שתף קטע נבחר

עוד דחייה במכרז להקמת ה"קו האדום" בת"א

נדחה בשבועיים מועד הגשת מסמכי המיון המוקדם והמועד החדש שנקבע – 29 באוקטובר

ועדת המכרזים הבינמשרדית מסרה היום (א') כי נענתה לפנייתה של הקבוצה הרביעית בין המתמודדות במכרז להקמה ותפעול של"הקו האדום" - הקו הראשון של הרכבת הקלה באזור תל אביב, לדחות בשבועיים את מועד הגשת מסמכי המיון המוקדם. המועד החדש הוא 29 באוקטובר 2002.
הקבוצה הרביעית ציינה כי היא רוצה לצרף גורמים נוספים, בין השאר ישראליים. זו הפעה השנייה שהמועד נדחה.
מימון פרויקט בסדר גודל זה ומורכבות הפרויקט מחייבים השתתפות של תאגידים בינלאומיים מנוסים שיוכיחו חוסן פיננסי ראוי ונסיון BOT מצטבר בהקמה, ייצור ותפעול של מערכות רכבות עירוניות להסעת המונים. עד כה גילו עניין ממשי בפרויקט כל יצרני הרכבות המובילים בעולם וכן גופים בינלאומיים המתמחים בתפעול והקמת תשתית לרכבות עירוניות.
עלות הקמת "הקו האדום" מוערכת בלמעלה מ- 4 מיליארד שקל.
הכנת הנתיבים לרכבת לאורך הציר כבר החלה על ידי פנוי התשתיות . העבודות הראשונות לאורך הציר, מבוצעות ע"י נ.ת.ע - נתיבי תחבורה עירוניים, בשיתוף עם העיריות בת-ים ופתח תקוה. פינוי התשתיות מתבצע טרם בחירת הזכיינים כדי להעמיד לזכיינים נתיב פנוי להקמת מסילת הרכבת. עבודות הזכיין להקמת ה"קו האדום" הראשון ברשת הרכבות יתחילו ב- 2005 והרכבת אמורה לפעול ב- 2010.

מנכ"ל חדש לנ.ת.ע

בתוך כך, תא"ל (במיל.) ישי דותן נבחר היום למנכ"ל החדש של נ.ת.ע. דותן כיהן בחמש השנים האחרונות כסמנכ"ל תפעול באמדוקס. לפני כהן שימש כשנתיים סמנכ"ל משאבי אנוש באמדוקס. מינויו של דותן טעון אישורם של שר התחבורה, לשכת ראש הממשלה וועדת רביבי.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים