רשת הרכבות ומספר הרכבות הנעות על המסילות הולך וגדל, כך גדלה החשיפה לתאונות ולנפגעים. ב-2001 היתה הרכבת מעורבת ב-23 תאונות עם נפגעים, מהן 15 קטלניות – יותר מאשר כל התאונות בשנים 1996-1993.
מדו"ח הוועדה עולה, שבין השנים 1997 ל-1999 התרחשו בארץ 128 אירועי תאונות ברשת המסילות, רובם במפגשי מסילת דרך. שליש מהתאונות היו של דריסת הולכי רגל על המסילה. רכבת ישראל טוענת, שב-50% מהמקרים מדובר באירועי התאבדות. ב-40% מהתאונות נפצעו נוסעי רכב, ו-14% מהתאונות היו קטלניות.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, אומר כי יש כיום 8 מפגשים (לאו דווקא אלה שאותם קבעה הוועדה כבעלי דחיפות גבוהה) הנמצאים בשלבי ביצוע או תכנון מתקדמים.
כיום יש בארץ רק 10 מפגשים דו מפלסיים, מתוך 225 מפגשי מסילה-כביש. 112 מהם מוגנים: כאלה שיש בהם ציוד איתות, אזהרה והפרדה המופעלים בזמן אמיתי. אלא שהוועדה קבעה כי יש לשפר את תפקוד מערכות ההגנה. במקביל היא ממליצה על הגברת החינוך והאכיפה בגזרת הנהגים, וכן על הדרכת נהגי הקטרים לגבי צורת הנהיגה במפגשים עם כבישים ודרכים. רכבת ישראל תצטרך למפות ולאפיין את כל המפגשים בארץ תוך בחינת ההצדקות לצמצום מספר המפגשים, ולהגיש המלצות לשיפור ההגנה לציבור באזורי מסילות עירוניות.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
רכבת. יותר תאונות
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים