שתף קטע נבחר

לראשונה: כרטיס אלקטרוני לנסיעה באוטובוס

חברת מטרופולין תחליף את כרטיסי האוטובוס והכרטיסיות המיושנים בכרטיס פלסטיק "חכם". מתי

חברת מטרופולין, המפעילה קוי אוטובוס בין תל-אביב לבאר-שבע, מתחילה בימים אלה בהפעלת "כרטיסים חכמים" שיחליפו את כרטיסי האוטובוס והכרטיסיות המוכרות. לדברי החברה, הכרטיס החכם - "מטרופס" - זהה בגודלו לכרטיס אשראי ומסוגל לשדר ולקלוט נתונים ללא כל מגע פיסי עם מקור חיצוני. בכרטיס החכם ניתן להשתמש ככרטיסיה, או "לטעון" אותו מדי פעם לשימוש חוזר. בעתיד, כך החברה, יוכל לשמש למגוון יישומים נוספים.
מחברת מטרופולין מוסרים כי ניתן יהיה להטעין מספר כרטיסיות שונות על גבי כרטיס חכם אחד. לדבריהם, משך חייו של הכרטיס הוא מספר שנים או מאות אלפי שימושים. אגב, בניגוד למקרה של אובדן כרטיסיה רגילה, כאשר יאבד הכרטיס החכם - כך מבטיחים במטרופולין - יקבל בעליו זיכוי בגובה הערך הכספי של יתרת הנסיעות שלא נוצלו. לדבריהם, כל הפעולות הכספיות המתבצעות על-ידי הכרטיס מוצפנות ברמת אבטחה גבוהה ולא ניתנות לזיוף.

מקצרים תורים

עם תחילת שיווקם של הכרטיסים החדשים ייגבה פיקדון חד-פעמי בגובה 10 שקלים, אשר יוחזר בעת השבת הכרטיס החכם. תהליך הנפקת הכרטיס יתבצע על-ידי הנהג וניתן להשתמש בו באופן מיידי. בזמן העברת הכרטיס מונפק שובר המאשר את ביצוע התשלום ומציין את מספר הנסיעות שנותרו בכרטיס. כאמור עם סיום השימוש בכרטיס ניתן לטעון אותו מחדש או לסירוגין להחזירו בכל אחד מהאוטובוסים ולקבל החזר גובה הפיקדון ששולם.
ממטרופולין נמסר כי במערכות הכרטוס האלקטרוני הושקעו למעלה מ-300 אלף דולר. כדי לעודד את הנוסעים לרכוש את הכרטיסים החכמים תציע החברה בשלב ראשון לרכוש כרטיסים המכילים 11 נסיעות במחיר של 10 נסיעות בלבד.
בכל מקרה, כך מבהירים במטרופולין, השימוש בכרטיס החכם מקצר את תהליך קליטת הנוסעים בתחנות ומצמצם את ההתעסקות של הנהג בכסף מזומן בכלל ומתן עודף בפרט.
עכשיו נותר לראות מתי יחליטו הקואפרטיבים הגדולים "אגד" ו"דן" להצטרף למהפכה.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מטרופולין. עוברים לכרטיסים חכמים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים