שתף קטע נבחר

 

תנובה נגד שטראוס: שוקו יטבתה גובר על קרלו

שוקו קרלו של תנובה איבד במהלך השנה האחרונה נתחי שוק משמעותיים, והחברה בוחנת אפשרויות שונות לקידום המותג בשנה הקרובה

חברת תנובה בוחנת אפשרויות שונות לקידום המותג שוקו קרלו בשל פגיעה במכירות המוצר לטובת שוקו יטבתה מקבוצת שטראוס. כך נודע ל-ynet. גורמים בענף טוענים, כי בתנובה מאוכזבים מהעובדה שהחברה לא הצליחה לשמור על נתח השוק שלה בשנת 2002.
מנתוני דו"ח נילסן לינואר 2003 עולה כי בשנת 2002 חלה ירידה של 9.8% במכירות שוקו קרלו 2 ליטר בכד לעומת שנת 2001. מכירות שוקו קרלו 250 מ"ל בקרטון ירדו ב-42.6% ב-2002 לעומת 2001 ומכירות שוקו בקבוק 250 מ"ל ירדו ב-12.2%.
יטבתה התחזקה בסגמנטים של החלב ושל השוקו בפרט. מכירות שוקו בכד 2 ליטר עלו ב-27% בשנת 2002 לעומת 2001 ומכירות שוקו 1 ליטר בקבוק עלו ב-19.4%.
בקטגוריית השוקו בשקית 250 מ"ל רשמה תנובה עלייה של 15% בשנת 2002 לעומת 2001 ויטבתה רשמה ירידה של 3.7% במכירות השקיות הבודדות לטובת השקיות במארזים שם נרשמה עלייה של 43.4% ב-2002 לעומת 2001.
על פי נתונים שנמסרו מחברת סטור נקסט, הבודקת את הפעילות הקמעונאית בשוק הפרטי המבורקד, נתח השוק הכספי של יטבתה בפברואר 2003 היה 48.5% משוק משקאות החלב, לעומת 25.2% לקרלו של תנובה. לעומת זאת, בחודשים ינואר-מארס 2002 היה ליטבתה נתח שוק של 43.3%, ולקרלו נתח שוק של 30.1%.
דוברת חברת תנובה מסרה בתגובה: "קרלו הוא המותג המוביל בתחום מעדני הילדים. שנת 2003 תהיה שנה מפתיעה בתחום משקאות השוקו שתלווה בהרבה מאוד מוצרים חדשים, אריזות חדשות, מבצעים, מתנות ופעילות קד"מ מסיבית".

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרלו. נחלש בשוקו
יטבתה. התחזק
מומלצים