שתף קטע נבחר

 

כשליש מהישראלים מחוברים לאינטרנט

עליה בהיקף השימוש של הישראלים ברשת, על פי סקר TIM החדש. 94% מכלל משתמשי האינטרנט גולשים לפחות פעם בשבוע ו-69% עושים זאת בתדירות יומיומית. הפעילויות המקוונות הנפוצות: חיפוש מידע, דואר האלקטרוני, הורדת קבצים וקריאת חדשות

כ–2.2 מיליון ישראלים בני 13 ומעלה משתמשים כיום באינטרנט, כ-32.8% מכלל אוכלוסיית ישראל, על פי מהדורת החורף של TIM - סקר האינטרנט התקופתי של חברת TNS-טלסקר. לצורך הסקר, הוגדר משתמש אינטרנט כל אדם שעושה שימוש כלשהו באינטרנט, בתדירות כלשהי וממקום כלשהו ומדווח על שימוש באינטרנט.
בעוד סקר TIM נגזר מנתונים שהתקבלו מהאוכלוסייה היהודית בלבד, הנתון אודות כלל הגולשים בישראל הוא הערכה המבוססת גם על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי הערכת TIM, חלקם של הגולשים הלא יהודים בקרב כלל משתמשי האינטרנט עומד על כ-10 אחוזים. עוד מעריכים הסוקרים, כי 50% מכלל משקי הבית באוכלוסייה היהודית מחוברים כיום לאינטרנט.
דורי שדמון, מנכ"ל קבוצת TNS טלסקר, מציין כי הסקר החדש מצביע על המשך מגמת הגידול בשימוש באינטרנט בישראל, על אף המיתון.
תדירות השימוש של הגולשים ברשת מצויה אף היא במגמת צמיחה. כ-69 אחוז מהגולשים הישראלים משתמשים באינטרנט כל יום או כמעט כל יום, בהשוואה ל-64.2 אחוז במאי, 2002, ו-45 אחוז ביוני, 2000. משמעות אומדן זה היא כי מדי יום נמצאים באינטרנט כ-1.5 מיליון ישראלים וכשני מיליון בכל שבוע.

מהיכן גולשים הגולשים?

כ-93% מכלל משתמשי האינטרנט נוהגים לגלוש מן הבית וכ-53% נוהגים לגלוש גם ממקומות אחרים מחוץ לבית (32 אחוז במקומות עבודה, 19 אחוז בבתי הספר או באוניברסיטאות ו-15 אחוז ממקומות אחרים). 7% מכלל משתמשי האינטרנט אינם גולשים מן הבית כלל (רק ממקומות אחרים).
שימושי האינטרנט השכיחים ביותר הם חיפוש מידע ונתונים (86% - ירידה של כשני אחוז), דואר אלקטרוני (81% - (עליה של כשני אחוז), הורדת תוכנות או קבצים (כ-63% - ירידה משמעותית של כשישה אחוזים), קריאת עיתונים/חדשות (כ-51%), צ'טים (כ-34%), משחקים (כ-42%), קניות והזמנת שירותים (כ-35%), ביצוע פעולות בנקאיות/פיננסיות (כ-37%), השתתפות בפורומים/קבוצות דיון (כ-25%) והאזנה לתחנות רדיו (כ-20%).
ירידה קטנה דווחה בשיעור המשתמשים שקוראים חדשות ברשת (50.6 אחוז בפברואר, 2003, בהשוואה ל-53.1 אחוז בסקר הקודם. למרות זאת, תחום החדשות ממשיך להיות הפופולרי ביותר לאחר השימוש בדואר האלקטרוני (עליה של כשני אחוז), חיפוש מידע והורדת תוכנות או קבצים. ראוי לציין את הגידול הנמשך במספר המבצעים פעולות פיננסיות ברשת – 37.4 אחוז בסקר האחרון לעומת 33 אחוז בסקר הקודם.

ירידה בקונים ברשת

כ-35% מכלל משתמשי אינטרנט (או 11.5% מכלל האוכלוסייה בישראל) מדווחים על ביצוע קניות או הזמנת שירותים באמצעות האינטרנט. 41% מכלל הגולשים מדווחים על רכישה או הזמנת מוצר או שירות במהלך השנה שקדמה לסקר וכ-11% דיווחו על קנייה במהלך החודש שקדם לסקר.
שדמון מציין כי הנתון היחיד שמצביע על ההשפעה השלילית של המצב הכלכלי היא הירידה בכמות הגולשים המדווחים על קניות באינטרנט - 34.6 אחוז על פי הסקר האחרון לעומת 37.2 אחוז במאי, 2002. עם זאת, הירידה האבסולוטית בכמות הקונים בפועל עשויה להיות קטנה יותר, עקב העלייה במספר כלל הגולשים, הוא אומר.
סקר TIM האחרון הקיף מדגם של 850 משתמשי אינטרנט (גילאי 13 +) מפיזור ארצי ומייצג של ישובים יהודיים בישראל. הסקר נערך באמצעות ראיונות טלפוניים ממרכז הראיונות של TNS טלסקר.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שדמון. גידול בשימוש למרות המיתון
מומלצים