שתף קטע נבחר

MG חוזרת, ובגדול

בהמשך להבטחה שנתנה לפני שנה, מציגה MG את היורשת של ה-X80. ה-XPower SV באמת נראית יותר אגרסיבית, ויש לה גם 465 כ"ס כדי להוכיח את זה

פיטר סטיבנס, האיש שעומד בראש צוות העיצוב של MG רובר, כבר ראה לא מעט בחיים. אחרי הכל, המעצב המוכשר זכה לעבוד אצל אי-אילו יצרניות מכוניות ספורט מהשורה הראשונה ובהן מקלארן, למבורגיני ולוטוס. מה שהופך אותו לאיש המושלם בכל הנוגע לייצור מתחרה מתאימה למיטב מכוניות הספורט בעולם.
על הכיוון הזה הכריזו אנשי רובר כבר לפני כשנה, עם הצגת ה-X80 - ספורט-קופה שיועדה להתחרות בפורשה 911, מזארטי GT3200 ויגואר XK8. אלא שאותה מכונית לא סיפקה את הסחורה, וברובר החליטו להמתין עוד שנה כדי לחשוף את המתמודדת החדשה.

XPower SV

את המכונית החדשה, מי שמהווה לדברי רובר התפתחות טבעית ל-X80, כבר מכנים בחברה "מכונית ספורט עם יכולת גבוהה". לא עוד "ספורט-קופה", אלא חורכת אספלט שמיועדת להפחיד את כל המתחרים. והיא אכן מפחידה, עם מראה אגרסיבי בהרבה מזה של ה-X80 היוצאת. היא גם מעט יותר חזקה, עם גרסה כוחנית במיוחד המייצרת לא פחות מ-465 כ"ס. וכן, היא גם קלה יותר, שלא יהיו לכם ספקות.
כמו אצל כל יצרן בריטי מכובד, ה-SV החדשה תוצע במספר גרסאות. הגרסה הפשוטה תעשה שימוש ב-V8 בנפח 4.6 ליטר המייצר 326 כ"ס. עם משקל של 1450 ק"ג, הביצועים בגרסה זו מזכירים את ה-X80, עם 5.0 שניות מעמידה למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 273 קמ"ש.
למי שמעוניין בקצת יותר תציע MG גם גרסה נוספת המיועדות לימי המסלול האהובים על הבריטים. מדובר ב-SV Club Sport, שתעשה שימוש ב-V8 בנפח 5.0 ליטר המייצר 410 כ"ס ומספיק ל-4.4 שניות מעמידה למאה קמ"ש ו-314 קמ"ש. בנוסף ייצרה החברה גרסה ייחודית לתערוכת בירמינגהם, העושה שימוש באותו V8 בנפח 5.0 ליטר, המייצר הפעם הספק מרבי של 465 כ"ס ומאפשר למכונית מהירות של 320 קמ"ש וזינוק קלאסי ב-4.2 שניות.
לדבריהם, במקרה זה מדובר עדיין במכונית חוקית לחלוטין לכביש. עם זאת, יש כאן כבר כלוב התהפכות, וגוף ומושבים עשויים סיבי פחם לטובת משקל נמוך יותר.
ב-MG מציינים כי הלקוחות המעוניינים בכך יוכלו לתפור את ה-XPower SV בהתאם למידותיהם, ויוכלו לבחור את המרכיבים בהם הם מעוניינים, החל מכלוב ההתהפכות, דרך שימוש בחומרים אקזוטיים כמו סיבי הפחם המוזכרים, ועד להרכבת ערכת ניטרו באישור המפעל!

הפעם זה באמת

בשונה מה-X80 שלא זכתה להגיע לפס הייצור, סיכוייה של ה-SV נראים יותר מרציניים. אחרי הכל, רובר נמצאת בפיגור של שנה בזמנים (לאחר שציפתה לייצר את ה-X80) ומצבה הכלכלי זועק לחידושים. וזו הסיבה שברובר דואגים כבר עתה לפרסם את מחיריה הצפויים של ה-SV - לקראת תחילת ייצור משוער בסתיו 2003. ולמי שמתעניין, מדובר במחירי מבצע של החל מ-65,000 ליש"ט.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
MG XPower SV...
אגרסיבית וחזקה יותר...
ובדרך להתמודדות מול פורשה
לחובבי המסלול...
יש גרסה ייעודית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים